تسلا ایلان ماسک خودروهای منتخب مدل S، مدل X، مدل 3، و مدل Y را در ایالات متحده فراخوان می‌کند.

این فراخوان خودروهای مدل S 2016-2023، مدل X، مدل 3 2017-2023 و مدل Y مدل 2020-2023 مجهز به نرم افزار FSD Beta یا در حال نصب در انتظار را پوشش می دهد.

تسلا به‌روزرسانی نرم‌افزار هوایی (OTA) را رایگان منتشر می‌کند و سازنده خودروهای برقی می‌گوید از جراحات یا مرگ‌هایی که ممکن است با مشکل فراخوان مرتبط باشد، آگاه نیست. این خودروساز اعلام کرد که 18 ادعای گارانتی دارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شکست تلاش‌های رانندگی خودکار تسلا حدود دو هفته قبل از روز سرمایه‌گذار این شرکت در 1 مارس رخ می‌دهد، که طی آن انتظار می‌رود ایلان ماسک، مدیر اجرایی، توانایی هوش مصنوعی سازنده خودروهای الکتریکی را ارتقا دهد و قصد دارد خط تولید خودروهای خود را گسترش دهد.

© تامسون رویترز 2023


سهام تسلا بعد از ظهر پنجشنبه با 1.6 درصد کاهش به 210.76 دلار (تقریباً 17420 روپیه) رسید.

تسلا گفت: «در برخی شرایط نادر، این ویژگی به طور بالقوه می‌تواند قوانین راهنمایی و رانندگی یا آداب و رسوم محلی را هنگام اجرای مانورهای رانندگی خاص نقض کند».

تسلا اعلام کرد که 362000 خودروی آمریکایی را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار بتای خودران کامل (FSD) فراخوان می‌کند، پس از اینکه قانون‌گذاران ایالات متحده در روز پنجشنبه اعلام کردند سیستم کمک راننده به‌اندازه کافی قوانین ایمنی ترافیک را رعایت نمی‌کند و ممکن است باعث تصادف شود.

NHTSA گفت: سال گذشته، تسلا نزدیک به 54000 وسیله نقلیه آمریکایی را با نرم افزار FSD Beta فراخوان داد که ممکن است به برخی از مدل ها اجازه دهد تا “ایستگاه های چرخشی” را انجام دهند و در برخی از تقاطع ها متوقف نشوند، که خطر ایمنی را به همراه دارد.

تسلا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نیست.

NHTSA از تسلا خواست تا خودروها را فراخوانی کند، اما این شرکت گفت که علیرغم فراخوانی، با تجزیه و تحلیل NHTSA موافقت نکرد. این اقدام یک مداخله نادر از سوی تنظیم‌کننده‌های فدرال در یک برنامه آزمایشی در دنیای واقعی است که شرکت آن را برای توسعه خودروهایی که می‌توانند خودشان رانندگی کنند، حیاتی می‌داند. FSD Beta توسط صدها هزار مشتری تسلا استفاده می شود.

NHTSA گفت، موقعیت‌های احتمالی که ممکن است این مشکل رخ دهد، شامل سفر یا چرخش از طریق تقاطع‌های خاص در طول چراغ راهنمایی زرد و تغییر خط از خطوط خاص برای ادامه مسیر مستقیم است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها گفت که نرم‌افزار تسلا به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد «تجاوز از محدودیت‌های سرعت یا عبور از تقاطع‌ها به شیوه‌ای غیرقانونی یا غیرقابل پیش‌بینی خطر تصادف را افزایش دهد».

تسلا و NHTSA می گویند که ویژگی های رانندگی پیشرفته FSD خودروها را خودمختار نمی کند و نیاز به توجه رانندگان دارد.

NHTSA گفت: “سیستم ممکن است به تغییرات در محدودیت های سرعت اعلام شده پاسخ ناکافی دهد یا به اندازه کافی برای تنظیم سرعت خودرو توسط راننده برای تجاوز از محدودیت های سرعت اعلام شده به حساب نیاید.”

NHTSA تحقیقات مداومی را در سال 2021 در مورد 8,30,000 وسیله نقلیه تسلا با سیستم کمک راننده Autopilot به دلیل تصادفات با خودروهای اضطراری پارک شده آغاز کرده است. NHTSA در حال بررسی است که آیا وسایل نقلیه تسلا به اندازه کافی از توجه رانندگان اطمینان حاصل می کنند یا خیر. NHTSA روز پنجشنبه گفت علیرغم فراخوان FSD “تحقیقات خود در مورد اتوپایلوت تسلا و سیستم های خودروی مرتبط همچنان باز و فعال است.”