خدمات مسافرتی هوایی ایالات متحده پس از قطع شدن رایانه FAA به تدریج به زندگی باز می گردد

بر اساس گزارش وب‌سایت FlightAware، بیش از 6000 پرواز به تأخیر افتاده و نزدیک به 1000 پرواز لغو شده است زیرا مقامات گفته‌اند که بهبودی پس از توقف ساعت‌ها طول خواهد کشید. اعداد همچنان در حال افزایش بودند.

برای مسافران آمریکایی که در مسافت های طولانی پرواز می کنند، گزینه های جایگزین کمی وجود دارد. مسافت های رانندگی بسیار زیاد است و شبکه ریلی مسافری کشور در مقایسه با اروپا و آسیا نازک است.

داده های سیریوم نشان می دهد که در مجموع 21464 پرواز ایالات متحده قرار بود روز چهارشنبه با ظرفیت نزدیک به 2.9 میلیون مسافر انجام شود.

“کاملا غیر قابل قبول”

کاپیتان کریس تورس، نایب رئیس انجمن خلبانان متفقین، گفت که این قطعی می تواند بر ترافیک تا روز جمعه تأثیر بگذارد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به وزارت حمل و نقل دستور داد تا بررسی کند و گفت که علت شکست ناشناخته است. بایدن در پاسخ به این سوال که آیا یک حمله سایبری پشت این قطعی بوده است، به خبرنگاران گفت: “ما نمی دانیم.”

FAA در 2 ژانویه دچار مشکل کامپیوتری مهم دیگری شد که منجر به تاخیر قابل توجهی در پروازهای فلوریدا شد. یک مشکل در عملکرد سیستمی که به نام نوسازی اتوماسیون در مسیر (ERAM) شناخته می‌شود، که برای کنترل ترافیک هوایی استفاده می‌شود، FAA را بر آن داشت تا دستور توقف زمینی صادر کند و ترافیک به فرودگاه‌های فلوریدا را کاهش دهد.

DOT، آژانس مادر FAA، از شکست های Southwest انتقاد کرد و این شرکت هواپیمایی را برای جبران خسارت مسافران تحت فشار قرار داد. هیچ الزام قانونی مبنی بر اینکه FAA باید مسافران تاخیر پرواز ناشی از مشکلات کامپیوتری آژانس را جبران کند وجود ندارد.

© تامسون رویترز 2023

وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، متعهد شد “فرآیندی برای تعیین علل ریشه ای و توصیه اقدامات بعدی انجام شود.”


جاستین کندی در فرودگاهی در گرین‌ویل، کارولینای جنوبی، سفر کاری خود را به شارلوت نزدیک کرد. او گفت که سردرگمی حاکم شد زیرا کارکنان خطوط هوایی از آنچه FAA می‌گوید آگاه نبودند و بسیاری از مسافران در ابتدا از تاخیرها بی‌اطلاع بودند.

“عملیات عادی ترافیک هوایی به تدریج در سرتاسر ایالات متحده پس از قطعی شبانه سیستم Notice to Air Missions که اطلاعات ایمنی را در اختیار خدمه پرواز قرار می دهد، از سر گرفته می شود. توقف زمینی برداشته شده است. ما همچنان به دنبال علت مشکل اولیه هستیم.” FAA توییت کرد.





منبع

سهام اپراتورهای آمریکایی ابتدا در معاملات پیش از بازار چهارشنبه کاهش یافت، اما بیشتر آنها پس از باز شدن بازار به سمت مناطق مثبت با از سرگیری پروازها، افزایش یافتند.

تورس، که اعضایش برای امریکن ایرلاینز پرواز می کنند، گفت: “این چیز در ساعت 9 صبح به وقت شرقی (7:30 بعدازظهر IST) برداشته شد. نتیجه نهایی این امر بسیار شبیه به رویدادهای بزرگ آب و هوایی خواهد بود.»

سناتور جمهوری خواه تد کروز این شکست را “کاملاً غیرقابل قبول” خواند و گفت که این موضوع باید به اصلاحاتی منجر شود که بخشی از مجوز مجدد FAA در ماه سپتامبر است.

شاخص خطوط هوایی S&P 500 پس از کاهش بیش از 19 درصدی در سال گذشته – سومین سال متوالی کاهش – امسال با افزایش 15.5 درصدی، با بازگشت مسافران به آسمان، شروعی قوی داشته است.

قطعی سیستم FAA چند هفته پس از یک فروپاشی عملیاتی در جنوب غربی در پایان سال گذشته رخ می دهد که هزاران نفر را سرگردان کرد. یک طوفان شدید زمستانی درست قبل از کریسمس، همراه با فناوری قدیمی این شرکت هواپیمایی مستقر در تگزاس، منجر به لغو بیش از 16000 پرواز شد.

به روز رسانی 5: عملیات عادی ترافیک هوایی به تدریج در سراسر ایالات متحده پس از قطعی شبانه سیستم مأموریت های هوایی که اطلاعات ایمنی را در اختیار خدمه پرواز قرار می دهد، از سر گرفته می شود. ایستگاه زمینی برداشته شده است.

این کارآفرین 25 ساله گفت: «زمانی که فرود آمدیم، مسافران هواپیما می گفتند پروازها متوقف شده است. او هنوز این گزینه را داشت که پرواز خود به پورتوریکو را چک کند، اما به دوستانش اعتبار سفر پیشنهاد شده بود.

ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنا، دموکرات، گفت که این هیئت تحقیق خواهد کرد. او گفت: «ما بررسی خواهیم کرد که چه چیزی باعث این قطعی شده است و چگونه افزونگی در جلوگیری از قطعی‌های آینده نقش دارد.

جلوه های ریپل

علت مشکل سیستم هشدار خلبان، که هزاران پرواز را در ایالات متحده به تاخیر انداخت، نامشخص بود، اما مقامات آمریکایی گفتند که تاکنون هیچ مدرکی دال بر حمله سایبری پیدا نکرده‌اند.

ما به بررسی علت مشکل اولیه ادامه می دهیم

– FAA ✈️ (@FAANews) 11 ژانویه 2023

جف فریمن، رئیس انجمن مسافرتی ایالات متحده در بیانیه ای گفت: «شبکه حمل و نقل آمریکا شدیداً به ارتقای قابل توجهی نیاز دارد. ما از سیاست گذاران فدرال می خواهیم که زیرساخت های حیاتی سفر هوایی ما را مدرن کنند.»

یک گروه تجاری به نمایندگی از صنعت مسافرت ایالات متحده، از جمله خطوط هوایی، شکست سیستم FAA را “فاجعه بار” خواند.

پروازهای ایالات متحده به آرامی پروازهای خود را از سر گرفتند و پس از تلاش اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای رفع قطعی سیستم در طول شب که باعث توقف همه پروازهای خروجی ایالات متحده شده بود، توقف زمینی لغو شد.

این کارمند 30 ساله فناوری اطلاعات گفت: “من در یک منطقه غذاخوری Chick-fil-A نشستم که نمای خوبی از خروجی TSA داشت.” حداقل چهار نفر را دیدم که با سرعت به سمت دروازه‌ها می‌دویدند، زیرا فکر می‌کردند پروازشان را از دست می‌دهند، اما نفسشان به فودکورت بازمی‌گردد.»