جهان هنوز برای خودروهای الکتریکی آماده نیست

علاوه بر این، همانطور که کانوی اشاره کرد، ساخت این باتری‌ها به دور از فرآیند سبز است و این ماده یک آلاینده است، به این معنی که باتری‌ها باید بازیافت شوند تا از آلودگی آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

همه اینها نوت بوک سری Vaio FE را محصول هفته من می کند.

ولوو XC60 همچنین معمولاً فقط به شارژر باتری سطح 1 نیاز دارد که به دوشاخه برق معمولی خانه وصل می‌شود، برخلاف شارژرهای سطح 2 که نیاز به اتصال دو فاز و دوشاخه‌ای بیشتر شبیه آنچه خشک‌کن لباس برقی استفاده می‌کند، دارد. ماشین او با شارژر سطح 2 من کار می کند و سریعتر شارژ می شود اما به نظر من به اندازه ای نیست که شارژر سطح 2 ارزشمند باشد.

Vaio در حال حاضر تا حد زیادی یک شرکت مستقل است. کنجکاو بودم که آیا کیفیت محصول خود را حفظ کرده است، بنابراین برای این بررسی یک مدل ارزیابی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ جدید درخواست کردم. باید اشاره کنم که من روند خدمات شرکت را آزمایش نکردم، اما به من گفته شد که بهبود یافته است و لپ‌تاپ‌های امروزی بسیار قابل اعتمادتر از دو دهه پیش هستند که Vaio بخشی از سونی بود.

سوم و سرانجام، ما ظرفیت برق محله ای کافی برای رسیدگی به هجوم عظیم خودروهای برقی نداریم. آخرین باری که من بررسی کردم، اگر بیش از سه ماشین را همزمان در یک بلوک از خانه‌ها شارژ کنید، احتمال زیادی وجود دارد که ترانسفورماتور محلی شما نارنجک بزند – و وقتی بالا می‌روند واقعاً بالا می‌روند.

اولین مورد این است که به دلیل فروپاشی تقریباً کامل توسعه باتری در اوایل دهه 1900، فناوری باتری در جایی که در غیر این صورت بود نیست.

ما به فناوری باتری بهتر، ایمن تر، قابل اعتمادتر و سبزتر نیاز داریم. انرژی سبز بیشتری برای شارژ خودروها مورد نیاز است، و ما به شبکه ای بسیار قوی تر و قوی تر برای کنترل بار اضافی نیاز داریم (استخراج ارزهای دیجیتال، که اخیرا کاهش یافته است، مسلماً به ایجاد شبکه قدرتمندتر کمک کرده است). ما همچنین به برنامه ای نیاز داریم که بدون دردسر از نفت فاصله بگیریم. در غیر این صورت، انتقال به طور اجتناب‌ناپذیری بسیار زشت‌تر از حد انتظار خواهد بود.

اکنون با باتری‌های حالت جامد (که در راهند)، گسترش منابع انرژی سبز (به ویژه هسته‌ای یا زمین گرمایی که می‌توانند در شب کار کنند)، و گسترش فناوری‌های ریزشبکه (ارائه ژنراتورهای سبز کوچک‌تر که توزیع می‌شوند)، می‌توانیم به سمت خود برویم. خودروهای برقی به طور انبوه به نیروی عظیمی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل می شوند. اما ما هنوز آنجا نیستیم.

همسر من یک ولوو XC60 شارژی هیبریدی پلاگین رانندگی می کند. بعد از گذشت یک سال و نیم با ماشین، در سومین یا چهارمین باک بنزین خود هستیم (که عمدتاً به درایوهایی متصل است که از برد الکتریکی آن فراتر می رود). از باتری بسیار کوچکتر و ایمن تری استفاده می کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی Vaio FE با قیمت 699 دلار نقره ای، از پردازنده قابل قبول i5 اینتل با گرافیک یکپارچه محدود بهره می برد. این بدان معناست که برای مواردی مانند مرور وب، تماشای فیلم، و کارهای اداری به خوبی تست می‌شود – اما به هیچ وجه یک ماشین بازی یا ایستگاه کاری نیست. نمرات گرافیکی آن نشان می‌دهد که اگر برای بازی، ویرایش عکس یا ویدیو یا طراحی به کمک رایانه نیاز به فضای گرافیکی داشته باشید، به شدت بد می‌شود.

زمانی که سونی مالک Vaio بود، من از طرفداران بزرگ خط وایو سونی بودم – و در اوایل دهه 2000 بررسی کردم که چرا سونی در بازار رایانه های شخصی به طور گسترده شکست خورد. دلیلش این نبود که محصولی خوش تمایز و خوش ساخت نداشت. محصولات نوآورانه تر و بهتر از هر فروشنده بزرگ دیگری در آن زمان ساخته شده بودند.

مشکل بزرگ این بود که در حالی که محصول کمتر خراب می‌شد، وقتی خراب می‌شد، تجربه خدمات دهی وحشتناک بود. بنابراین، مشتریان برنگشتند و تمایل داشتند رایانه‌های شخصی Vaio با ظاهر بهتر خود را با رایانه‌های فروشندگانی که هنوز در این بازار هستند جایگزین کنند.

در پایان، لپ‌تاپ 699 دلاری Vaio 15.6 اینچی FE نقره‌ای، یک لپ‌تاپ سطح بالا و مناسب برای مدرسه یا کار از راه دور بود، عمر باتری مناسبی دارد، برای کلاس خود خیلی سنگین نیست و به اندازه کافی زیبا به نظر می‌رسد. با یک محصول گران تر اشتباه گرفته شود.

ما به حداکثر پتانسیل خودروهای الکتریکی نزدیک نیستیم. کانوی معتقد است که برای دو یا سه دهه آینده، رویکرد هیبریدی ممکن است بهتر باشد – حداقل تا زمانی که بتوانیم قسمت‌هایی از اکوسیستم را که باعث سبزتر شدن وسایل نقلیه الکتریکی می‌شوند، اصلاح کنیم.