تلاش Twitch برای بازسازی اعتماد با پخش‌کننده‌ها در TwitchCon به دنبال طرح‌های جبران بحث‌برانگیز

مدیران اجرایی به صورت خصوصی و در جلسه علنی بعدازظهر یکشنبه که به صورت زنده پخش می شد، به نگرانی های پولی پخش کنندگان پرداختند. اگرچه نزدیک به 23000 کاربر توییچ از توییچ درخواست کرده‌اند که به مدل درآمد 70/30 برای همه استریمرها برود، مایک مینتون، معاون درآمدزایی توییچ به مخاطبان گفت که “به سادگی برای Twitch در درازمدت قابل اجرا نیست.”

مجموعه ستاره‌های پخش جریانی که می‌توانند صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشند، پس از نعمت همه‌گیر توییچ رقابتی‌تر شده است. تعداد استریمرهای فعال در سایت از سپتامبر 2019 بیش از دو برابر شده و به بیش از 7 میلیون رسیده است. این شرکت اقداماتی را برای کمک به استریم‌کنندگان بیشتر انجام داده است، مانند کاهش سطحی که یک استریمر می‌تواند درآمد خود را از ۱۰۰ دلار (تقریبا ۸۰۰۰ روپیه) به ۵۰ دلار (تقریبا ۴۰۰۰ روپیه) برداشت کند، و عرضه محصولاتی که Twitch می‌گوید پخش‌کننده‌ها را افزایش داده است. درآمد در هر ساعت 27 درصد در طول پنج سال گذشته. اما بسیاری از استریمرها احساس می‌کنند که توییچ پتانسیل سودآوری آنها را در ازای سودآوری خود شرکت به خطر انداخته است.

در همان زمان، Vcruzzin در رویداد زنده TwitchCon شرکت کرد که به نگرانی‌های پخش‌کننده‌ها در مورد کسب درآمد پرداخت و احساس اعتماد بیشتری به شرکت کرد. او گفت: “خیلی چیزها گفته شد که به من اطمینان داد که شرکت به کجا می رود.” و افزود: “هیچ شرکتی کامل نیست.”

یکی از شرکای توییچ و یکی از شرکت‌کنندگان در توییچ‌کان که از سوی Vcruzzin می‌رود، گفت که انگیزه‌های تبلیغاتی با اهداف او به‌عنوان یک پخش‌کننده همخوانی ندارد. او می خواهد بینندگان را درگیر خود نگه دارد و از دست دادن علاقه آنها در حال حاضر برای او ارزشی ندارد. او گفت: “من برنامه ای برای پخش دستی تبلیغات ندارم، مگر اینکه پیشنهاد تشویقی من چیزی باشد که از نظر مالی به من و خانواده ام کمک زیادی کند.”

هفته‌ها پس از اینکه سایت پخش زنده ویدیوی آمازون، توییچ، تغییرات بحث‌برانگیزی را در نحوه کسب درآمد سازندگان در این پلتفرم اعلام کرد، مدیران در کنوانسیون سالانه TwitchCon به دنبال بازسازی اعتماد با استریمرها بودند. مدیر انجمن توییچ، مری کیش، گفت که در جریان کنفرانس آخر هفته در سن دیگو، او صحبت‌های سختی با پخش کننده‌ها در شام و نوشیدنی داشت. من واقعاً با آنها همدلی می کنم. این زندگی، شغل آنهاست. خرج خانه هایشان را می دهند و با این پول به بچه هایشان غذا می دهند.» “این تصمیمات برای پایداری بلندمدت برای هر دو طرف است.”

یکی از استریمرهای شریک که از Vio استفاده می کند و در آخر هفته مستقیماً با کارکنان توییچ صحبت می کرد، گفت: “آنها باید شروع به گوش دادن به ما کنند و در واقع ما را جدی بگیرند.” او گفت اگر چیزی بود، TwitchCon به او کمک کرد تا با پخش‌کننده‌های دیگری که ناامیدی‌های او را به اشتراک می‌گذارند، ارتباط برقرار کند. مدیران اجرایی کاری برای ایجاد اعتماد انجام نداده‌اند، اما من بیشتر و بیشتر احساس می‌کنم با افراد دیگر در همان قایق پیوند برقرار می‌کنم.

ماه گذشته، توییچ اعلام کرد که از ژوئن آینده، مدل تقسیم درآمد خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که پخش‌کننده‌های برتر 70 درصد درآمد را برای اولین 100000 دلار (تقریباً 8500000 روپیه) که در سایت از طریق اشتراک‌های طرفداران به دست آورده‌اند، حفظ کنند، اما پس از آن به تقسیم استاندارد 50/50 سهام کاهش می یابد. رئیس‌جمهور دن کلنسی در آن زمان در یک پست وبلاگ گفت که این تغییر به منظور حذف تناقضات در نحوه تنظیم این معاملات توسط Twitch بود.

مینتون به تمایل آمازون برای پایداری مستقل توییچ اشاره کرد. مینتون می‌گوید: «آمازون مانند هر کسب‌وکار آمازون از ما انتظار دارد: اینکه بتوانیم به‌طور مستقل و مالی پیشرفت کنیم». او از به اشتراک گذاشتن هر گونه انتظار یا جدول زمانی خاصی از آمازون در مورد سودآوری خودداری کرد. او همچنین اذعان کرد که توییچ برای خدمات وب آمازون نرخ های عمومی پرداخت نمی کند. ماه گذشته، Clancy در تشریح تغییرات تقسیم درآمد، نرخ های منتشر شده را به عنوان شواهدی از هزینه های اجرای سرویس Twitch ذکر کرد.

Twitch تمرکز خود را روی اجرای تبلیغات معطوف کرده است، استراتژی که درآمد پخش کننده ها را افزایش می دهد، اما برخی شکایت دارند که با پخش زنده سازگار نیست.

به‌طور فزاینده‌ای، Twitch بر روی پایداری مالی با هدف سودآوری نهایی متمرکز شده است، علی‌رغم هزینه‌های هنگفت مرتبط با فناوری لازم برای پشتیبانی از 2.5 میلیون ساعت پخش محتوای زنده روزانه در سراسر جهان. اما تغییرات، از جمله تقسیم درآمد و تشویق استریمرها برای اجرای تبلیغات، در بین سازندگان محتوایی که Twitch مشتریان اصلی خود را در نظر می‌گیرد، محبوبیت ندارد.

مینتون گفت: «بسیاری از پخش‌کننده‌ها تمایلی به اجرای تبلیغات نداشتند، زیرا برایشان ارزش نداشت. Twitch در حال کار بر روی کمتر کردن تبلیغات است و در حال آزمایش با تبلیغات قابل پرش است.

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اگرچه تغییرات اخیر تنها درصد کمی از بیش از 50000 استریمر شریک توییچ را تحت تأثیر قرار می دهد، آنهایی که محبوب ترین هستند و بیشترین درآمد را به همراه دارند، اما واکنش شدید افرادی که احساس می کردند توییچ فرصت مالی بالقوه آینده را از دست داده است، به دنبال داشت.

کیش گفت: «وقتی به حرفه‌تان نگاه می‌کنید، اینطور نیستید که «من موفق شدم» و دیگر هرگز سعی نکنید ترفیع بگیرید. «در مورد سازندگان مشابه است. آنها می خواهند بدانند قدم بعدی چیست. ما کارهای زیادی در داخل داریم که باید انجام دهیم تا اینگونه بگوییم که “گام بعدی چیست؟”

در TwitchCon، مدیران و پخش کننده ها رو در رو ملاقات کردند و سعی کردند به تفاهم برسند. برخی از جلسات به استریمرها این فرصت را داد تا مستقیماً به کارکنان Twitch در مورد نگرانی های مالی خود نزدیک شوند. حدود 20 پنل و جلسه با هدف آموزش استریم‌کنندگان نحوه کسب درآمد بیشتر، رشد برند خود و به دست آوردن محبوبیت کافی برای جلب حمایت مالی برگزار شد. برخی بر نحوه فارغ‌التحصیل شدن از وضعیت «وابسته» به «شریک» تمرکز کردند، سطحی که به پخش‌کنندگان اجازه می‌دهد از طریق اشتراک‌ها و تبلیغات درآمد کسب کنند و چگونه به کسب درآمد از کسب و کار خود ادامه دهند.