تجزیه و تحلیل نشان می دهد که خودروسازان قصد دارند تا سال 2030 هزینه های خود را برای خودروهای برقی و باتری به 1.2 تریلیون دلار دو برابر کنند.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های عمومی رویترز، برترین خودروسازان جهان قصد دارند تا سال 2030 نزدیک به 1.2 تریلیون دلار (تقریباً 98.4 میلیون روپیه) برای توسعه و تولید میلیون ها وسیله نقلیه الکتریکی، همراه با باتری ها و مواد خام برای حمایت از این تولید هزینه کنند. و پیش بینی های منتشر شده توسط آن شرکت ها.

BMW، Stellantis، و جنرال موتورز هر کدام قصد دارند حداقل 35 میلیارد دلار (تقریبا 2.9 میلیون روپیه) برای خودروهای برقی و باتری‌ها هزینه کنند و Stellantis تهاجمی‌ترین برنامه باتری را ارائه می‌کند: ظرفیت برنامه‌ریزی شده 400 گیگاوات ساعت با شرکای خود تا سال 2030، شامل چهار مورد. گیاهان در آمریکای شمالی

بر اساس این تحلیل، خودروسازان برنامه هایی برای ساخت 54 میلیون خودروی برقی باتری دار در سال 2030 پیش بینی کرده اند که بیش از 50 درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می دهد.

براساس داده‌های Benchmark Mineral Intelligence و سازندگان، برای حمایت از سطح بی‌سابقه خودروهای برقی، خودروسازان و شرکای باتری‌شان در حال برنامه‌ریزی برای نصب 5.8 تراوات ساعت ظرفیت تولید باتری تا سال 2030 هستند.

رقم سرمایه گذاری خودروهای برقی که قبلاً منتشر نشده بود، کمتر از برآوردهای قبلی سرمایه گذاری رویترز است و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که فقط یک سال پیش منتشر شد.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

فولکس واگن آلمان، اگرچه از تسلا عقب مانده است، اما تا پایان دهه برنامه های بلندپروازانه ای دارد و بیش از 100 میلیارد دلار (تقریباً 8.2 لک کرور) برای ساخت مجموعه جهانی خودروهای برقی خود، افزودن “گیگاکارخانه” باتری های جدید در اروپا و آمریکای شمالی هدف گذاری کرده است. و تامین مواد اولیه کلیدی را قفل کنید.

برای قرار دادن این رقم، آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار 1.3 تریلیون دلاری (تقریبا 107 لک کرور) است.

شرکت فورد موتور به افزایش هزینه های خود در خودروهای برقی جدید – در حال حاضر به 50 میلیارد دلار (تقریباً 4 میلیون روپیه) – و حداقل 240 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری با شرکای خود ادامه می دهد زیرا قصد دارد حدود 3 میلیون BEV در سال 2030 تولید کند – نصف کل آن. جلد.

پیشرو در این زمینه تسلا است، جایی که ایلان ماسک، مدیر اجرایی، طرحی جسورانه برای ساخت 20 میلیون خودروی الکتریکی در سال 2030، که به حدود 3 تراوات ساعت باتری نیاز دارد، ترسیم کرده است. ماسک در اواخر اکتبر گفت تسلا در حال حاضر روی پلت فرم خودروی کوچکتری کار می کند که قیمت آن نصف مدل 3 و مدل Y است.

بر اساس تحلیل رویترز، در حالی که تسلا برنامه های مخارج خود را به طور کامل فاش نکرده است، چنین رشد تصاعدی – افزایش 13 برابری بیش از 1.5 میلیون خودروی تخمینی که امیدوار است امسال بفروشد – صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. افشای مالی و پیش‌بینی‌های تسلا برای تقاضای جهانی خودروهای برقی و تولید باتری و مواد معدنی باتری.

مرسدس بنز حداقل 47 میلیارد دلار (تقریباً 3.85 میلیون روپیه) برای توسعه و تولید خودروهای برقی اختصاص داده است که تقریباً دو سوم آن برای افزایش ظرفیت باتری جهانی خود با شرکای خود به بیش از 200 گیگاوات ساعت است.

شرکت ژاپنی تویوتا موتور 70 میلیارد دلار (تقریبا 6 میلیون روپیه) برای برقی‌سازی وسایل نقلیه و تولید باتری‌های بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند و انتظار دارد حداقل 3.5 میلیون مدل برقی باتری (BEV) را در سال 2030 بفروشد. حداقل 30 BEV مختلف را برنامه‌ریزی کرده است. برای انتقال کل محدوده لکسوس به برق باتری در آن بازه.