تویوتا از پریوس هیبریدی گازی-الکتریکی رونمایی کرد که از زمستان امسال در ژاپن به فروش می رسد

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پریوس که برای اولین بار در سال 1997 به فروش رسید، بین موتور بنزینی و موتور الکتریکی جابه‌جا می‌شود تا درایو تمیزتری نسبت به مدل‌های با موتورهای احتراقی معمولی ارائه کند.

با این حال، تویوتا گاهی اوقات توسط دوستداران محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد که پاهای خود را برای برقی کردن طولانی می کند، اگرچه برخی از تحلیلگران می گویند که با توجه به اینکه خودروسازان دیگر نیز خودروهای برقی کمی در خط تولید خود دارند و بسیاری دیگر مدل های هیبریدی مختلفی تولید کرده اند، این کمی ناعادلانه است.

تویوتا تاکنون بیش از 20.3 میلیون خودروی هیبریدی از جمله خودروهای پریوس را در سراسر جهان به فروش رسانده است. پریوس که در لاتین به معنای «پیشگام» یا «نخستین» است، تویوتا را به اندازه مدل‌های لوکس لکسوس خود به عنوان یک برند تعریف کرده است.

پریوس با طراحی و کارایی اصلاح شده خود، نه تنها با سایر مدل های هیبریدی بلکه با نسل موجود خودروهای تمام برقی رقابت بهتری خواهد داشت.

هامفریس گفت: «ما واقعاً معتقد بودیم که قدم بعدی پریوس تبدیل شدن به یک «خودروی بدون سازش» است تا جذابیت آن را برای مشتری افزایش دهد.

صرفاً به این دلیل که پریوس یک خودروی سازگار با محیط زیست در دسترس همه است. او به خبرنگاران گفت: برای دستیابی به بی طرفی کربن، همه در جهان باید مشارکت کنند. و باید از امروز شروع شود، نه فردا.»

نسل پنجم مدل های هیبریدی پریوس در زمستان امسال ابتدا در ژاپن و سپس در ایالات متحده به فروش می رسد. به گفته تویوتا، یک نسخه پلاگین سال آینده وارد بازار خواهد شد. قیمت ها اعلام نشد.

دانیل رید از Greenpeace East Asia مستقر در توکیو گفت: «فروش خودروهای هیبریدی بیشتر، از جمله پریوس، ما را بیشتر به بحران آب و هوا می کشاند.

برینلی، که معتقد است پریوس جدید در برابر هیبریدی ها و پلاگین های هیوندای، کیا، فورد و جیپ بهتر عمل می کند، گفت: مدل های پریوس همیشه به عنوان پلی برای زمانی بوده اند که ایستگاه های شارژ بیشتری برای خودروهای برقی وجود دارد.

سایمون هامفریس، مدیر ارشد طراحی تویوتا که روز چهارشنبه از این خودرو در توکیو و لس آنجلس رونمایی کرد، تاکید کرد که این شرکت همچنان در حال مخالفت با شکاکانی است که مدام می‌پرسند خودروساز ژاپنی تا چه زمانی در صنعت به سرعت در حال برق‌افزایی با خودروهای هیبریدی باقی می‌ماند.

هامفریز گفت که پریوس جدید به گونه ای طراحی شده است که پایدارتر باشد، با مرکز ثقل پایین تر، لاستیک های بزرگتر، خطوط منحنی برای طراحی کلی آن و فضای داخلی فانتزی.

خودروهای برقی آلایندگی صفر دارند اما نیاز به شارژ مجدد دارند. برخی از مصرف کنندگان نگران تمام شدن آب میوه در جاده ها هستند. یک هیبریدی همیشه موتور بنزینی را به عنوان پشتیبان دارد.

تویوتا تخمین می زند که پریوس 2023 در رانندگی ترکیبی در شهر و بزرگراه 57 مایل بر گالن دریافت کند و آن را کارآمدترین پریوس می داند.

با افزودن 50 درصد به برد باتری، که به معنی 38 مایل (61 کیلومتر) است، می‌تواند به اندازه‌ای پیش برود که میانگین رفت‌وآمد و وظایف راننده آمریکایی در شهر را پوشش دهد. به گفته برینلی، پیشرانه هیبریدی امکان سفرهای جاده ای را بدون نگرانی در مورد شبکه شارژی که هنوز کامل نشده است، می دهد.

استفانی برینلی، تحلیلگر اصلی خودرو در S&P Global Mobility گفت: «این واقعاً رانندگی مطمئن‌تری را ایجاد می‌کند.

بخوانید: خودروهای الکتریکی و مدل‌های پیل سوختی راه‌حل‌های بهتری در برابر تغییرات آب و هوایی نسبت به خودروهای هیبریدی هستند.

این خودروساز یک باتری نیکل-فلز-هیدرید قدیمی تر را با یک باتری لیتیوم یونی سبک تر و کوچکتر تعویض کرد که 15 درصد انرژی بیشتری تولید می کند. موتور از 1.8 لیتر به 2 لیتر می رسد و قدرت آن از 121 به بالای 190 می رسد. در نتیجه، شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) بسته به نسخه پریوس از بیش از 10 ثانیه به حدود 7 ثانیه کاهش می یابد.

پریوس هیبریدی گازی-الکتریکی تویوتا جدید نه تنها با قدرت، شتاب و برد رانندگی بیشتر عرضه می شود. همچنین شیک‌تر است و بدنه زاویه‌دار نسبتاً مقاوم را از بین می‌برد تا ظاهری شیک آینده‌نگر داشته باشد.