بوتان به دنبال سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای استخراج کریپتو سبز در هیمالیا است

مت لینگهوی کنگ، مدیر اجرایی Bitdeer در مصاحبه ای گفت که شرکت و دروک همچنین در صندوق جدید برنامه ریزی شده سرمایه گذاری خواهند کرد.

ماینرها به دلیل سقوط قیمت دارایی های دیجیتال، افزایش هزینه های انرژی و افزایش رقابت در سال گذشته تحت فشار قرار گرفتند. شرایط در سال 2023 در بحبوحه بازگشت بازار ارزهای دیجیتال بهبود یافته است.

با توجه به اینکه این کشور به دلیل استفاده از شاخص «شادی ناخالص ملی» برای سنجش موفقیت اقتصادی شهرت دارد، هجوم بوتان به دنیای بی‌ثبات و بعضاً رسواکننده رمزارزها قابل توجه است. این سنج عناصری مانند رفاه روانی و تنوع زیست محیطی را برای اندازه گیری استاندارد زندگی در نظر می گیرد.

داهال گفت: «برای ما مهم است که به دارایی‌هایی که دارای حجم کم، ارزش بالا یا دارایی‌های دیجیتالی هستند نگاه کنیم و سعی کنیم خود را به گونه‌ای قرار دهیم که بتوانیم در طول زمان در سطح جهانی برای ایجاد اقتصاد خود رقابت کنیم.

استراتژی اقتصادی

بر اساس بیانیه مشترک روز چهارشنبه، جمع آوری وجوه با هدف سرمایه گذاران نهادی در پایان ماه می آغاز خواهد شد و هدف راه اندازی استخراج دیجیتالی بدون کربن است که از نیروی برق آبی فراوان بوتان بهره می برد.

داهال گفت، زمانی که بیت کوین در حدود 5000 دلار (تقریباً 409000 روپیه) بود، دروک با رویکرد “sandbox” وارد استخراج ارز دیجیتال شد. داهال افزود، این شرکت همچنین با وام دهندگان دارایی دیجیتال ورشکسته ایالات متحده BlockFi و Celsius Network سرمایه گذاری هایی داشت، اما آنها بخش کوچکی از پورتفولیوی دروک بودند و “تسویه شده اند”.

یک پرونده نظارتی نشان می دهد که Bitdeer انتظار دارد یک عملیات 100 مگاواتی را در بوتان راه اندازی کند و ساخت و ساز در سه ماهه دوم آغاز شده و در ماه ژوئیه تا سپتامبر تکمیل شود.

ماینرهای بیت کوین برای حل پازل های پیچیده ریاضی با استفاده از دستگاه های محاسباتی تشنه انرژی به رقابت می پردازند و در ازای آن منبع جدیدی از توکن به دست می آورند. این منجر به انتقاد از پیامدهای زیست محیطی هنگامی که سوخت های کثیف برق را تامین می کنند، شده است.

Ujjwal Deep Dahal، مدیر اجرایی بازوی سرمایه گذاری Druk Holding & Investments، در مصاحبه ای گفت که استخراج کم خطرترین راه برای بوتان برای استفاده از فرصت های ارزهای دیجیتال است و در حال حاضر این کشور روی بیت کوین تمرکز خواهد کرد.

بیت کوین در یک رونق ارز دیجیتال در دوران همه گیر که در سال 2021 به اوج خود رسید، به رکورد 69,000 دلار (تقریباً 56,43,772 روپیه) رسید. بزرگترین دارایی دیجیتال پس از آن به زیر 16,000 دلار (تقریباً 13,08,600 روپیه) سقوط کرد اما از سال 202 تا کنون سقوط کرده است. به حدود 28500 دلار (تقریباً 2331000 روپیه) بازگشت.

بازوی سرمایه گذاری بوتان و شرکت Bitdeer Technologies Group که در فهرست نزدک قرار دارد، قصد دارند به دنبال سرمایه گذاری برای صندوقی به ارزش 500 میلیون دلار (تقریبا 4100 کرور) باشند که برای توسعه استخراج ارز دیجیتال سبز در پادشاهی هیمالیا استفاده می شود.

بوتان پر از جنگل که بین چین و هند قرار گرفته است، حدود 777000 نفر جمعیت دارد و مدتهاست که به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به درآمدهای برق آبی بوده است. دروک سرمایه‌گذاری‌های دولت را در حوزه‌های سنتی مانند سهام، اوراق قرضه، فناوری، انرژی و املاک و همچنین استخراج کریپتو و سرمایه‌گذاری تحت آنچه استراتژی «آینده‌رو» می‌نامد، مدیریت می‌کند.

© 2023 بلومبرگ LP

Bitdeer مستقر در سنگاپور، متعلق به کارآفرین چینی Jihan Wu، یکی از برترین ماینرهای ارزهای دیجیتال از نظر قدرت رایانه است و یکی از بزرگترین مراکز در تگزاس را دارد. این شرکت ماه گذشته معاملات خود را در نزدک پس از ادغام طولانی مدت با یک شرکت خرید با هدف ویژه در نهایت بسته شد، آغاز کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع