مطالعه Climate Trends، «تجزیه و تحلیل سیاستهای وسایل نقلیه الکتریکی دولتی و تأثیر آنها»، جامعیت سیاستهای خودروهای برقی ۲۶ ایالت و قلمرو اتحادیه را بر اساس ۲۱ پارامتر ارزیابی میکند. آروناچال پرادش، مانیپور، هیماچال پرادش، لاداخ، کرالا، و اوتاراکند بین 3 تا 7 پارامتر از 21 پارامتر تعریف شده در سیاست های خود را ارائه می دهند که آنها را کمترین جامعیت می کند.
دادهها نشان میدهد که وسایل نقلیه الکتریکی نزدیک به 15 درصد از کل فروش در دهلی را در ماه مارس تشکیل میدهند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که 1.12 هزار خودروی الکتریکی تحت سیاست خودروهای الکتریکی دهلی که توسط دولت AAP در سال 2020 اجرا شد، فروخته شده است.
در ماه فوریه، دهلی شاهد فروش 5268 خودروی برقی از مجموع 48728 خودروی ثبتشده بود، در حالی که 5576 خودرو در ژانویه از مجموع 59520 خودروی ثبتشده فروخته شد. سیاست خودروهای برقی دهلی در آگوست 2020 با هدف ایجاد دهلی به عنوان پایتخت خودروهای برقی هند و تسریع سرعت پذیرش خودروهای برقی در بخشهای خودرو، به ویژه در دسته انبوه دو چرخ، وسایل نقلیه حملونقل عمومی و مشترک و حاملهای کالا راهاندازی شد.
طبق دادههای بخش حملونقل، خودروهای برقی تقریباً 15 درصد از کل وسایل نقلیه فروخته شده در دهلی را در ماه مارس به خود اختصاص دادند. همچنین اعلام کرد که در ماه مارس 7926 خودروی الکتریکی (EV) فروخته شده است که از این میان چهار چرخ 20 درصد و سه چرخ 12 درصد سهم داشته اند. در مجموع در ماه گذشته 53 هزار و 620 دستگاه خودرو در این شهرستان ثبت نام شد.
در اوایل سال جاری، یک مطالعه نشان داد که دهلی، ماهاراشترا، هاریانا و اوتار پرادش جامعترین سیاستهای خودروهای الکتریکی را با گستردهترین طیف پارامترها، از جمله تخصیص بودجه، زیرساخت شارژ و ایجاد شغل دارند.
گزارش فروش خودروهای برقی دهلی 23 مارس. 7917 خودروی برقی فروخته شده. EV 14.8 درصد از کل خودروهای فروخته شده در ماه را به خود اختصاص داده است؛ بالاترین در میان هر ایالت در هند. فروش 4 وات به 20 درصد فروش خودروهای برقی کمک کرده است. 3W (کالاها) 12 درصد سهم داشته است. 1.12 دستگاه EV تحت سیاست دهلی EV #SwitchDelhi فروخته شد.”