تلاش خودروسازان برای درک اینکه آیا لایحه جدید ایالات متحده به مشتریان اعتبار مالیاتی خودروهای برقی را می دهد یا خیر


خودروسازان و دلالان آمریکایی در تلاش هستند تا دریابند که آیا هنوز هم می توانند ۷۵۰۰ دلار (تقریبا ۵۹۷۰۰۰ روپیه) اعتبار مالیاتی به خریداران احتمالی خودروهای الکتریکی (EVs) ارائه دهند، زیرا کنگره آمریکا امروز برای رای گیری نهایی در مورد لایحه ای آماده می شود. شامل بازنگری از بالا به پایین سیاست های خودروهای پاک واشنگتن است.

بر اساس لایحه 430 میلیارد دلاری (تقریباً 3423000 روپیه) آب و هوا، مراقبت های بهداشتی و مالیاتی که مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار بود روز جمعه به رأی بگذارد، قوانین حاکم بر اعتبار مالیاتی فعلی 7500 دلار (تقریباً 597000 روپیه) در نظر گرفته شده است. در ترغیب مصرف کنندگان به خرید وسایل نقلیه، مشوق هایی جایگزین می شود که برای تولید باتری و خودروهای برقی بیشتر در ایالات متحده طراحی شده است.

خودروسازان، مشاوران و لابی‌گران گفتند، تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان پاسخی برای بسیاری از سؤالات اساسی در مورد اینکه قوانین جدید چگونه بر نحوه خرید، فروش و ساخت خودروهای پاکی که هدف مصرف‌کنندگان است – از جمله مدل‌های کاملاً الکتریکی و هیبریدی – تأثیر می‌گذارد، ندارند.

با این حال، مدیران صنعت نسبت به مشوق‌های پیشنهادی تا سقف 40000 دلار (تقریباً 3184176 روپیه) برای هر وسیله نقلیه برای وسایل نقلیه الکتریکی تجاری بزرگ‌تر، مانند وانت‌های تجاری نیمه یا الکتریکی تسلا که توسط چندین سازنده تولید شده‌اند، مثبت‌تر بودند.

RJ Scaringe، مدیر اجرایی Rivian که توافق نامه ای برای تحویل تا 100000 ون بزرگ به سهامدار آمازون دارد، گفت: مقررات قانون کاهش تورم “یک باد قدرتمند در فضای تجاری است.”

جان لوهر، مدیر عامل شرکت مشاوره AlixPartners، گفت: این قانون “تغییر قابل توجهی در الزامات زنجیره ارزش در یک دوره زمانی بسیار کوتاه ایجاد می کند، که صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد که توسعه زنجیره تامین … در سال ها اندازه گیری می شود.”

دیگر واجد شرایط نیست

فوری ترین اثر قانون کاهش تورم ممنوعیت اعتبار مالیاتی برای وسایل نقلیه مونتاژ شده در خارج از آمریکای شمالی خواهد بود. اتحاد برای نوآوری خودرو، که هشدار داد این تغییر “مشتریان را در بازار برای یک خودروی جدید شگفت زده و ناامید خواهد کرد، حدود 70 درصد از 72 خودروی برقی فعلی و هیبریدی پلاگین موجود در بازار ایالات متحده دیگر واجد شرایط نیستند. “و به خطر انداختن” اهداف فروش خودروهای برقی.

با این حال، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، در مصاحبه ای در این هفته به رویترز گفت: «این یک سیاست دگرگونی بلندمدت بسیار مهم برای تسریع انقلاب EV و اطمینان از اینکه یک خودروی برقی «ساخت آمریکا» است خواهد بود. انقلاب.”

بوتیگیگ افزود: «صنعت گاهی اوقات بیش از آنچه در ابتدا می بیند، توانایی دارد.

دولت بایدن هنوز باید مقررات اجرایی را بنویسد و نهایی کند تا بتواند به برخی از سوالات پیچیده ای که با بازنویسی سریع اعتبار مالیاتی ایجاد می شود رسیدگی کند.

محدودیت‌های جدید در تامین باتری و مواد معدنی حیاتی، به همراه سقف قیمت و سقف درآمد، از اول ژانویه اعمال می‌شود که به طور بالقوه باعث می‌شود تمام خودروهای الکتریکی فعلی واجد شرایط دریافت اعتبار کامل ۷۵۰۰ دلاری (تقریباً ۵۹۷۰۰۰ روپیه) نباشند.

پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره حدود 11000 خودروی برقی ممکن است واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی در سال 2023 باشد.

الزامات محتوای داخلی طی شش سال آینده افزایش می یابد.

ولوو کار آمریکای شمالی گفت که تنها یکی از مدل‌هایش که در حال حاضر واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی خودروهای برقی است، پس از امضای این لایحه همچنان واجد شرایط خواهد بود. تنها مدلی که در کوتاه مدت واجد شرایط می شود، S60 Recharge است که در کارولینای جنوبی مونتاژ می شود و حتی ممکن است بعد از 1 ژانویه واجد شرایط نباشد.

چندین خودروساز، از جمله استارت آپ های Rivian و Fisker، این هفته شروع به ترغیب مشتریان احتمالی کردند تا قبل از جایگزینی قوانین فعلی، از حصار خارج شده و متعهد به خرید وسایل نقلیه شوند.

قرارداد الزام آور

این لایحه به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه بایدن لایحه قانونی را امضا کند، در صورت خرید همچنان اعتبار دریافت کنند، اما برای خرید باید یک «قرارداد الزام‌آور کتبی» داشته باشند.

ریوین در نامه ای خریداران بالقوه را تشویق کرد که 100 دلار (تقریبا 7900 روپیه) از سپرده های خود را غیرقابل استرداد کنند تا واجد شرایط دریافت اعتبار شوند. مدیران ریویان گفتند مشتریان روز پنجشنبه کامیون‌ها و شاسی‌بلندهای R1 را با قیمت متوسط ​​93000 دلار (تقریباً 74,03,200 روپیه) سفارش می‌دهند که بسیار بالاتر از محدودیت‌های پیشنهادی در مجلس است.

ریویان در نامه خود هشدار داد: «ما نمی توانیم تضمین کنیم که IRS (سرویس درآمد داخلی) واجد شرایط بودن اعتبار مالیاتی را همانطور که ما شرایط قانون کاهش تورم را تفسیر می کنیم، تأیید می کند.

مرسدس بنز گفت که در حال بررسی این پیشنهاد با پیش بینی نهایی شدن مفاد جدید در هفته آینده است.

مقامات اتحادیه اروپا و دولت کره جنوبی روز پنجشنبه گفتند که نگران هستند محتوای داخلی و الزامات تولید در قانون کاهش تورم ممکن است قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کند.

تسلا و جنرال موتورز، رهبر بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده، قبلاً خودروهای برقی خود را بدون اعتبار مالیاتی فدرال می‌فروشند، زیرا طبق قانون فعلی سقف خودروهای الکتریکی را به 200000 رسانده‌اند.

تسلا و جنرال موتورز ممکن است تا 1 ژانویه واجد شرایط ارائه اعتبار مالیاتی تحت قانون جدید نباشند. و حتی در آن زمان نیز مشخص نیست که کدام مدل ها – در صورت وجود – با رعایت الزامات، 7500 دلار کامل (تقریباً 597000 روپیه) دریافت خواهند کرد. 40 درصد مواد معدنی باتری فقط از آمریکای شمالی یا کشورهایی که ایالات متحده با آنها توافقنامه تجارت آزاد دارد، می آید.

محدودیت های پیشنهادی یارانه بیشترین ضربه را به خودروسازان و سازندگان باتری با والدین شرکتی در چین وارد می کند.

از سال 2024، قوانینی اعمال می‌شود که خودروها را در صورتی که محتوایی از یک “موجود خارجی نگران کننده” داشته باشند، واجد شرایط دریافت هیچ اعتباری نیستند، اصطلاحی که می‌تواند شامل شرکت‌های چینی نیز باشد.

© تامسون رویترز 2022




منبع