توییتر برچسب “رسمی” را بازیابی کرد. گزینه علامت چک آبی 8 دلاری ناپدید می شود

حساب‌های جعلی چند برند بزرگ با چک آبی ظاهر شده است، از جمله تسلا و اسپیس ایکس ماسک و همچنین روبلکس، نستله و لاکهید مارتین.

اوایل روز، ماسک گفت که شرکت‌هایش در سال 2023 با وجود احتمال یک اقتصاد سخت، موقعیت خوبی خواهند داشت.

این اقدام به دنبال افزایش حساب‌های جعلی در این پلتفرم است، پس از آن که رئیس جدید، ایلان ماسک، به کاربران اجازه داد تا 8 دلار (تقریبا 650 روپیه) برای علامت چک آبی که قبلاً برای حساب‌های تایید شده سیاستمداران، بازیگران و سایر شخصیت‌های اصلی رزرو شده بود، بپردازند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

توییت ماسک یک روز پس از آن منتشر شد که او احتمال ورشکستگی توییتر را مطرح کرد. سه نفری که این پیام را دیدند به رویترز گفتند، ماسک در اولین ایمیل خود در سراسر شرکت هشدار داد که اگر توییتر نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، نمی‌تواند “از رکود اقتصادی آینده دوام بیاورد”.

ماسک گفته بود که کاربران توییتر که جعل هویت را بدون مشخص کردن آن به‌عنوان یک حساب «مضحکی» انجام می‌دهند، برای همیشه و بدون اخطار تعلیق خواهند شد. چندین حساب کاربری جعلی از جمله نینتندو و BP به حالت تعلیق درآمده است.

توییتر ایلان ماسک در روز جمعه نشان «رسمی» را به برخی حساب‌ها بازگرداند، تنها چند روز پس از حذف آن، در حالی که چندین کاربر گزارش دادند که گزینه اشتراک جدید برای علامت تأیید آبی ناپدید شده است.

ای جی بائر، استاد دانشگاه آلاباما گفت: “تویتر در چند سال گذشته تلاش کرده است تا این (اطلاعات غلط) را بهبود بخشد. و به نظر می رسد که ایلان ماسک ظرف چند هفته آن را آشکار کرده است.”

بسیاری از شرکت‌ها، از جمله جنرال موتورز و یونایتد ایرلاینز، پس از روی کار آمدن ماسک، تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده یا از آن عقب‌نشینی کرده‌اند. در پاسخ، این میلیاردر روز چهارشنبه گفت که قصد دارد توییتر را به نیرویی برای حقیقت تبدیل کند و حساب‌های جعلی را متوقف کند.

در میان نمونه‌های دیگر، تعدادی توییت گمراه‌کننده درباره تسلا از یک حساب تأیید شده با تصویر نمایه مشابه با حساب رسمی این شرکت در این پلتفرم منتشر می‌شد.

در همین حال، بسیاری از کاربران گفتند که گزینه ثبت نام در Twitter Blue، سرویس اشتراکی که با تأیید چک آبی ارائه می شود، ناپدید شده است.

این شرکت با تکرار نام دسته توییتر خود گفت: “ما از کسانی که پیام گمراه کننده ای از حساب جعلی لیلی دریافت کرده اند عذرخواهی می کنیم.”

توییتر به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد.

حساب پشتیبانی توییتر – که دارای برچسب “رسمی” است – روز جمعه در توییتر خود نوشت: “برای مبارزه با جعل هویت، ما یک برچسب “رسمی” به برخی حساب ها اضافه کرده ایم. ماسک روز چهارشنبه در توییتی نوشت که لیبل جدید را تنها چند ساعت پس از انتشار آن “کشته”.

داروساز Eli Lilly and Co پس از اینکه یک حساب کاربری تقلبی توییت کرد مبنی بر اینکه انسولین رایگان خواهد بود، در میان واکنش‌های سیاسی و بررسی دقیق قیمت‌های بالای دارو، عذرخواهی کردند.

© تامسون رویترز 2022