دولت بایدن هشدار داد در صورت امتناع مالکان چینی از فروش سهام، ممنوعیت TikTok امکان پذیر است

TikTok و CFIUS بیش از دو سال است که در مورد الزامات امنیت داده ها مذاکره کرده اند. TikTok گفت که بیش از 1.5 میلیارد دلار (تقریباً 12400 کرور) در تلاش‌های سختگیرانه امنیت داده‌ها هزینه کرده است و اتهامات جاسوسی را رد می‌کند.

Oberwetter از Tiktok در بیانیه ای گفت: “اگر هدف حفاظت از امنیت ملی باشد، واگذاری این مشکل را حل نمی کند: تغییر مالکیت هیچ محدودیت جدیدی بر جریان داده ها یا دسترسی اعمال نمی کند.”

CFIUS، یک نهاد قدرتمند امنیت ملی در سال 2020 به اتفاق آرا توصیه کرده بود که ByteDance TikTok را واگذار کند.

شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok قرار است هفته آینده در کنگره ایالات متحده حاضر شود. مشخص نیست که دولت چین هرگونه واگذاری را تایید خواهد کرد یا خیر.

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد.

این اولین بار است که تحت مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده، ممنوعیت احتمالی TikTok تهدید می شود. دونالد ترامپ، سلف بایدن، جمهوری خواه، در سال 2020 تلاش کرده بود تا تیک تاک را ممنوع کند، اما توسط دادگاه مسدود شد.

TikTok روز چهارشنبه گفت که “بهترین راه برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد امنیت ملی، حفاظت شفاف و مبتنی بر ایالات متحده از داده‌ها و سیستم‌های کاربران ایالات متحده، با نظارت، بررسی و راستی‌آزمایی قوی شخص ثالث است.”

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لایحه دو حزبی را ستایش کرد و گفت: این لایحه “توانایی ما را برای مقابله با خطرات مجزا ناشی از تراکنش‌های فردی و خطرات سیستمیک ناشی از طبقات خاصی از معاملات مربوط به کشورهای مورد نگرانی در بخش‌های حساس فناوری تقویت می‌کند.”

هفته گذشته، کاخ سفید از قانون ده ها سناتور حمایت کرد تا به دولت اختیارات جدیدی بدهد تا TikTok و سایر فناوری های خارجی را در صورت تهدید امنیت ملی ممنوع کند. اگر دولت بایدن به دنبال ممنوعیت TikTok باشد، می تواند مهمات جدیدی را در دادگاه به دولت بایدن بدهد.

این شرکت روز چهارشنبه به رویترز گفت که دولت بایدن از مالکان چینی TikTok خواسته است که سهام خود را در این برنامه ویدیویی محبوب واگذار کنند یا با ممنوعیت احتمالی ایالات متحده مواجه شوند.

ژورنال می گوید 60 درصد از سهام ByteDance متعلق به سرمایه گذاران جهانی، 20 درصد متعلق به کارمندان و 20 درصد متعلق به بنیانگذاران آن است.

این اقدام که اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، چشمگیرترین اقدام در یک سری اقدامات اخیر مقامات و قانونگذاران ایالات متحده است که این نگرانی را ایجاد کرده است که اطلاعات کاربران ایالات متحده TikTok به دولت چین منتقل شود. TikTok متعلق به ByteDance بیش از 100 میلیون کاربر آمریکایی دارد.

© تامسون رویترز 2023


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این ماه در راستای خطوط حزبی به لایحه ای که توسط مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه حمایت می شد، رای داد تا به بایدن قدرت ممنوعیت TikTok را بدهد.

بروک اوبروتر، سخنگوی TikTok به رویترز گفت که این شرکت اخیراً از کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده تحت رهبری خزانه داری آمریکا (CFIUS) شنیده است که از صاحبان چینی این برنامه خواسته است سهام خود را بفروشند و در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد. ممنوعیت احتمالی برنامه ویدیویی در ایالات متحده

هرگونه ممنوعیت ایالات متحده با موانع قانونی قابل توجهی روبرو خواهد شد.