تسلا اعلام کرد که در حال بررسی صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین به ایالات متحده است

کارخانه کالیفرنیا، اولین کارخانه تسلا، مدل S، مدل سه سدان و مدل X و مدل Y کراس اوور را تولید می کند. کارخانه تگزاس که اوایل امسال افتتاح شد، مدل Y را می‌سازد و سایبرتراک آینده تسلا را تولید خواهد کرد.

تاکنون، استراتژی تسلا این بوده است که خودروهایی را که در آمریکای شمالی می‌فروشد، در کارخانه‌هایش در فرامونت، کالیفرنیا، و آستین، تگزاس بسازد.

روز دوشنبه، برای خریدارانی که این ماه تحویل می گیرند و از یکی از شرکای تسلا بیمه می خرند، تخفیف اضافی ارائه کرد.

تسلا مدل Y را با قیمتی معادل 49,344 دلار (نزدیک به 30 میلیون روپیه) در چین به فروش می رساند، در حالی که قیمت ایالات متحده 65,990 دلار (نزدیک به 53 میلیون روپیه) است. خودروهای ساخت چین با تعرفه 27.5 درصدی آمریکا و کامیون های سبک با 25 درصد تعرفه مواجه هستند.

علاوه بر این، عواملی از جمله ارزان‌تر شدن یوان در برابر دلار آمریکا، کاهش قیمت مواد خام در چین و افزایش قیمت‌های تسلا و خودروهای جدید در ایالات متحده باعث شده صادرات از چین به ایالات متحده به طور بالقوه رقابتی باشد. با اطلاع از طرح ها گفت.

زاخاری کرکهورن، مدیر مالی تسلا، ماه گذشته به سرمایه گذاران گفت که این خودروساز “در موقعیت بسیار خوبی برای تصاحب سهم قابل توجهی” از مشوق های ارائه شده تحت IRA برای خودروهای برقی و باتری های ذخیره انرژی قرار دارد.

در چین، جایی که تحلیلگران CMBI در مورد “جنگ قیمت” در آینده هشدار داده اند، تسلا قیمت های اولیه مدل 3 و مدل Y در چین را در ماه گذشته تا 9 درصد کاهش داد.

همچنین می تواند از نظر سیاسی مناقشه برانگیز باشد. تسلا به طور گسترده به عنوان یکی از ذینفعان اصلی قانون کاهش تورم (IRA) دولت بایدن دیده می‌شود که به عنوان بخشی از قانونی که قصد دارد خودروسازان را به کاهش قیمت‌های خودروهای برقی تا سقف 7500 دلار (تقریبا 6 میلیون روپیه) تخفیف دهد. اتکا به چین

تسلا اولین خودروساز آمریکایی نخواهد بود که خودروهای ساخت چین را به ایالات متحده ارسال می کند. جنرال موتورز شاسی بلند بیوک انویژن را وارد کرده و درخواست معافیت از تعرفه های ۲۵ درصدی آمریکا که توسط دولت ترامپ اعمال شده است، ناموفق بوده است.

کارخانه گیگا فاکتوری شانگهای تسلا پس از ارتقا در اوایل سال جاری، ظرفیت تولید 1.1 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال را دارد که آن را به سازنده ترین مرکز تولید تسلا تبدیل می کند.

تا همین اواخر، تسلا هر وسیله نقلیه‌ای را که می‌توانست در شانگهای تولید کند، به فروش می‌رساند یا برای صادرات ارسال می‌کرد، اما طبق داده‌های کارگزاری CMBI، سطح موجودی‌ها در ماه اکتبر با بیشترین حاشیه افزایش یافت.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تسلا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در عین حال، شکاف قیمتی بین خودروهای تسلا فروخته شده در چین و ایالات متحده افزایش یافته است که منعکس کننده قیمت های بالاتر ایالات متحده و تخفیف های جدید در چین است.

به گفته مردم، تسلا در حال بررسی این موضوع است که آیا قطعات ساخته شده توسط تامین کنندگان مستقر در چین با مقررات محلی در آمریکای شمالی مطابقت دارد یا خیر، و اگر مطابقت داشته باشد، می تواند خودروهای مدل Y و مدل 3 ساخت چین را تا سال آینده برای فروش به آنجا ارسال کند. ، که از ذکر نام خود خودداری کرد زیرا موضوع خصوصی است.

چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تعرفه 15 درصدی بر خودروهای وارداتی اعمال می کند.

کارخانه شانگهای سدان های مدل 3 و کراس اوورهای مدل Y را برای فروش در چین و صادرات به بازارهایی از جمله اروپا، استرالیا و آسیای جنوب شرقی تولید می کند.

تسلا همچنین در حال افزایش تولید در کارخانه ای است که در اوایل سال جاری در برلین افتتاح شد. یکی از منابع گفت که تولید کارخانه برلین نیاز به برخی صادرات از چین را کاهش می دهد.

این طرح در صورت اجرایی شدن می تواند پیچیدگی جدیدی برای خریداران آمریکایی ایجاد کند. بر اساس شرایط یارانه جدید خودروهای الکتریکی و طرح مشوق تولید که توسط رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن به تصویب رسید، مشوق های موجود برای یک خودروی منفرد بسته به واردات آن متفاوت است.

دو نفر از افراد مطلع به رویترز به رویترز گفتند که تسلا در حال بررسی صادرات خودروهای برقی ساخت چین به ایالات متحده است، تغییری که نشان دهنده مزیت بیشتر هزینه این خودروساز در کارخانه شانگهای و تقاضای کندتر مصرف کنندگان چینی است.

یکی از افراد گفت که این می تواند کانالی را برای صادرات به کانادا باز کند.

در سال 2018، قبل از شروع به کار کارخانه تسلا در شانگهای، ایلان ماسک، مدیر اجرایی، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا خواسته بود که تعرفه خودروهای وارداتی از چین به ایالات متحده را افزایش دهد تا به “نتیجه ای عادلانه” برسد که در آن هر دو طرف معادل و “یکسان” داشته باشند. تعرفه های متوسط