داروهای مورد استفاده برای درمان ADHD می تواند به درمان علائم آلزایمر کمک کند

برای این مطالعه، محققان 19 مطالعه را مورد بررسی قرار دادند و اطلاعات بیش از 1800 بیمار را اسکن کردند. آنها همچنین انواع مختلف داروها مانند داروهای مورد استفاده برای ADHD و افسردگی را بررسی کردند. آنها دریافتند که این داروها به بهبود تفکر و درک افراد مبتلا به آلزایمر کمک می کند. اما، آنها در بهبود عملکرد عملکردهای خاص حافظه، عملکردهای اجرایی، توانایی‌های فضایی بصری یا بی‌قراری مؤثر نبودند.

معلوم شد که این داروها در بهبود عدم علاقه، که یک علامت رایج در افراد مبتلا به آلزایمر است و می تواند بر کیفیت زندگی و عملکرد مغز آنها تأثیر بگذارد، مفید است. از بین داروهای ADHD، ریتالین به بهترین نحو باعث بهبود عدم علاقه در بیماران مبتلا به آلزایمر شد.

این ناحیه وظایف مختلفی از جمله یادگیری، توجه و حافظه را بر عهده دارد. توسط یک انتقال دهنده عصبی به نام نورآدرنالین، که نوع خاصی از سلول های مغزی است که پیام ها را در مغز ارسال و دریافت می کند، کنترل می شود. همچنین در “پاسخ پرواز یا مبارزه” بدن ما نقش دارد.

محققان دریافته‌اند که داروهای خاصی که برای درمان ADHD (اختلال نقص توجه و بیش فعالی) استفاده می‌شوند می‌توانند به مقابله با علائم آلزایمر کمک کنند. در یک مطالعه جدید، محققان تجزیه و تحلیل کردند که چگونه داروهای نورآدرنرژیک، که در بیماران ADHD استفاده می شود، می توانند برای درمان آلزایمر نیز استفاده شوند. این داروها تمایل دارند سیستم نورآدرنرژیک را که دارای لوکوس سرولئوس، بخش کوچکی از ساقه مغز است، هدف قرار دهند.

علاوه بر آلزایمر، بیماری‌های دیگری مانند ADHD، افسردگی و اضطراب نیز منجر به مشکلاتی در عملکرد سیستم نورآدرنرژیک می‌شوند. بنابراین درمان های نورآدرنرژیک برای این بیماری ها نیز تجویز می شود.

این مطالعه به این نتیجه رسید که داروهای نورآدرنرژیک را می توان برای درمان علائم در برخی از بیماران مبتلا به آلزایمر به شرط استفاده از دوز مناسب استفاده کرد. با این حال، در حالی که داروها ممکن است برای بهبود عملکرد مغز مفید باشند، استفاده از آنها می تواند منجر به عوارض جانبی مانند اعتیاد، مشکلات قلبی شود. علاوه بر این، هنگامی که این داروها سوء استفاده می شوند، می توانند باعث تغییرات مغزی یا علائم روانپزشکی مانند پارانویا و توهم شوند.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

دانشمندان مدل ساختار مارپیچی قلب را توسعه دادند که می تواند به ایجاد قلب مصنوعی کمک کند





منبع