دانشمندان مدل ساختار مارپیچی قلب را توسعه دادند که می تواند به ایجاد قلب مصنوعی کمک کند

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

مشخصات دوربین Nothing Phone 1، نمونه‌ها رسما تیز شده، رندرهای جدید لو رفته





منبع

برای رسیدن به این نتیجه، دانشمندان روش جدیدی برای تولید نساجی افزودنی به نام چرخش جت چرخشی متمرکز (FRJS) طراحی کردند. این به آنها اجازه داد تا الیاف مارپیچی را با قطرهای مختلف از چند میکرومتر تا صدها نانومتر بسازند.

مهندسین زیستی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان آ. پالسون (SEAS) که راه را برای ساخت قلب‌های مصنوعی هموار می‌کنند، با موفقیت یک مدل بیوهیبرید از بطن‌های انسان ایجاد کردند. ساخت قلب انسان بسیار مهم است زیرا قلب نمی تواند مانند سایر اندام ها پس از صدمات خود را ترمیم کند. اما، برای انجام این کار، محققان باید ساختار پیچیده قلب را تکرار کنند که شامل هندسی مارپیچ است که مسئول حرکات پیچشی در هنگام ضربان قلب است.

در حالی که اعتقاد بر این بود که حرکت پیچشی برای پمپاژ خون در حجم بالا مهم است، دانشمندان نتوانستند آن را ثابت کنند. این تا حدی به این دلیل بود که ایجاد قلب ها با هندسه های مختلف دشوار بوده است. در مطالعه جدید منتشر شده در Science، دانشمندان توانسته‌اند نشان دهند که هم ترازی ماهیچه‌ها میزان خونی را که بطن‌ها می‌توانند در حین انقباض پمپاژ کنند، افزایش می‌دهد.

قلب انسان در واقع دارای لایه های متعددی از ماهیچه های مارپیچ با زوایای مختلف است. هویبین چانگ، محقق فوق دکتری در SEAS و یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد که با FRJS، ما می‌توانیم آن ساختارهای پیچیده را به روشی واقعاً دقیق بازسازی کنیم و ساختارهای بطنی تک و حتی چهار حفره‌ای را تشکیل دهیم.

کیت پارکر، پروفسور مهندسی زیستی و فیزیک کاربردی خانواده تار در SEAS و نویسنده ارشد مقاله، گفت: «این کار یک گام بزرگ رو به جلو برای ساخت بیولوژیک اندام است و ما را به هدف نهایی‌مان برای ساختن قلب انسان برای پیوند نزدیک‌تر می‌کند».

با این مدل، دانشمندان سعی کردند فرضیه ادوارد سالین، رئیس سابق دپارتمان بیوماتیک در دانشکده پزشکی دانشگاه آلاباما بیرمنگام را آزمایش کنند، که ادعا می‌کرد هم‌ترازی مارپیچ برای کسرهای جهشی بزرگ حیاتی است.