وقتی اپل در این هفته سرمایهگذاران را با افزایش فروش آیفون با وجود رکود در بازار جهانی گوشیهای هوشمند شگفتزده کرد، تیم کوک، مدیر اجرایی، بازارهای نوظهوری مانند هند را که این شرکت در حال جذب کاربران تلفنهای اندرویدی است، اعتبار داد.
بخشی از دلیلی که اپل توانسته سهم بازار را در بازارهای نوظهور و توسعه یافته به دست آورد، ظهور بازار پررونق آیفون های دست دوم است.
کوک گفت که فرصتهایی را برای اپل در هند در خدمات میبیند، اما گفت که میانگین درآمد هر کاربر – معیاری که در تجارت اشتراک به عنوان ARPU شناخته میشود – برای رسیدن به بازارهای دیگر اپل زمان میبرد.
بوم آیفون دست دوم
کوک در طی یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: «ما در تعدادی از این بازارها تلاش می کنیم و واقعاً می بینیم، به ویژه با توجه به سهم پایین ما و پویایی جمعیت، یک فرصت عالی برای ما در آن بازارها است.
© تامسون رویترز 2023
کوک در این مصاحبه گفت: “ما بازار را تشویق می کنیم و این فرصتی را برای ما فراهم می کند تا به برخی از قیمت ها دست پیدا کنیم که در غیر این صورت در آنها بازی نمی کردیم.”
کوک شرط میبندد که این بازارها با جمعیت جوان و آیفونهای نسبتاً کمی، فرصتهای بیشتری برای رشد فراهم میکنند.
برای اپل، فروش آیفون در بازارهای نوظهور چیزی بیش از فروش یک دستگاه را نشان می دهد – این نشان دهنده فرصتی است که مشتریان را در طول زمان به دستگاه ها و خدمات اپل وابسته کند. مشتریانی که با آیفون شروع می کنند ممکن است بعداً یک Apple Watch یا AirPods اضافه کنند یا برای خدمات اشتراک ثبت نام کنند.
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، اپل دومین برند پردرآمد در هند در سال 2022 بود و پس از سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت زیرا 18 درصد از ارزش کل فروش گوشی های هوشمند را به دست آورد.
کوک اپل در مصاحبهای با رویترز در روز پنجشنبه گفت که درآمد کمی از آیفون مستقیم اپل از دستگاههای بازسازیشده به دست میآید. با این حال او گفت که این شرکت سعی کرده است تا بازار آیفون های دست دوم را با ارائه معاملات تجاری بر روی آیفون های خود تقویت کند و آنها را به اندازه کافی محکم بسازد تا چندین مالک را دوام بیاورد.
(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)