دولت دهلی با تجارت الکترونیکی، شرکت‌های تحویل غذا به دلیل ممنوعیت اجرای SUP مشارکت می‌کند


مقامات روز شنبه گفتند که دولت دهلی قصد دارد با شرکت های مختلف تجارت الکترونیک و پلت فرم های تحویل غذا از جمله Zomato، Swiggy، Amazon و Flipkart برای اجرای موثر ممنوعیت اقلام پلاستیکی یکبار مصرف (SUP) در پایتخت تعامل داشته باشد.

آنها گفتند که این شرکت ها تجارت بزرگی در دهلی دارند و تنها پس از همه گیری کووید افزایش یافته است و تأکید کردند که برای اطمینان از موفقیت این کمپین مهم است که آنها را همراهی کنیم.

مقامات گفتند که دولت کنفرانس میزگردی را با شرکت های تجارت الکترونیک همراه با سایر ذینفعان مانند انجمن های بازار، گروه های خودیاری و انجمن های صنعتی برای تشویق و ترویج استفاده از جایگزین های پلاستیکی یکبار مصرف برگزار خواهد کرد.

آنها گفتند که کارشناسان حقوقی، MCD، مقامات اجرایی DPCC نیز بخشی از میزگردی خواهند بود که به ریاست گوپال رای وزیر محیط زیست برگزار می شود.

مقامات گفتند که دولت در حال برگزاری “پلاستیک ویکالپ ملا” در ورزشگاه تیاگراج است که در 3 ژوئیه به اوج خود می رسد و کنفرانس در محل برگزار می شود.

جالب اینجاست که برخی از پلتفرم‌های آنلاین از قبل مفهوم «تحویل خنثی پلاستیکی» را آغاز کرده‌اند.

در 12 آگوست سال گذشته، وزارت محیط زیست اتحادیه اطلاعیه ای صادر کرد که در آن از اول ژوئیه 2022، تولید، واردات، انبارداری، توزیع، فروش و استفاده از کالاهای SUP شناسایی شده از جمله پلی استایرن و پلی استایرن منبسط شده را ممنوع کرد.

اقلام SUP شناسایی شده شامل گوش، چوب پلاستیکی برای بادکنک، پرچم، چوب آب نبات، چوب بستنی، پلی استایرن (ترموکل)، بشقاب، فنجان، لیوان، چنگال، قاشق، چاقو، نی، سینی، بسته بندی یا بسته بندی فیلم در اطراف جعبه های شیرینی است. ، کارت دعوت، پاکت سیگار، بنرهای پلاستیکی یا پی وی سی کمتر از 100 میکرون و همزن.

در دهلی، اداره درآمد و کمیته کنترل آلودگی دهلی به ترتیب 33 و 15 تیم را برای اطمینان از اجرای این ممنوعیت تشکیل داده اند.

دهلی در روز 1060 تن زباله پلاستیکی تولید می کند. پلاستیک یکبار مصرف 5.6 درصد (یا 56 کیلوگرم در هر تن متریک) از کل زباله جامد پایتخت تخمین زده می شود.




منبع