توضیح داده شده: مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI GPT-4 با پشتیبانی مایکروسافت، قابلیت ها و محدودیت های آن

© تامسون رویترز 2023


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

GPT-3.5 فقط اعلان های متنی را دریافت می کند، در حالی که آخرین نسخه مدل زبان بزرگ می تواند از تصاویر به عنوان ورودی برای تشخیص اشیاء در یک تصویر و تجزیه و تحلیل آنها استفاده کند.

GPT-4 “چند وجهی” است، به این معنی که می تواند محتوا را از هر دو پیام تصویر و متن تولید کند.

GPT-4 عموماً از رویدادهایی که پس از سپتامبر 2021 رخ داده است، اطلاعی ندارد، زمانی که اکثریت قریب به اتفاق داده های آن قطع شد. همچنین از تجربه درس نمی گیرد.

Be My Eyes، اپلیکیشنی که به افراد کم بینا خدمات ارائه می دهد، یک ابزار داوطلبانه مجازی با پشتیبانی از GPT-4 در برنامه خود ارائه می دهد.

طرح اشتراک، که زمان پاسخگویی سریع‌تر و دسترسی اولویت به ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید را ارائه می‌دهد، در فوریه راه‌اندازی شد و هزینه آن 20 دلار در ماه است.

GPT-4 چه قابلیت هایی دارد؟

OpenAI گفت GPT-4 می تواند در بسیاری از حوزه ها با مبلغان انسانی رقابت کند، به خصوص زمانی که با یک ویرایشگر انسانی همکاری می کند.

در حالی که GPT-4 می‌تواند ورودی‌های متن و تصویر را پردازش کند، تنها ویژگی ورودی متن برای مشترکین ChatGPT Plus و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با فهرست انتظار در دسترس خواهد بود، در حالی که قابلیت ورودی تصویر هنوز برای عموم در دسترس نیست.

GPT-4 نسبت به نسخه قبلی خود 82 درصد کمتر به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ می‌دهد و 40 درصد در تست‌های واقعی واقعیت بالاتر است.

محدودیت های GPT-4 چیست؟

نسخه ی نمایشی نشان داد که می تواند از یک ماکت دستی برای یک وب سایت ساده عکس بگیرد و یک نمونه واقعی ایجاد کند.

OpenAI گفت: به زودی کاربران ChatGPT این گزینه را خواهند داشت که لحن و سبک پاسخ‌های ربات چت را تغییر دهند.

پاسخ های نادرست که به عنوان “توهم” شناخته می شوند، چالشی برای بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی، از جمله GPT-4 بوده است.

آخرین نسخه در آزمون وکالت ایالات متحده و آزمون فارغ التحصیلی (GRE) از نسخه قبلی خود بهتر عمل کرده است. تظاهرات گرگ براکمن، رئیس OpenAI نشان داد که GPT-4 همچنین می تواند به افراد در محاسبه مالیات خود کمک کند.

تفاوت بین GPT-4 و GPT-3.5 چیست؟

همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که سبک لحن و پرحرفی هوش مصنوعی خود را تعیین کنند. به عنوان مثال، GPT-4 می تواند سبک سقراطی مکالمه را در نظر بگیرد و به سؤالات با سؤال پاسخ دهد. تکرار قبلی این فناوری دارای لحن و سبک ثابتی بود.

طبق گفته OpenAI، GPT-4 دارای محدودیت‌های مشابه نسخه‌های قبلی خود است و «در بسیاری از سناریوهای دنیای واقعی از انسان‌ها توانایی کمتری دارد».

چه کسی به GPT-4 دسترسی دارد؟

GPT-3.5 محدود به پاسخ های 3000 کلمه ای است، در حالی که GPT-4 می تواند پاسخ هایی با بیش از 25000 کلمه ایجاد کند.

به مثالی اشاره کرد که در آن GPT-4 پیشنهاداتی را ارائه کرد که قابل قبول به نظر می رسید، وقتی از آن پرسیده شد که چگونه می توان دو طرف را با یکدیگر مخالفت کرد.

سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI گفت که GPT-4 “تواناترین و همسوترین” با ارزش ها و اهداف انسانی است، اگرچه “هنوز دارای نقص است.”

GPT-4 به چت ربات Bing AI مایکروسافت و برخی از ویژگی‌های پلتفرم یادگیری زبان در ردیف اشتراک Duolingo قدرت می‌دهد.

استارت‌آپ OpenAI با پشتیبانی مایکروسافت شروع به عرضه GPT-4 کرد، یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند که جانشین فناوری پشتیبان ChatGPT بسیار محبوب است.