تامین کننده آیفون فاکسکان 250 میلیون دلار برای واحد قطعات EV در ویتنام سرمایه گذاری می کند

46 میلیون دلار باقیمانده (تقریباً 375 کرور) برای کارخانه ای برای تولید قطعات الکترونیکی و مخابراتی است که تولید آن در اکتبر 2024 آغاز می شود.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این غول تایوانی، از طریق واحد خود Foxconn Singapore، قرار است حدود 250 میلیون دلار در یک پارک صنعتی در شمال ویتنام سرمایه گذاری کند، “با تمرکز بر تولید قطعات خودروی الکتریکی، کنترلرها و سایر محصولات برای رفع نیازهای توسعه آینده”. بیانیه به رویترز

هر دو تاسیسات در پارک صنعتی سونگ خوای استان، در 138 کیلومتری (86 مایلی) شرق هانوی خواهند بود.

این اقدام برنامه های جهانی فاکسکان برای تبدیل شدن به یک بازیگر در صنعت خودروهای برقی را پس از سال ها تمرکز بر مونتاژ محصولات الکترونیکی برای اپل و سایر برندهای بزرگ تایید می کند.

مقامات محلی استان ماه گذشته گفتند که فاکسکان همچنین قصد دارد یک کارخانه جدید در استان مرکزی ویتنام Nghe An با سرمایه گذاری اولیه 100 میلیون دلار (تقریباً 820 کرور) راه اندازی کند.

بزرگترین مونتاژکننده الکترونیک قراردادی جهان و مقامات محلی روز جمعه گفتند که Foxconn قرار است حدود 250 میلیون دلار (نزدیک به 20500 کرور روپیه) در دو پروژه جدید در ویتنام از جمله برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی (EVs) سرمایه گذاری کند.

این شرکت در بیانیه ای به رویترز گفت: “با ریشه هایی که به بیش از 15 سال قبل بازمی گردد، پایگاه فاکسکان در ویتنام یکی از مکان های کلیدی در ردپای جهانی ما است.”

پروژه های جدید مجموع سرمایه گذاری آن را در مرکز تولید جنوب شرقی آسیا به حدود 3 میلیارد دلار (نزدیک به 24600 کرور روپیه) طی نزدیک به دو دهه از زمان ساخت اولین کارخانه خود در آنجا می رساند و این امر تایید کننده برنامه های گسترده تر آن برای توسعه خارج از چین در میان تنش های مداوم بین چین است. پکن و واشنگتن

مقامات محلی تایید کردند که اجازه سرمایه گذاری جدید فاکسکان را داده اند. به گفته مقامات، بزرگترین بخش از بودجه جدید، حدود 200 میلیون دلار، به کارخانه ای برای تولید شارژرها و قطعات EV اختصاص خواهد یافت، که قرار است تولید آن از ژانویه 2025 با نیروی کار 1200 نفر آغاز شود.