جستجوهای تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌تواند سازندگان و ناشران را تهدید کند

تلاش گوگل برای بهبود نتایج جستجوی خود با هوش مصنوعی می تواند عواقب ناگواری را برای هر کسی که تجارتی دارد که به شناخته شده ترین شرکت تابعه آلفابت برای ترافیک وب وابسته است، داشته باشد.

هر کسی که جستجوی گوگل را انجام داده باشد می‌داند که در حال حاضر خلاصه‌های هوش مصنوعی را در نتایج جستجوی خود قرار داده است، اما زمانی که برنامه‌ای به نام Search Generative Experience (SGE) از مرحله آزمایشی فعلی خود خارج شود، هوش مصنوعی خود را افزایش می‌دهد.

به گفته گوگل، SGE جستجوها را با استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه خلاصه، پیشنهاد مسیرهای اکتشاف بیشتر، و امکان اصلاح آسان درخواست های جستجو را غنی می کند. اما برای سازندگان محتوا، این ویژگی می تواند یک کابوس باشد.

آرون تراب، مالک GeauxSEO، یک شرکت طراحی وب سایت و سئو در نیواورلئان، گفت: «SGE بر بسیاری از وبلاگ نویسان و ناشرانی که همه ما با آنها آشنا هستیم، تأثیر خواهد گذاشت.

او به TechNewsWorld گفت: “به طور کلی، هر سوال یا موضوعی که می توان به سرعت با هوش مصنوعی پاسخ داد، در نهایت فضای دیجیتال املاک و مستغلات را برای این پرس و جوها کنترل می کند و بسیاری از ناشران را که در حال حاضر برای این نوع جستارها رتبه بندی می کنند، حذف می کند.”

کریس فریس، معاون ارشد استراتژی دیجیتال در Pierpont Communications، یک آژانس روابط عمومی در هیوستون، معتقد است که SGE میزان ترافیک وب‌سایت را که کسب‌وکارها می‌توانند از جستجوی ارگانیک روی آن حساب کنند، بیشتر کاهش می‌دهد.

«ترافیک جستجوی ارگانیک سال‌هاست که کاهش می‌یابد زیرا تبلیغات Google PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)، پیشنهادات «مردم نیز می‌پرسند»، نقشه‌ها، و غیره، نتایج برتر جستجوی گوگل را پایین آورده است. او به TechNewsWorld گفت که SGE آن را حتی سریعتر تسریع خواهد کرد.

تاثیر SGE بر ترافیک ارگانیک

جو کاراسین، مدیر ارشد مالی و بنیانگذار Karasin PPC، آژانس بازاریابی متخصص در تبلیغات گوگل، اظهار داشت که SGE اساساً جدیدترین راه برای Google است تا کاربران را در تعامل با صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نگه دارد و آنها را از بازدید از محتوای منبع منع کند. در Lapeer, Mich.

او به TechNewsWorld گفت: «به عنوان مثال، اگر من محتوای عالی در مورد استفاده از تبلیغات جستجوی پولی بنویسم، و چت SGE مستقیماً به سؤالات مربوط به این موضوع برای کسی که آن را جستجو می کند، پاسخ می دهد، چرا آنها روی هر نتیجه جستجو کلیک کنند؟»

وی ادامه داد: در حال حاضر SGE به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما در نهایت به کاربران تحمیل می شود و این منجر به کاهش قابل توجه ترافیک برای وب سایت ها و ناشران و کاهش درآمد سایت های تبلیغاتی از ترافیک آنها می شود.

او گفت: “SGE مرحله بعدی در تلاش گوگل برای ایجاد تجربه جستجوی صفر کلیک است.” آنها در ابتدا با ویژگی‌های SERP کار خود را شروع کردند و سعی داشتند کاربران را در صفحه نتایج نگه دارند تا اینکه آنها را دور بزنند. اکنون، SGE می‌تواند به پرسش‌های کاربر به شیوه‌ای یکپارچه و مکالمه پاسخ دهد، حتی اگر چت بات تصمیم به توهم داشته باشد.

گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، یک وب سایت خبری، تفسیری و تحلیلی، افزود: از زمانی که گوگل بیش از یک سال پیش SGE را معرفی کرد، مردم درباره تأثیر آن بر سازندگان و ناشران بحث کردند. او به TechNewsWorld گفت: «در حالی که محصول در حال تکامل است، اتفاق نظر این است: دید کمتر و ترافیک کمتر برای ناشران.

Taub GeauxSEO می‌گوید: «این برای این صاحبان مشاغل کوچک مایه تاسف است، اما SGE پیشرفت‌های جدیدی را در تولید محتوا و ارزش مورد نیاز برای متمایز شدن از پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. “به نظر من، موضوعاتی که فقط توسط متخصصان یا برندهای بزرگ در زمینه مربوطه می توانند به طور کامل پاسخ دهند، برنده خواهند شد.”

محورهای شدید سئو ممکن است زودرس باشند

کلی آیرز، مدیر سئو در جردن دیجیتال مارکتینگ، ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال در سانفرانسیسکو، معتقد است که SGE هنوز ناشناخته بزرگی است زیرا دو الگوریتم ناشناخته آن را هدایت می کنند – الگوریتم جستجو و الگوریتمی که نتایج SGE را در SERP ها هدایت می کند.

او به TechNewsWorld گفت: “چیزی که ما تاکنون می دانیم این است که SGE برای نگه داشتن کاربران در SERP ها، نه کلیک کردن روی وب سایت ها، و کار می کند.” ما با برندهایی کار می‌کنیم که در محتوای SGE نشان داده می‌شوند، اما کاربران روی پیوندهای منبع به محتوای اصلی کلیک نمی‌کنند.»

او اضافه کرد: «آنچه که ما نیز می‌بینیم این است که مارک‌هایی که در محتوای SGE نشان داده می‌شوند، در فهرست‌های سنتی SERP نیز رتبه‌بندی بسیار خوبی دارند، جایی که کلیک‌ها را افزایش می‌دهند. “این به من می گوید که SGE از بسیاری از اصول مشابه SEO موفق به طور کلی استفاده می کند، بنابراین مطمئن نیستم که بازاریابان هنوز برای بهبود شانس خود برای قرار دادن در محتوای SGE نیاز به تغییر اساسی داشته باشند.”

مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، استدلال کرد که سازندگان و ناشران نیز ممکن است مزایایی از SGE ببینند.

او به TechNewsWorld گفت: «ابزار Generative Experience به طور بالقوه می‌تواند نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را با خلاصه کردن و ترکیب اطلاعات در چندین منبع تغییر دهد. برای سازندگان و ناشران، این بدان معناست که محتوای آنها می‌تواند در روایت‌های گسترده‌تری ادغام شود و به طور بالقوه به مخاطبانی برسد که ممکن است کار خود را از طریق جستجوهای سنتی کشف نکرده باشند.»

او ادامه داد: «با ارائه محتوای تعاملی بیشتر و تولید پویا، ابزار گوگل ممکن است تعامل کاربر را افزایش دهد. برای سازندگان، این بدان معناست که مخاطبان ممکن است زمان بیشتری را صرف تعامل با محتوای ارائه شده در قالب جدید و جذاب‌تر کنند. ناشران ممکن است این را فرصتی برای جلب و حفظ توجه کاربرانی ببینند که به طور فزاینده‌ای به تجربیات دیجیتال تعاملی عادت می‌کنند.»

چالش هایی برای دقت و دیده شدن محتوا

Vena اضافه کرد که قابلیت‌های تولیدی ابزار Google ممکن است سازندگان را ترغیب کند تا انواع جدیدی از محتوای بهینه‌سازی شده برای تجربه‌های جستجوی مولد را آزمایش کنند. او گفت: «این می‌تواند به قالب‌های نوآورانه و تکنیک‌های داستان سرایی منجر شود که به‌ویژه در یک محیط اطلاعات ترکیبی مؤثر هستند».

با این حال، او اذعان کرد که با افزایش استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خلاصه محتوا یا پاسخ های یکپارچه، نگرانی معتبری در مورد یکپارچگی و صحت اطلاعات ارائه شده وجود دارد. او خاطرنشان کرد: «سازندگان و ناشران ممکن است نگران دقت نحوه نمایش یا تغییر محتوایشان در خلاصه‌های تولیدی باشند که می‌تواند بر برند و اعتمادی که با مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند تأثیر بگذارد.

آیرز به مشکل دیگری برای سازندگان محتوا و ناشران با SGE اشاره کرد. او گفت: «یکی از نقاط ضعف نتایج جستجوی تولید شده توسط SGE و هوش مصنوعی، تکثیر محتوای هرزنامه یا اطلاعات نادرست است که باعث می‌شود کارشناسان معتبر و سازندگان تأثیرگذار نتوانند دید را بالا نگه دارند. اگر SGE بر تعامل و دسترسی آنها تأثیر بگذارد، ممکن است ناشران مجبور شوند به دنبال راه‌های توزیع محتوای جایگزین باشند.»

به نوبه خود، گوگل معتقد است که می تواند هوش مصنوعی را بدون ایجاد اختلال در ترافیکی که بسیاری از کاربران برای امرار معاش به آن وابسته هستند، در نتایج جستجوی خود بگنجاند. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت آلفابت که در ماه ژانویه در تماس با درآمد شرکت صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «ما در حال بهبود رضایت هستیم، از جمله پاسخ‌هایی برای پرسش‌های محاوره‌ای و پیچیده‌تر… (W) پیوندهای بیشتری با SGE پیدا می‌کنیم و به طیف وسیع‌تری از منابع در صفحه نتایج پیوند می‌دهیم. و ما به اولویت بندی رویکردهایی که برای کاربران ما ارزش افزوده و ترافیک ارزشمندی را برای ناشران ارسال می کند، اولویت بندی می کنیم.”

منبع