دولت طرح جدید PLI را برای سخت‌افزار فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌کند: راجیو چاندراسخار

CMOS مخفف کلمه Complementary Metal Oxide Semiconductor است که یک فناوری برای تولید مدارهای مجتمع است. مدارهای CMOS در انواع مختلفی از قطعات الکترونیکی از جمله ریزپردازنده ها و باتری ها یافت می شوند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

چاندراسخار گفت: “ما سرمایه دولتی را برای کاتالیزور فعال اکوسیستم نیمه هادی هند و همکاری با صنعت و مهاجران جهانی به کار می گیریم تا اطمینان حاصل کنیم که جاه طلبی ما از هند به عنوان یک کشور نیمه هادی بسیار سریع محقق خواهد شد.”

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

ساتیا گوپتا، رئیس انجمن VLSI هند، در سخنرانی خود بر نقش VLSI در توسعه و تسریع سرعت بخش در هند و چگونگی شکل‌دهی آن به رشد استارت‌آپ‌ها تاکید کرد.

او گفت که با رسیدن مقیاس‌بندی به محدودیت‌های اساسی‌اش، زمان آن رسیده است که به چالش‌های فناوری در سطوح بالاتر انتزاع در طراحی مبتنی بر CMOS توجه کنیم و در عین حال، برای بهبود عملکرد بیشتر به فراتر از سیلیکون نگاه کنیم.

وزیر همچنین گفت که مرکز همچنین بر برنامه دیجیتال هند RISC-V (DIR-V) برای ریزپردازنده‌های نسل بعدی برای دستیابی به موفقیت‌های سیلیکونی تجاری و طراحی، بر اساس انتشار منتشر شده توسط سازمان‌دهندگان، متمرکز است.

“برای اطمینان از اینکه این دستگاه ها و اکوسیستم نوآوری به طور کامل توسط بازار پشتیبانی می شود، ما به زودی یک سرور فناوری اطلاعات و یک PLI سخت افزاری فناوری اطلاعات را راه اندازی خواهیم کرد که مشابه PLI تلفن همراه است که بسیار موفق بوده است. در IT PLI. او گفت، ما مشوق‌های بیشتری را برای آن دسته از تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) ایجاد خواهیم کرد که IP طراحی شده هندی را در سیستم‌های خود و محصولات خود وارد می‌کنند.”

راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، گفت که دولت مرکزی به زودی یک طرح تشویقی مرتبط با تولید سخت افزار فناوری اطلاعات و سرورهای فناوری اطلاعات (PLI) راه اندازی خواهد کرد و همچنین مشوق های بیشتری را برای تولیدکنندگانی که مالکیت معنوی طراحی شده هند را در محصولات خود وارد می کنند، ارائه خواهد کرد. در روز سه شنبه

جیش رانجان، دبیر اصلی فناوری اطلاعات دولت تلانگانا، گفت که این ایالت در خط مقدم انقلاب استارت‌آپ‌ها قرار دارد و در حال حاضر موجی از فرصت‌ها را برای نوآوری و استارت‌آپ‌ها در بخش فناوری و حوزه VLSI ایجاد کرده است، با شرکت‌های نیمه‌رسانای پیشرو که پایگاه خود را دارند، و به سرعت. در حیدرآباد گسترش می یابد.

این کنفرانس پنج روزه با موضوع «نیمه‌رساناها که نوآوری‌های مخرب در دیجیتالی‌سازی جهانی را هدایت می‌کنند» برای گرد هم آوردن سهامداران کلیدی طراحی شده است و مهندسان، دانشجویان و اساتید، متخصصان صنعت، دانشگاه‌ها، محققان، بوروکرات‌ها و سازمان‌های دولتی آن را نمایندگی می‌کنند.

چاندراسخار در سخنرانی مجازی در کنفرانس طراحی VLSI 2023 که امروز در اینجا آغاز شد، گفت که دولت برنامه طراحی آینده را اعلام کرده است که 200 میلیون دلار (تقریباً 1635 کرور روپیه) در استارتاپ هایی سرمایه گذاری می کند که IP، ابزار یا دستگاه های آینده را طراحی یا طراحی کنند. تولید برنامه های کاربردی در هند

تا سال 2024، ما بر این باوریم که هند وارد فضای تولید نیمه هادی خواهد شد و اکوسیستم طراحی داخلی و نوآوری بیشتری را تسریع می کند، جایی که ما استارتاپ ها را تشویق می کنیم تا با شرکت های بزرگ جهانی برای توسعه IP همکاری کنند، تا دستگاه هایی را با مالکیت مشترک یا متعلق به آنها توسعه دهند. که دولت برنامه طراحی آینده را اعلام کرده است.”

یکپارچه سازی در مقیاس بسیار بزرگ (VLSI) فرآیند ایجاد یک مدار مجتمع (IC) با کنار هم قرار دادن هزاران ترانزیستور در یک ریزتراشه نیمه هادی واحد است. ریزپردازنده یک دستگاه VLSI متداول در صنعت الکترونیک است.