توییتر حساب‌های روزنامه‌نگاران برجسته‌ای را که ایلان ماسک را پوشش می‌دهند، تعلیق کرد، حساب ماستودون نیز به حالت تعلیق درآمد.

روز چهارشنبه، توییتر @elonjet را به حالت تعلیق درآورد، حسابی که جت خصوصی ماسک را در زمان واقعی با استفاده از داده های موجود در دامنه عمومی ردیابی می کند. ماسک تهدید کرده بود که اپراتور این حساب را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و گفته بود پسرش به اشتباه توسط یک «دیده‌گیر دیوانه» تعقیب شده است.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ماسک روز پنجشنبه افزود: انتقاد از من در تمام طول روز کاملاً خوب است، اما لو رفتن موقعیت مکانی واقعی من و به خطر انداختن خانواده ام اینطور نیست.

ماسک در پاسخ به توییتی در مورد تعلیق حساب‌ها، در توییتی نوشت: «همان قوانین داکس کردن برای روزنامه‌نگاران اعمال می‌شود که برای همه افراد دیگر»، اشاره‌ای به قوانین توییتر مبنی بر ممنوعیت اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، به نام داکسینگ.

سخنگوی نیویورک تایمز گفت: «تعلیق حساب‌های توییتر امشب تعدادی از روزنامه‌نگاران برجسته، از جمله رایان مک، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، مشکوک و تاسف‌آور است. نه تایمز و نه رایان هیچ توضیحی در مورد علت این اتفاق دریافت نکرده‌اند. امیدواریم همه حساب‌های روزنامه‌نگاران بازگردانده شوند و توییتر توضیح قانع‌کننده‌ای برای این اقدام ارائه دهد.”

همان قواعد داکسینگ برای “روزنامه نگاران” اعمال می شود که برای همه افراد دیگر

— ایلان ماسک (@elonmusk) 16 دسامبر 2022

توییتر روز پنج‌شنبه حساب‌های چند روزنامه‌نگار برجسته را که اخیراً درباره مالک جدیدش، ایلان ماسک نوشته‌اند، به حالت تعلیق درآورد و این میلیاردر توییت کرد که قوانین ممنوعیت انتشار اطلاعات شخصی برای همه از جمله روزنامه‌نگاران اعمال می‌شود.

سی‌ان‌ان گفت تعلیق‌های تکان‌دهنده و غیرقابل توجیه نگران‌کننده بود اما تعجب‌آور نبود. این شبکه گفت که از توییتر توضیح خواسته است و بر اساس این پاسخ، رابطه خود با این پلتفرم را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

ماستودون بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نیست.

این تعلیق ها پس از آن صورت می گیرد که ماسک بارها قول داده است که از آزادی بیان مطلق در پلتفرمی که به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 3.6 لک کرور) در ماه اکتبر خریداری کرده است، حمایت کند. او حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که به دلیل اقداماتش در مورد محاصره ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ از توئیتر تعلیق شده بود، بازگرداند.

حساب‌های گزارشگر تایمز، رایان مک (@rmac18)، خبرنگار پست، درو هارول (drewharwell@)، خبرنگار سی‌ان‌ان دونیه اوسالیوان (@donie)، و گزارشگر Mashable مت بایندر @MattBinder به حالت تعلیق درآمد. حساب روزنامه‌نگار مستقل آرون روپار (@atrupar)، که سیاست و سیاست ایالات متحده را پوشش می‌دهد، نیز به حالت تعلیق درآمد.

ماسک در ماه آوریل در توییتر خود نوشت: “امیدوارم بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان به این معناست.”