توکنیزاسیون دارایی: آنچه در مورد آن می دانیم در اینجا آمده است

همراه با ادغام کیف پول کریپتو، برنامه هایی برای راه اندازی توکن برای تجارت در بازارها نیز باید اجرا شود. طبق تحقیقات Cronj، tZERO، ConsenSys Codefi، Polymath و Bitbond از جمله پلتفرم‌های محبوب توکن‌سازی دارایی هستند.

پس از انتخاب دارایی برای توکنیز کردن، صاحب آن باید یک ارز دیجیتال و یک بلاک چین مرتبط را برای پشتیبان گیری از توکن انتخاب کند. قراردادهای هوشمند برای توافق خریداران بالقوه ایجاد خواهد شد.

در ماه جولای، شرکت فین‌تک برزیلی BEE4 قصد داشت اولین بازار محلی را برای سهام توکن‌شده در این کشور آمریکای لاتین راه‌اندازی کند. اساسا، BEE4 ساختار یک بورس اوراق بهادار سنتی را تکرار می کند و در عین حال به معامله گران اجازه می دهد تا عرضه های عمومی خود را توکن کنند.

مراحل Tokenise دارایی ها

توکن‌سازی یک دارایی می‌تواند به صاحب آن کمک کند تا با انتشار توکن‌ها در یک بلاک چین، سرمایه‌ای سریع به دست آورد، که به مردم امکان می‌دهد آن را خریداری کرده و در صرافی‌های دیگر نیز معامله کنند. هر خریدار توکن دارای 0.0002 درصد از مالکیت دارایی به شکل NFT است.

در ماه آوریل، گلدمن ساکس برنامه‌های خود را اعلام کرد تا ببیند آیا می‌توان دارایی‌های واقعی را به همراه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) توکن کرد یا خیر.

توکن کردن یک دارایی می تواند نقدینگی دارایی ها را افزایش دهد. مالک ملک می تواند 50000 توکن بفروشد، به جای اینکه کل ملک را بفروشد و کاربرد آن را به عنوان یک فضای قابل زندگی از دست بدهد.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقانونی است، نه یک ارز قانونی و در معرض خطرات بازار است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به معنای توصیه مالی، مشاوره تجاری یا هر گونه توصیه یا توصیه دیگری نیست که توسط NDTV ارائه یا تأیید شده است. NDTV مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از هر گونه سرمایه گذاری بر اساس توصیه ها، پیش بینی ها یا سایر اطلاعات موجود در مقاله ندارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

توکن سازی دارایی فرآیند ایجاد واحدهای دیجیتالی یک دارایی فیزیکی یا مجازی است که در شبکه های بلاک چین نگهداری می شود. هر یک از نشانه های یک دارایی منفرد، برای درصدی از موجودیت است. به عنوان مثال، شخص A دارای ملکی در دهلی نو است. توکنیزاسیون دارایی این دارایی می تواند مالکیت آن را به 100000 توکن دیجیتال (یا حتی بیشتر) تقسیم کند. هر یک از این واحدها می تواند مثلاً 0.0002 درصد از دارایی را نشان دهد.

سهام توکنیزه شده معمولاً 1:1 به سهام سنتی پشتوانه می شود و به دارندگان این امکان را می دهد که از مزایایی مشابه با مالکیت سهام اصلی برخوردار شوند. این ارزها را می توان از طریق ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات در پلتفرم های معاملاتی پشتیبانی شده خریداری کرد.


تقریباً در کنار هر چیزی می توان نشانه گذاری کرد. در وبلاگ Hadera.com ادعا شده است که آنها ممکن است چیزهای عجیب و غریبی مانند تیم های ورزشی، آثار هنری، و کالاهای مشهور و همچنین دارایی های سنتی مانند صحافی، کالاها، وجوه سرمایه و املاک و مستغلات باشند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار توکن‌سازی در سراسر جهان از 1.9 میلیارد دلار (تقریباً 15648 کرور) در سال 2020 به 4.8 میلیارد دلار (تقریباً 39533 کرور) تا سال 2025 افزایش یابد، با CAGR 19.5 درصد در طول دوره پیش‌بینی. دارایی های توکنیزینگ در چند وقت اخیر به عنوان یک روند افزایش یافته است.

چه چیزی را می توان توکنیزه کرد؟