تسلا ایلان ماسک ۲۱۸ میلیون دلار دارایی بیت کوین را برای سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حفظ کرد

در آن زمان، با ارزش ترین شرکت خودروهای الکتریکی در جهان، 75 درصد از بیت کوین خود را فروخته بود. به گفته ماسک، این تصمیم برای مقابله با نگرانی های نقدینگی در پس زمینه COVID-19 که باعث رکود صنعتی شده بود، اتخاذ شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علیرغم اینکه بازار نزولی بر بخش کریپتو سایه انداخته است، تسلای ایلان ماسک دارایی بیت کوین خود را در سه ماهه سوم سال 2022 که در سپتامبر به پایان رسید، حفظ کرده است. طبق گزارش سه ماهه سوم تسلا که اوایل این هفته منتشر شد، این شرکت تخمینی 218 میلیون دلار (تقریباً 1802 کرور روپیه) در “دارایی های دیجیتال” دارد. از نظر بیت کوین، پیش بینی می شود که شرکت EV حدود 9720 واحد بیت کوین را در اختیار داشته باشد. در ماه‌های اخیر، بیت کوین نتوانسته است هیچ نشانه رشد چشمگیری از خود نشان دهد، زیرا ارزش خود را نزدیک به مرز 20000 دلار (تقریباً 16.5 میلیون روپیه) حفظ کرده است.

در ماه جولای، تسلا اعلام کرد که 170 میلیون دلار (تقریباً 1360 کرور) هزینه کاهش ارزش در برابر ارزش دارایی بیت کوین خود در شش ماه اول سال و همچنین سود 64 میلیون دلاری (تقریباً 512 کرور روپیه) ثبت کرده است. ) از فروش معینی از دارایی های بیت کوین خود در پرونده ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC).

عبارت “هزینه کاهش ارزش” اصطلاحی است که برای حسابداری دارایی استفاده می شود که دیگر به اندازه گذشته ارزش ندارد. زمانی که تسلا بیت کوین خود را در سال گذشته خریداری کرد، گفت که دارایی های بیت کوین خود را هر سه ماه یکبار بررسی می کند تا نقص آن را بررسی کند.

تسلا در گزارش درآمد سه ماهه سوم سال 2022 خود اعلام کرد که تسلا هیچ کاهشی در ارزش دارایی های BTC خود گزارش نکرده است.

تسلا با فروش این بخش بزرگ از بیت کوین خود در سه ماهه دوم سال 2022 توانسته بود 956 میلیون دلار (تقریبا 7905 کرور روپیه) به صورت نقدی اضافه کند.

با این حال، برای سه ماهه سوم، تسلا اعلام کرد که به 3.3 میلیارد دلار (تقریبا 27306 کرور) رسیده و به درآمد 21.45 میلیارد دلاری (تقریبا 177493 کرور) رسیده است.

تصمیم برای حفظ ذخایر بیت کوین در این سه ماهه آخر برای تسلا کاملاً با آنچه این شرکت در سه ماهه دوم سال 2022 بین آوریل و ژوئن انجام داد متفاوت است.