توییتر به کارناتاکا اچ‌سی می‌گوید که دادخواستش علیه دستورات حذف محتوای MeitY قابل حفظ است

شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر روز چهارشنبه به دادگاه عالی کارناتاکا اطلاع داد که دادخواست خود برای به چالش کشیدن دستورات مختلف حذف وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) قابل حفظ است، زیرا مفهوم معقول بودن در ماده 19 قانون اساسی هند مربوط به آزادی است. گفتار برای آن قابل اجرا بود.

دادگاه خاطرنشان کرد: “قانون فقط زبان نیست، بلکه چیزی بیشتر است. ممکن است بگوییم هر سگ یک گاز می گیرد، قبل از اینکه آن را سگ دیوانه بنامیم. اما این برای کشور بسیار گران تمام می شود. فرض کنید شخصی به طور مداوم توییت‌ها می‌گویند 20 توییت، همه سمی هستند، پس دلیلی وجود دارد که فرض کنیم توییت بیست و یکم نیز سمی خواهد بود. به این ترتیب، ما می‌گوییم بهتر است حساب کاربری را مسدود کنید.” دادگاه مشاهده کرد که در هنگام تهیه بند 69 الف توسط مجلس، قضاوت در مورد این که آیا این مقصود بوده است یا خیر.

کولکارنی گفت که بخش های 83 تا 87 قانون آیین دادرسی مدنی مشابه ماده 3 قانون اساسی ایالات متحده است.

دادگاه اشاره کرد که ماده مشابهی در قانون اساسی هند وجود ندارد.

من دفتر خود را در بنگالورو دارم و خدمات در هند ارائه می شود، بنابراین در هند تجارت می کنم.”

دادگاه عالی روز دوشنبه از دولت مرکزی و توییتر خواست تا در مورد نحوه برخورد با نهادهای هندی در ایالات متحده و حوزه های قضایی خارجی در مورد چنین موضوعاتی شفاف سازی کنند.

وکیل مانو کولکارنی که در توییتر حضور داشت، به شعبه تک قاضی قاضی کریشنا اس دیکسیت تسلیم کرد که دادگاه عالی در «پرونده شریا سینگال» تفسیر کرده بود که بخش 69 الف قانون فناوری اطلاعات ماده 19 قانون اساسی را گنجانده است.

او استدلال کرد که بخش 69A قانون فناوری اطلاعات برای مسدود کردن حساب‌هایی استفاده می‌شود که به معنای مسدود کردن محتوایی است که حتی منتشر نشده است.

جلسه دادگاه به 17 آوریل موکول شد.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مشاور توییتر گفت که بیانیه اعتراضات دولت در موضوعات مرتبط با حذف ناسازگار است و ممکن است به چارچوبی از دستورالعمل ها نیاز باشد.

او استدلال کرد: “مسدود کردن باید از اطلاعاتی باشد که قبلا شکل گرفته است و نه اطلاعاتی که هنوز قرار است.

روز چهارشنبه توییتر به دادگاه عالی اطلاع داد که بر اساس ماده 3 قانون اساسی ایالات متحده، اتباع خارجی از قانون اساسی حق دسترسی به دادگاه های ایالات متحده را دارند.