تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار ایالات متحده دستورالعمل‌های سخت‌تر ادغام فناوری بزرگ را برنامه‌ریزی می‌کنند

این پیش‌نویس همچنین تصریح می‌کند که ادغام نباید یک شرکت بالقوه را در یک بازار متمرکز حذف کند یا شرایطی را ایجاد کند که در آن یک شرکت شرکتی را بخرد که ورودی‌هایی را برای رقبای خریدار فراهم می‌کند.

دستورالعمل ها می گویند: «در مواردی که ادغام بین کارفرمایان ممکن است رقابت را برای کارگران کاهش دهد، کاهش رقابت در بازار کار ممکن است دستمزدها را کاهش دهد یا رشد دستمزدها را کند کند، مزایا یا شرایط کار را بدتر کند».

دستورالعمل‌های 51 صفحه‌ای وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال، بدون نام بردن از آن‌ها، معاملاتی مانند خرید زنگ ویدیویی زنگ در توسط آمازون در سال 2018 را تشریح کرد و گفت که آژانس‌های ضد انحصار باید آنها را مورد بررسی قرار دهند.

پرزیدنت جو بایدن خواستار آن شد که دستورالعمل ها در یک فرمان اجرایی اواسط سال 2021 به روز شوند. آنها برای اظهار نظر به مدت 60 روز قبل از نهایی شدن باز خواهند بود.

پیش‌نویس دستورالعمل‌ها می‌گوید: «اپراتور پلت‌فرم که یکی از شرکت‌کنندگان پلتفرم نیز است، از انگیزه دادن مزیت به محصولات و خدمات خود در برابر سایر رقبای شرکت‌کننده در پلت‌فرم، تضاد منافع دارد و به رقابت آسیب می‌رساند».

این دستورالعمل ها نشان می دهد که چگونه FTC و وزارت دادگستری در حال حاضر قوانین را علیه ادغام های غیرقانونی اجرا می کنند، که جایگزین دستورالعمل های سال 2010 در مورد شرکت هایی که رقبا را خریداری می کنند و دستورالعمل های 2020 در مورد شرکت هایی که با تامین کنندگان ادغام می شوند، می شود.

پیش نویس دستورالعمل های جدیدی که توسط مجریان ضد انحصار ایالات متحده در روز چهارشنبه منتشر شد، زمینه را برای بررسی دقیق تر ادغام های برنامه ریزی شده توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و آلفابت گوگل فراهم می کند.

اجرای ضد انحصار دولت بایدن مسائل مربوط به کار را برجسته کرده است و دستورالعمل ها منعکس کننده آن هستند.


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

© تامسون رویترز 2023

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دولت بایدن در مورد ادغام ها موضع سخت تری اتخاذ کرده و چالش های تهاجمی را مطرح کرده است. هفته گذشته دو باخت در دادگاه داشت. در چند ماه آینده چندین چالش پیش روی قضات قرار می گیرد، از جمله مبارزه وزارت دادگستری با خرید Spirit توسط JetBlue.