درآمد سه ماهه اینتل به دلیل کاهش فروش نیمه هادی ها، افت تاریخی 36 درصدی را ثبت کرد.

اینتل یکی از پیشروترین تولیدکنندگان نیمه هادی در جهان است که طیف گسترده ای از محصولات از جمله تراشه های آخرین نسل را به همراه TSMC تایوان و سامسونگ کره جنوبی تولید می کند.

اینتل روز پنجشنبه کاهش شدیدی را در فروش برای سه ماهه اول سال 2023 به دلیل کاهش شدید تقاضا برای نیمه هادی ها – یا تراشه ها – که به رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند نیرو می دهد، اعلام کرد.

نقش اصلی آن در زنجیره تامین جهانی در طول اوج همه گیری کووید آشکار شد.

صنعت تراشه‌ها، که فناوری‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و خودروها را نیز تامین می‌کند، به دلیل نوسانات خود، با کاهش تقاضا و عرضه با کاهش و افزایش در اقتصاد جهانی، به خوبی شناخته شده است.

افزایش قیمت‌ها، اشباع تراشه‌های جهانی و تقاضای ضعیف برای سخت‌افزار نیز رقیب اینتل، سامسونگ را که اوایل روز پنج‌شنبه بدترین سود سه ماهه خود در ۱۴ سال اخیر را گزارش کرد، مجازات کرد.

قفل ها و محدودیت های بهداشتی باعث کاهش تولید در خارج از آسیا شد و تقاضای فزاینده برای تراشه ها برآورده نشد، درست زمانی که همه برای کار، خرید و سرگرمی آنلاین شدند.

نیمه هادی ها همچنین به یک گرو سیاسی بین ایالات متحده و چین تبدیل شده اند و واشنگتن از متحدان خود می خواهد که تامین تراشه های پیشرفته به چین را متوقف کنند و این بخش را بیشتر بی ثبات کند.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

همچنین تحت تأثیر کاهش تقاضا برای تراشه‌هایی قرار گرفت که مراکز داده را تامین می‌کنند و در حال تلاش برای رقابت با Nvidia برای نیمه‌هادی‌هایی است که زیربنای هوش مصنوعی مولد به سبک ChatGPT، یک بخش بزرگ جدید و تشنه تراشه برای صنعت است.

درآمد اینتل در دوره سه ماهه 36 درصد کاهش یافت و به 11.7 میلیارد دلار (تقریباً 95629 روپیه) رسید و غول نیمه هادی زیان 2.8 میلیارد دلاری (تقریباً 22885 کرور روپیه) را به ثبت رساند که بزرگترین زیان در یک چهارم سال گذشته است.

ضرر و سقوط فروش اندکی کمتر از انتظارات فاجعه بار بود، اما سهام همچنان در معاملات پس از جلسه حدود دو درصد از دست داد.