توییتر تهدید به شکایت از متا بر سر موضوعات: گزارش

متا روز چهارشنبه Threads را راه‌اندازی کرد زیرا این شرکت رسانه‌های اجتماعی قصد دارد با استفاده از میلیاردها کاربر اینستاگرام، توییتر ایلان ماسک را به چالش بکشد.

در همین حال، تحلیلگران گفته اند که پیوند Threads با اینستاگرام ممکن است به آن پایگاه کاربری داخلی و دستگاه تبلیغاتی بدهد. این می‌تواند در زمانی که مدیرعامل جدید توییتر تلاش می‌کند تا تجارت درگیر خود را احیا کند، دلارهای تبلیغاتی را از توییتر جذب کند.

اسپیرو در نامه نوشت: «توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را به شدت اعمال کند و از متا می‌خواهد اقدامات فوری برای توقف استفاده از اسرار تجاری توییتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد.

متا و اسپیرو بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اوکاسیو کورتز در پست خود گفت: “امیدوارم این پلتفرم حال و هوای خوب، جامعه قوی، شوخ طبعی عالی و آزار کمتری داشته باشد.”

در حالی که Threads به عنوان یک برنامه مستقل راه اندازی شد، کاربران می توانند با استفاده از اطلاعات کاربری اینستاگرام خود وارد شوند و همان حساب ها را دنبال کنند، که به طور بالقوه آن را به عادات موجود برای بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه اینستاگرام تبدیل می کند.

دنی هیوسون، رئیس تجزیه و تحلیل مالی در شرکت سرمایه گذاری AJ Bell می گوید: «سرمایه گذاران نمی توانند از این احتمال که متا واقعاً یک «قاتل توییتر» دارد کمی هیجان زده نباشند.

دیگران راه اندازی Threads را فرصتی برای ایجاد نسخه ای کمتر سمی از توییتر می دانستند.

مانند توییتر، این برنامه دارای پست‌های متنی کوتاهی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را دوست داشته باشند، دوباره پست کنند و به آن‌ها پاسخ دهند، اگرچه هیچ گونه قابلیت ارسال پیام مستقیم را شامل نمی‌شود. طبق یک پست وبلاگ متا، پست‌ها می‌توانند تا 500 کاراکتر داشته باشند و شامل لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها تا پنج دقیقه باشند.

سمافور روز پنجشنبه با استناد به نامه ای که الکس اسپیرو، وکیل توییتر به مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ ارسال کرد، گزارش داد که توییتر تهدید می کند که علیه متا پلتفرم ها به دلیل پلتفرم Threads جدید خود اقدام قانونی خواهد کرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این پست وبلاگ آمده است که در بیش از 100 کشور در اپ استور اپل و پلی استور گوگل در دسترس است.