تورم خرید تلفن جدید را برای بسیاری از آمریکایی ها به تاخیر انداخت: مطالعه

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یک پلتفرم مالی شخصی آنلاین، تورم باعث می‌شود بسیاری از مصرف‌کنندگان امسال گوشی‌های همراه جدید را ارتقا دهند.

نظرسنجی از بیش از 210 پاسخ‌دهنده، با استفاده از داده‌های نرمال‌شده بر اساس سن، جنسیت، و درآمد، به طوری که نمونه جمعیتی ایالات متحده را منعکس کند، نشان داد که تقریباً دو نفر از هر سه آمریکایی (63٪) گفتند که امسال تلفن همراه جدیدی نمی‌خرند، زیرا از تورم

اسکات دیلن، بنیانگذار NexaTech Ventures، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در منچستر، انگلستان، خاطرنشان کرد: «تورم قطعاً عامل مهمی در کاهش خرید گوشی های هوشمند است، اما مهم است که بدانیم مصرف کنندگان در مورد محل تخصیص منابع خود هوشمندتر می شوند.

او به TechNewsWorld گفت: «با استفاده از تلفن‌هایی که دوام بیشتری دارند و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری در بازار دارند، تورم ممکن است تغییری را تسریع کند که قبلاً اتفاق می‌افتاد – جایی که روزهای ارتقای سالانه به گذشته تبدیل می‌شوند.»

Dev Nag، مدیر عامل و بنیانگذار QueryPal، یک ربات چت سازمانی مستقر در سانفرانسیسکو، افزود: توجه به این نکته مهم است که اگرچه تورم ممکن است خرید را برای برخی به تعویق بیندازد، گوشی‌های هوشمند به ابزارهای ضروری برای زندگی شخصی و حرفه‌ای بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. این ضرورت ممکن است برخی از مصرف کنندگان را وادار کند که حتی در شرایط اقتصادی چالش برانگیز خرید تلفن را در اولویت قرار دهند.

او به TechNewsWorld گفت: «به‌علاوه، روند طولانی‌تر نگه‌داشتن تلفن‌ها ممکن است به دلیل فشارهای اقتصادی تسریع شود و به طور بالقوه بر چرخه‌های ارتقای سنتی و مدل‌های درآمدی صنعت گوشی‌های هوشمند تأثیر بگذارد».

گوشی های مقاوم در برابر تورم

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore، اظهار داشت: معمولاً تورم بر اقلام لوکس تأثیر نمی گذارد، اما آیفون یک استثنا است. او به TechNewsWorld گفت. این باید وجهه برند اپل را به عنوان یک برند لوکس از بین می برد، اما اینطور نیست. تورم تاثیر بسیار بیشتری بر طبقه متوسط ​​و پایین تر از خریداران دارد تا بر ثروتمندان.

از قضا، در حالی که تورم به قیمت بسیاری از محصولات ضربه زده است، گوشی های هوشمند پرچمدار در بیشتر موارد در برابر تورم مقاوم بوده اند. Max McCaskill، نویسنده کارکنان WhistleOut، موتور جستجوی تلفن همراه و خدمات اینترنتی، خاطرنشان کرد: “بیشتر افزایش قیمت ها به مدل های درجه یک محدود شده است.”

او به TechNewsWorld گفت: «آیفون 16 قیمت اولیه 799 دلاری را که با آیفون 12 سال 2020 آغاز شد، حفظ کرده است. “قیمت عرضه 799 دلاری سامسونگ گلکسی اس 24 برابر با اس 21 در سال 2021 بود. گوگل تنها شرکتی است که با افزایش مداوم قیمت پیکسل در دو سال گذشته، این روند را کاهش داده است.”

دلایل دیگری غیر از تورم وجود دارد که می تواند مشتریان را از خرید یک گوشی جدید منصرف کند. گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، یک وب سایت خبری، تفسیری و تحلیلی، به TechNewsWorld گفت: «ناامنی اقتصادی و ناامنی شغلی عوامل محتمل‌تری در تصمیم به تأخیر در خرید گوشی جدید هستند تا تورم».

چیپ لوپو، نویسنده WalletHub افزود: «مصرف‌کنندگان گاهی اوقات رویکرد «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» اتخاذ می‌کنند.

“آیفون 12 فعلی من خوب کار می کند. تا زمانی که دیگر پشتیبانی نشود از آن استفاده خواهم کرد. سپس به ارتقای آن نگاه خواهم کرد.

کاهش بازده ویژگی

همچنین مصرف کنندگان به طور فزاینده ای گوشی جدید خود را به یک گوشی قدیمی تبدیل می کنند. ما مطمئناً شاهد طولانی شدن چرخه های تعویض بوده ایم. راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، توضیح داد: ما شاهد رشد زیادی در دسته های بازسازی شده و استفاده شده نیز بوده ایم.

او به TechNewsWorld گفت: «در این مرحله گوشی‌های هوشمند یک دسته دستگاه بالغ هستند. «اعلان اپل را در این هفته دریافت کنید. آنها به پیشرفت پلتفرم ادامه دادند، اما چیزهایی مانند دکمه کنترل دوربین احتمالا چیزی نیست که باعث شود بسیاری از مردم فریاد بزنند، “من باید الان این را داشته باشم!” و سپس گوشی های فعلی خود را به سطل زباله بیندازند.»

دیلن از NexaTech افزود: “ما شاهد کاهش بازدهی از نظر پیشرفت های قابل توجه بین ارتقاء مدل هستیم.”

او ادامه داد: «مصرف‌کنندگان دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند، زیرا پیشرفت‌ها – چه در قدرت پردازش، کیفیت دوربین یا نرم‌افزار – به جای پیشرفت‌کننده، افزایشی می‌شوند.»

دیلن خاطرنشان کرد که نگرانی های پایداری نیز شروع به تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید کرده است. او توضیح داد: «بسیاری از مصرف‌کنندگان، به‌ویژه افراد جوان‌تر، هر ساله از تأثیرات زیست‌محیطی ارتقا آگاه‌تر می‌شوند.

او گفت: «همچنین افزایش طول عمر نرم‌افزار وجود دارد، با شرکت‌هایی که پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده‌تری را برای مدل‌های قدیمی‌تر ارائه می‌دهند، و این کار را برای کاربران آسان‌تر می‌کند که دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری بدون به خطر انداختن عملکرد، نگه دارند.»

پیوند تلفنی به خود ارزشی

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از دو نفر از هر پنج آمریکایی فکر می‌کنند که یک آیفون جدید ارزش انباشته کردن بدهی را دارد. Lupo WalletHub کمی از این یافته گیج شده بود. او گفت: «من تعجب می‌کنم که کسی فکر کند که بدهکاری برای تهیه آیفون مشکلی ندارد. «شما برای یک خانه، شاید برای یک وسیله نقلیه، اما برای آیفون؟ من فکر می‌کنم دو تا از پنج خیلی زیاد است.»

QueryPal’s Nag افزود: “تمایل برخی از مصرف کنندگان به بدهی برای آخرین آیفون نشان دهنده قدرت برند و بازاریابی اپل است.”

او ادامه داد: «اپل با موفقیت محصولات خود را به عنوان اقلام ممتاز و مطلوبی که ارزش افزایش بودجه را دارند، قرار داده است. این نشان دهنده کیفیت و وضعیت درک شده مرتبط با محصولات اپل است.

او گفت: «با این حال، این موضوع همچنین بر مسائل بالقوه سواد مالی مصرف‌کننده و قدرت بازاریابی برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های خرید، گاهی بر خلاف بهترین منافع مالی مصرف‌کنندگان، تأکید می‌کند».

یکی دیگر از یافته‌های نظرسنجی این است که 42 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که داشتن آخرین آیفون برای تصویر آنها از خود مهم است. یافته های بیشتر شامل:

  • از هر 10 آمریکایی 9 نفر فکر می کنند آیفون ها گران قیمت هستند.
  • 30 درصد از مردم افرادی را که همیشه جدیدترین آیفون دارند را ثروتمند می‌دانند، در حالی که 27 درصد آنها را هدر می‌دهند.
  • 65 درصد از مردم فکر می کنند اپل یک انحصار است.

دیلن گفت: «گوشی‌های هوشمند به توسعه هویت ما تبدیل شده‌اند. از بسیاری جهات، آنها فقط ابزاری برای ارتباط نیستند، بلکه نشانگر موفقیت، سلیقه شخصی و حتی ارز اجتماعی هستند.

او ادامه داد: «فناوری که ما حمل می‌کنیم به دیگران نشان می‌دهد که چقدر متصل، سازنده و ثروتمند هستیم.

او افزود: “فرهنگ ارتقاء منظم، به ویژه در میان جمعیت جوان تر، به این چرخه تغذیه می شود.” اپل و سامسونگ در موقعیت‌یابی دستگاه‌های خود به‌عنوان محصولات لوکس، مانند لباس‌های طراحان یا اتومبیل‌ها، کار استثنایی انجام داده‌اند، و این کار را برای مردم آسان می‌کنند که تصویر خود را به تلفن‌هایی که حمل می‌کنند مرتبط کنند.»

منبع