در صورتی که OpenAI تا 30 آوریل به خواسته‌های Data Watchdog پاسخ دهد، ChatGPT می‌تواند در ایتالیا از سر گرفته شود.

OpenAI روز پنجشنبه از حرکت آژانس استقبال کرد.

آژانس حفاظت از داده های ایتالیا روز چهارشنبه فهرستی از خواسته ها را ارائه کرد که اعلام کرد OpenAI باید تا 30 آوریل برای رفع نگرانی های آژانس در مورد چت ربات ChatGPT و اجازه از سرگیری سرویس هوش مصنوعی در این کشور برآورده کند.

گارانته در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه مجموعه‌ای از خواسته‌های “بتن” را که تا پایان این ماه برآورده می‌شود، مطرح کرد.

Garante گفت که به بررسی نقض احتمالی قوانین حفاظت از داده توسط OpenAI ادامه خواهد داد و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر گونه تدابیر مورد نیاز را در پایان تحقیقات جاری خود اعمال کند.

این ناظر همچنین از OpenAI خواست تا ابزارهایی را فراهم کند تا افرادی را که داده‌های آنها درگیر است، از جمله غیرکاربران، قادر سازد تا درخواست تصحیح داده‌های شخصی که به‌طور نادرست توسط این سرویس ایجاد شده‌اند یا حذف آن‌ها، در صورتی که امکان اصلاح وجود نداشته باشد، داشته باشند.

سخنگوی ایتالیایی به رویترز گفت: “ما خوشحالیم که گارانته ایتالیا در حال بررسی تصمیم خود است و مشتاقانه منتظر همکاری با آنها هستیم تا بزودی دوباره ChatGPT را در اختیار مشتریان خود در ایتالیا قرار دهیم.”

تقریباً دو هفته پیش OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، ChatGPT را در ایتالیا آفلاین کرد، زیرا این مرجع معروف به Garante به طور موقت پردازش داده‌های شخصی خود را محدود کرد و تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی آغاز کرد.

در این بیانیه آمده است: «تنها در این مورد… مقامات محدودیت‌های موقت استفاده از داده‌های کاربران ایتالیایی را تعلیق خواهند کرد… و ChatGPT بار دیگر در ایتالیا قابل دسترسی خواهد بود».

در ماه فوریه، رگولاتور ایتالیایی شرکت چت بات هوش مصنوعی Replika را از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در ایتالیا منع کرد و دلیل آن خطراتی برای خردسالان و افراد شکننده احساسی بود.

این مقام گفت که OpenAI موظف است کاربران در ایتالیا را از “روش ها و منطق” پشت پردازش داده های لازم برای عملکرد ChatGPT آگاه کند.

ایتالیا اولین کشور اروپای غربی بود که ChatGPT را محدود کرد، اما توسعه سریع آن توجه قانونگذاران و قانونگذاران در چندین کشور را به خود جلب کرده است.

همچنین از این شرکت خواسته تا تا پایان سپتامبر یک سیستم تأیید سن را معرفی کند که می‌تواند دسترسی کاربران زیر 13 سال را ممنوع کند.

حرکت ایتالیایی ها در ChatGPT، توجه دیگر سازمان های نظارت بر حریم خصوصی در اروپا را برانگیخته است که در حال بررسی این هستند که آیا اقدامات سخت گیرانه تری برای چت بات ها مورد نیاز است یا خیر.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آژانس حفاظت از داده های اسپانیا از ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا خواسته است تا نگرانی های مربوط به حریم خصوصی ChatGPT را ارزیابی کند.

Garante گفت که OpenAI همچنین باید به غیرکاربران اجازه دهد تا «به روشی ساده و در دسترس» با پردازش داده‌های شخصی خود برای اجرای الگوریتم‌های آن مخالفت کنند.

بسیاری از کارشناسان می گویند به دلیل تأثیر بالقوه آن بر امنیت ملی، مشاغل و آموزش، مقررات جدیدی برای کنترل هوش مصنوعی (AI) مورد نیاز است.