درخواست تجدیدنظر شیائومی برای مسدود کردن دارایی‌های ۶۷۶ میلیون دلاری توسط دادگاه عالی کارناتاکا رد شد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شیائومی که هر گونه تخلفی را انکار می کند، توقیف دارایی ها را در دادگاه عالی ایالت کارناتاکا جنوبی به چالش کشید و در پرونده حقوقی خود گفت که “به شدت نامتناسب است و عملاً فعالیت های شرکت را متوقف کرده است.”

شیائومی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

روز پنجشنبه، اودایا هولا، وکیل شیائومی، با درخواست تسکین از قاضی، به دنبال پایان دادن به توقیف بود، اما دادگاه گفت که این شرکت باید ابتدا ضمانت‌های بانکی برای پوشش دارایی‌های مسدود شده 676 میلیون دلاری ارائه کند.

یک دادگاه هندی روز پنجشنبه از رفع توقیف دارایی های شیائومی به ارزش 676 میلیون دلار (نزدیک به 5500 کرور روپیه) خودداری کرد، حتی در شرایطی که گروه گوشی های هوشمند چینی اعلام کرد که این اقدام اجرایی عملاً عملیات خود را در بازار کلیدی هند متوقف کرده است.

شیائومی قبلاً گفته بود که پرداخت‌های حق‌الامتیاز آن کاملاً مشروع و درست بوده و افزوده است که “به استفاده از همه ابزارها برای محافظت از شهرت و منافع خود ادامه خواهد داد.”

بسیاری از شرکت‌های چینی به دلیل تنش‌های سیاسی پس از درگیری مرزی در سال 2020 برای انجام تجارت در هند با مشکل مواجه شده‌اند. هند نگرانی‌های امنیتی را در ممنوعیت بیش از 300 برنامه چینی از آن زمان، از جمله برنامه‌های محبوب مانند TikTok، و همچنین قوانین سخت‌تر برای شرکت‌های چینی ذکر کرده است. سرمایه گذاری در هند

بر اساس داده های Counterpoint، شیائومی و سامسونگ پیشتازان بازار در بازار گوشی های هوشمند هند، دومین بازار بزرگ جهان پس از چین هستند که هر کدام 18 درصد سهم دارند.

قاضی از هرگونه کمک فوری امتناع کرد و پرونده را تا 14 اکتبر به تعویق انداخت.

اداره جرایم مالی فدرال هند، اداره اجرای (ED)، یک میلیون روپیه را مسدود کرد. 5551 کرور از دارایی های شیائومی در ماه آوریل، به این ادعا که این شرکت حواله های غیرقانونی به نهادهای خارجی از طریق پرداخت آنها به عنوان حق امتیاز انجام داده است. هفته گذشته یک مرجع استیناف این توقیف را تایید کرد.

هولا به دادگاه گفت که چنین ضمانت‌های بانکی به معنای واریز کل مبلغ است و کار شرکت، پرداخت حقوق و خرید موجودی کالا را پیش از جشنواره دیوالی هندو – زمانی که فروش مصرف‌کننده در هند رونق می‌گیرد – دشوار می‌سازد.

© تامسون رویترز 2022


Nargund MB، یکی از وکلای دیگر هند که نماینده اداره اجرای قانون بود، از دادگاه خواست که به شیائومی کمک فوری ندهد و همچنین ضمانت‌های بانکی را خواست.