سازنده دستگاه های هوشمند شیائومی همچنان در سال 2022 با سهم 11 درصدی در بازار تلویزیون های هوشمند هند پیشتاز بود.
در سال 2022، بیش از 99 درصد از تلویزیون ها به صورت محلی مونتاژ شدند، در حالی که تنها برخی از تلویزیون های سطح بالا توسط این برندها وارد شدند.
علاوه بر این، 96 درصد از بازار توسط تلویزیون های LED هدایت می شود و تراشه های مدیاتک حدود سه پنجم از کل بازار تلویزیون را در طول سال به خود اختصاص دادند.
در سه ماهه دسامبر، پنج برند برتر MI، Samsung، LG، One Plus و TCL 42.6 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند.
طبق گزارش Counterpoint Research، OnePlus و TCL جزو سریعترین برندهای تلویزیونهای هوشمند در سال 2022 بودند که رشد کردند.
آنشیکا جین، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی، گفت: “OnePlus، Vu، و TCL از جمله برندهای سریعالرشد در بخش تلویزیونهای هوشمند در سال 2022 بودند. شیائومی با سهم 11 درصدی بازار کلی تلویزیونهای هوشمند را رهبری کرد و پس از آن سامسونگ و الجی قرار گرفتند.” محموله تلویزیون های هوشمند به روپیه باند قیمت 20000 تا 30000 روپیه با رشد 40 درصدی سالانه به سهم 29 درصدی رسید. میانگین قیمت فروش (ASP) با 8 درصد کاهش در سال به حدود روپیه رسید. 30,650، جین اضافه شد.
پس از آن سامسونگ، الجی، وان پلاس و TCL به ترتیب در بازار رو به رشد تلویزیونهای هوشمند هند قرار گرفتند.
سهم تلویزیونهای هوشمند در مجموع محمولهها به بالاترین میزان خود یعنی 90 درصد در طول سال رسید. مهاجرت تلویزیونی. محموله های تلویزیون های غیرهوشمند در سال 2022 24 درصد کاهش یافت. کانال های آنلاین سهم خود را در کل محموله ها به 33 درصد در طول سال افزایش دادند.”
علاوه بر این، تقاضا برای تلویزیونهای با اندازه صفحه نمایش بزرگتر در سطح قیمت پایینتر نیز به رشد دامن زد.
در حالی که سونی جزو برندهای مورد علاقه در بخش پریمیوم بود.
در حالی که در سه ماهه دسامبر، پس از فروش جشنواره، محمولههای تلویزیونهای هوشمند به دلیل کاهش تقاضا تقریباً ثابت بود و 2 درصد نسبت به سال گذشته (سال سالانه) بود.
طبق گزارش Counterpoint Research، محمولههای تلویزیون هوشمند هند رشد دو رقمی 28 درصدی را در سال 2022 ثبت کردند که عمدتاً به دلیل فصل جشن در سه ماهه سوم عرضههای متعدد جدید، رویدادهای تخفیف و تبلیغات بود.