تاریخ انتشار ColorOS 13 بتا برای گوشی‌های اوپو رنو، سری K، سری A تایید شد: جزئیات

به‌روزرسانی جدید ColorOS همچنین مجموعه جدیدی از تصاویر همیشه روشن (AOD) به نام Homeland را ارائه می‌دهد. تصاویر AOD حیوانات مختلف را در زیستگاه های طبیعی خود نشان می دهد. AOD همچنین انیمیشن هایی دریافت می کند که گفته می شود تغییرات در زیستگاه حیوانات را نشان می دهد. این شرکت همچنین موتور محاسباتی پویا را با ColorOS 13 منتشر کرده است. طبق گفته Oppo، موتور جدید با افزایش تجربه کاربری روان تر و پایدارتری را ارائه می دهد. عمر باتری تلفن و ارائه توانایی برای اجرای کارهای بیشتر در پس زمینه.

علاوه بر این، ColorOS 13 ویژگی‌های اساسی حریم خصوصی اندروید 13 را ادغام می‌کند. ویژگی پیکسل خودکار Oppo نیز با نسخه جدید سیستم عامل ارائه می‌شود که تصاویر و نام‌های نمایه را در اسکرین شات‌های چت شناسایی و محو می‌کند. به گفته این شرکت، ColorOS 13 همچنین ویژگی رمزگذاری شده جدید Private Safe را با استاندارد رمزگذاری پیشرفته (AES) که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، برای سطوح بالاتر ایمنی به ارمغان می آورد.


بر اساس اعلامیه، Oppo Reno 8 5G و Oppo K10 5G از 14 اکتبر شروع به دریافت به‌روزرسانی بتای ColorOS 13 خواهند کرد. در همین حال، مدل Oppo F21 Pro 5G از 18 اکتبر دریافت به‌روزرسانی بتا را آغاز خواهد کرد. Oppo K10 ، اوپو A96 و اوپو A76 آخرین به روز رسانی بتا را در 21 اکتبر دریافت خواهند کرد. Oppo Reno 7 Pro 5G، Oppo Reno 7 5G و Oppo Reno 6 5G این به روز رسانی را از تاریخ 28 اکتبر دریافت خواهند کرد.

Oppo قبلاً اعلام کرده بود که با Smart AOD در ColorOS 13، کاربران می‌توانند مستقیماً از صفحه قفل به اطلاعات برنامه‌های تحویل موسیقی و غذا دسترسی داشته باشند. این شرکت با چندین شرکت مانند Bitmoji، Spotify، Swiggy و Zomato همکاری کرده است تا این ویژگی را در Smart AOD یکپارچه کند. علاوه بر این، این شرکت با استفاده از فناوری LTPO 2.0 نرخ تجدید AOD را به 1 هرتز کاهش داده است. این شرکت ادعا می کند که این امر می تواند در “برخی سناریوها” حدود 30 درصد انرژی را ذخیره کند.

این شرکت همچنین قابلیتی به نام Meeting Assistant اضافه کرده است که می تواند به طور خودکار بسته های داده بی سیم را برای ایجاد یک اتصال پایدار اولویت بندی کند. همچنین اعلان های بنر را برای کاهش حواس پرتی «ساده می کند». با به‌روزرسانی ColorOS 13، ویژگی اتصال چند صفحه‌ای اکنون از اشتراک‌گذاری در گوشی‌های Oppo، Oppo Pad Air و دسکتاپ Oppo پشتیبانی می‌کند. به گفته این شرکت، نسخه بهبودیافته اتصال چند صفحه‌ای، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

اوپو در ماه آگوست با Oppo Find X5 Pro و Find X5 از آپدیت ColorOS 13 مبتنی بر اندروید 13 برای بازار جهانی رونمایی کرد. Oppo Reno 8 Pro 5G اولین گوشی در هند بود که ماه گذشته نسخه جدید سیستم عامل را دریافت کرد و پس از آن Oppo F21 Pro قرار گرفت. این شرکت پیش از این نیز تأیید کرده بود که به‌روزرسانی ColorOS 13 را برای Oppo Reno 8 5G، Reno 7 Pro 5G، Reno 7 5G، Reno 6 5G، Oppo F21 Pro، Oppo K10 5G و Oppo A76 عرضه خواهد کرد. اوپو اکنون تاریخ های دقیقی را نیز اعلام کرده است که ارتقاء بتا در این ماه برای هر یک از این تلفن های هوشمند در دسترس خواهد بود.

به گفته Oppo، ColorOS 13 دارای طراحی Aquamorphic است که از سیالیت آب الهام گرفته شده است. به گفته این شرکت، یک پالت تم جدید و یک فونت جدید ارائه می دهد که گفته می شود خوانایی متن را در هر زبانی بهبود می بخشد. ColorOS 13 دارای طرح‌بندی کارتی برای اعلان‌ها و ویجت‌ها است و نمادهای برنامه دارای لبه‌های منحنی هستند. همچنین موتور انیمیشن کوانتومی را به همراه دارد که جلوه‌های آکوامورفیک را فعال می‌کند.

با این حال، کاربرانی که مایل به نصب آخرین به‌روزرسانی هستند، باید توجه داشته باشند که رابط کاربری ColorOS 13 که توسط این شرکت در ماه اکتبر منتشر شد، یک به‌روزرسانی بتا است و از این رو می‌تواند حاوی اشکالاتی باشد که ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد. کاربرانی که مشتاق آزمایش ویژگی‌های جدید هستند، ممکن است پس از پشتیبان‌گیری از داده‌ها و تنظیمات خود، این کار را انجام دهند تا از دست دادن اطلاعات جلوگیری کنند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع