به روز رسانی PS5 نسخه 7 یکپارچه سازی Discord، پشتیبانی VRR برای رزولوشن 1440p و موارد دیگر را به ارمغان می آورد.

سونی به‌روزرسانی جدید PS5 را ارائه کرده است که ادغام Discord و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) با وضوح 1440p را ارائه می‌کند. این ویژگی که در ابتدا در نسخه بتا آزمایش شده بود، اکنون به بازیکنان اجازه می دهد تا به تماس های Discord از کنسول خود پاسخ دهند، البته پس از انتقال تماس از رایانه شخصی یا برنامه تلفن خود به سیستم. با این حال، قبل از آن، از کاربران انتظار می رود که حساب Discord خود را با پیمایش به «خدمات مرتبط» در تنظیمات PS5 پیوند دهند. به‌روزرسانی سنگین نسخه 7 همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه، توانایی ضبط بازی از طریق دستورات صوتی و گزینه‌ای برای انتقال داده‌های ذخیره‌شده در کنسول‌های پلی‌استیشن را به همراه دارد.

بازی بعدی PS5 Restock در هند برای 10 مارس تنظیم شده است

ادغام Discord جدید PS5 برای بازی متقابل عالی است و با توجه به اینکه یک برنامه شخص ثالث است، ارتباط صوتی صاف را در بین پلتفرم ها امکان پذیر می کند. پس از راه‌اندازی، بازیکنان می‌توانند صدای خود را کنترل کنند، صدا را بی‌صدا کنند، یا در حالی که به بازی (بازی‌های) خود ادامه می‌دهند، آن را به حداقل برسانند.

به‌روزرسانی جدید همچنین عملکرد نرم‌تری را هنگام استفاده از نمایشگرهای HDMI 2.1 سازگار با VRR ارائه می‌دهد. هدف این فناوری همگام‌سازی پویا نرخ تازه‌سازی نمایشگر متصل به کنسول PS5 است و مشکلات مربوط به سرعت فریم و پاره شدن صفحه را به حداقل می‌رساند. بازیکنان همچنین می توانند مستقیماً از نمایه کاربر شروع کنند یا از یک دوست درخواست کنند تا صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارد. علاوه بر این، اکنون می‌توانید با انتخاب نمایه و زدن «پیوستن به بازی» از منو، به جلسه بازی دوستان خود بپیوندید. شبیه به Steam، صفحه اصلی یک بازی انتخاب شده اکنون یک کاشی “Friends Who Play” را نشان می دهد، که نشان می دهد چه کسی در لیست دوستان شما صاحب همان بازی است.

طبق گزارش The Verge، ادغام Discord در حال حاضر امکان تماس های صوتی را می دهد و پیام های متنی یا امکان دسترسی به سرورها را شامل نمی شود. اگر بخواهیم منصف باشیم، ایکس باکس کمی زمان برد تا اینکه Discord را مستقیماً روی کنسول در نوامبر سال گذشته ادغام کرد و به شما اجازه داد مستقیماً به گزینه‌ها در سیستم ایکس باکس دسترسی داشته باشید. بنابراین امیدواریم برای پلی استیشن، این اولین قدم در مسیر درست باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به روز رسانی 1.1 گیگابایتی همچنین انتقال داده های ذخیره شده را از طریق یک اعلان پاپ آپ که هنگام نصب یک بازی PS4 روی PS5 ظاهر می شود، آسان می کند. هنگامی که کنسول داده‌های ذخیره شده موجود در فضای ذخیره‌سازی ابری شبکه پلی‌استیشن (PSN) را تشخیص داد، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که آن‌ها را دانلود و همگام‌سازی کنند. البته ذخیره ذخیره سازی آنلاین نیاز به اشتراک PS Plus دارد. سپس ویژگی انتقال داده PS5–PS5 وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی هر بازی، داده‌های ذخیره‌شده، نمایه‌های کاربر، تنظیمات و اسکرین‌شات‌ها را از طریق Wi-Fi محلی یا کابل LAN به سیستم دیگری منتقل کنید.

دارندگان PS5 در ایالات متحده و بریتانیا می توانند پیش نمایش ضبط بازی را دریافت کنند که امکان ضبط بدون دست از طریق دستورات صوتی را فراهم می کند. به سادگی بگویید: “هی پلی استیشن، آن را ضبط کن!” یک کلیپ ویدیویی کوچک از جدیدترین گیم پلی ذخیره می کند. مدت زمان کلیپ بر اساس تنظیمات شخصی است و می تواند از 15 ثانیه تا یک ساعت کامل باشد. از طرف دیگر، می توانید بگویید: “هی پلی استیشن، شروع به ضبط کن!” برای شروع دستی ضبط گیم پلی، که تا زمانی که درخواست توقف آن را نداشته باشید ادامه خواهد داشت. می توانید با مراجعه به وبلاگ رسمی پلی استیشن، لیست کامل ویژگی های جدید موجود در آپدیت 7 PS5 را مطالعه کنید.