تیم کوک هفته آینده اولین فروشگاه های اپل در هند را در بمبئی و دهلی در Pivot Beyond China افتتاح می کند.

کوک در این تماس گفت: «هند یک بازار بسیار هیجان انگیز برای ما و تمرکز اصلی است. “من نسبت به هند بسیار خوشبین هستم.”

افراد آشنا به این موضوع گفتند که کوک احتمالاً ریاست افتتاح این شعبه‌های دوقلو در پایتخت مالی و سیاسی هند را بر عهده خواهد داشت و خواستار ناشناس ماندن در مورد طرح‌های خصوصی شدند. اپل روز سه شنبه اعلام کرد که یک فروشگاه در بمبئی در 18 آوریل و یک فروشگاه دیگر در دهلی نو در 20 آوریل افتتاح خواهد کرد.

این دو فروشگاه مدت‌ها در حال ساخت بوده‌اند، زیرا قوانین سخت‌گیرانه هند، برندهای جهانی را از افتتاح فروشگاه‌های خود با نام تجاری منع می‌کند، مگر اینکه بخش قابل توجهی از کالاها را از داخل کشور تهیه کنند.

© 2023 بلومبرگ LP


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مدیر اجرایی اپل، تیم کوک، سفری را برای افتتاح اولین فروشگاه‌های سازنده آیفون در هند در هفته آینده برنامه‌ریزی کرده است، که بر جاه‌طلبی‌های این شرکت برای این کشور به‌عنوان یک بازار در حال رشد و پایگاه تولید تاکید می‌کند.

این شرکت فروشگاه آنلاین هندی خود را در سال 2020 افتتاح کرد. این کشور دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان و در میان سریع ترین بازارها در حال رشد است، اما قیمت برچسب های نسبتاً بالای اپل همچنان در کشور 1.4 میلیاردی که مقرون به صرفه بودن نقش مهمی در آن ایفا می کند، بازدارنده است. تصمیمات خرید

اپل بلافاصله به ایمیلی که به دنبال نظراتی در مورد بازدید کوک بود، پاسخ نداد.

کوک قرار است اولین فروشگاه هندی اپل را در یک مرکز خرید مجلل در مجتمع Bandra Kurla بمبئی یا به نام محله BKC افتتاح کند. چند روز پس از آن، او قرار است درهای فروشگاه دهلی نو را در یک مرکز خرید گران قیمت در محله ساکت باز کند. موانع آن فروشگاه روز سه شنبه برداشته شد.

در تماس‌های درآمدی اپل، کوک بر اهمیت هند به‌عنوان بازار و پایگاه تولید تاکید کرده است. در جریان آخرین کنفرانس، کوک گفت که اپل “یک رکورد درآمد سه ماهه و رشد بسیار قوی دو رقمی سال به سال” در این کشور به ثبت رساند.

یکی از این افراد گفت که در بین دو افتتاحیه فروشگاه، اپل به دنبال ملاقات کوک با نخست وزیر نارندرا مودی بوده است. دولت مودی برای تولید لوازم الکترونیکی فشار آورده است و میلیاردها دلار مشوق برای جذب شرکای تولیدی اپل مانند گروه فناوری فاکسکان و پگاترون ارائه کرده است.

این سفر هفت سال پس از اولین سفر مدیرعامل در سال 2016 و مصادف با باارزش‌ترین شرکت جهان است که به نشانه‌های مهمی دست یافته است: فروش آیفون‌های هند به بالاترین حد خود رسیده و صادرات سالانه آیفون از این کشور به میلیاردها دلار می‌رسد. اپل در بحبوحه تیرگی روابط پکن و واشنگتن روی هند شرط بندی کرده است تا عملیات مونتاژ خود را فراتر از چین متنوع کند.