در صورت تصویب لایحه ای که از آنها می خواهد ناشران را پرداخت کنند، گوگل و متا دسترسی به مقالات خبری در کانادا را متوقف می کنند

کوران گفت: «چارچوبی که ما را ملزم می‌کند به ناشران برای پیوندها یا محتوای خبری که داوطلبانه روی پلتفرم‌های ما قرار می‌دهند غرامت بدهیم، غیرقابل اجرا است.

مدیران این شرکت روز چهارشنبه به قانونگذاران کانادایی گفتند در صورت تصویب قانونی که شرکت های اینترنتی را مجبور به پرداخت به ناشران اخبار می کند، گوگل و متا دسترسی به مقالات خبری در کانادا را لغو خواهند کرد.

© تامسون رویترز 2023


Vivo X90 Pro بالاخره در هند معرفی شد، اما آیا گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت برای سال 2023 نسبت به نسل قبلی خود به ارتقای کافی مجهز شده است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ریچارد گینگراس، معاون رئیس اخبار این شرکت در شهادت کمیته سنا گفت که گوگل ممکن است مجبور شود پیوندهای مقالات خبری یافت شده در نتایج جستجوی کانادا را حذف کند در صورت تصویب این لایحه، با اشاره به “مسئولیت مالی بدون محدودیت” در صورتی که مجبور به پرداخت به ناشران برای پیوند دادن شود. به سایت هایشان

امسال، گوگل مسدود کردن دسترسی برخی از کاربران کانادایی به اخبار را به عنوان پاسخی بالقوه به این قانون آزمایش کرد، اقدامی که جاستین ترودو نخست وزیر این کشور آن را «اشتباهی وحشتناک» خواند.

کوران گفت فیدهای فیسبوک بیش از 1.9 میلیارد کلیک را در 12 ماه منتهی به آوریل 2022 به ناشران کانادایی ارسال کردند که ارزش تخمینی 230 میلیون دلار (تقریباً 18.78 کرور) در بازاریابی رایگان داشت.

لایحه ای که در آوریل 2022 توسط وزیر میراث فرهنگی پابلو رودریگز ارائه شد، آخرین قانونی است که هدف آن وادار کردن پلتفرم های رسانه های دیجیتال برای پیوند دادن محتوای خبری است.

لورا اسکافیدی، سخنگوی وزارت میراث فرهنگی، گفت: «تمام چیزی که ما از غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل می‌خواهیم انجام دهند این است که وقتی از کارشان سود می‌برند، با رسانه‌های خبری معامله کنند.»

راشل کوران، رئیس سیاست عمومی متا در کانادا گفت، اگر این لایحه طبق پیش نویس فعلی تصویب شود، متا همچنین به در دسترس بودن محتوای خبری در کانادا پایان خواهد داد.

پیشنهاد اتاوا شبیه به قانون اساسی است که استرالیا در سال 2021 تصویب کرد، که همچنین تهدیدهایی از طرف گوگل و فیس بوک برای محدود کردن خدمات آنها را به دنبال داشت. هر دو در نهایت پس از ارائه اصلاحیه‌هایی در قانون، با شرکت‌های رسانه‌ای استرالیایی معامله کردند.

به گفته گینگراس، گوگل سال گذشته بیش از 3.6 میلیارد بار با ناشران اخبار کانادایی مرتبط شد و به این شرکت ها کمک کرد تا از طریق تبلیغات و اشتراک های جدید درآمد کسب کنند.

قانون پیشنهادی کانادا پلتفرم هایی مانند آلفابت مادر گوگل و پلتفرم متا مادر فیس بوک را مجبور می کند تا در مورد معاملات تجاری مذاکره کنند و به ناشران اخبار کانادایی برای محتوای خود پرداخت کنند، بخشی از یک روند جهانی گسترده تر برای وادار کردن شرکت های فناوری برای پرداخت اخبار.