دولت ممکن است کمیته هایی را برای رسیدگی به شکایات کاربران در برابر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد کند: مقامات

آنها گفتند هر فردی که از تصمیم افسر شکایات پلتفرم های رسانه های اجتماعی آسیب دیده باشد می تواند ظرف مدت 30 روز به کمیته استیناف درخواست تجدید نظر دهد و افزودند که این اصلاحیه ممکن است تشکیل یک یا چند هیئت را برای رسیدگی به مسائل پیش بینی کند. با پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی

دولت، در فوریه 2021، قوانین فناوری اطلاعات (دستورالعمل‌های واسطه‌ای و کد اخلاقی رسانه‌های دیجیتال)، 2021 را برای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، پورتال‌های خبری آنلاین، جمع‌آوری‌کننده‌های اخبار و پلت‌فرم‌های OTT ابلاغ کرده بود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حالی که غول فناوری متا (که مالک فیس‌بوک و واتس‌اپ است) و سایت میکروبلاگینگ توییتر برای یک چارچوب استیناف شکایت خودتنظیمی فشار می‌آورند، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) می‌خواهد قضاوت‌ها توسط کمیته‌های سه نفره رسیدگی به شکایات انجام شود.

با این حال، حتی پس از ارائه مکانیسم جبران خسارت از طریق قوانین فناوری اطلاعات، 2021، بسیاری از شکایات کاربران حل نشده باقی ماندند و دولت را وادار کرد تا وارد عمل شود و یک چارچوب قضایی استیناف را پیشنهاد کند.

این شکایات می تواند از مطالب مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان گرفته تا برهنگی تا نقض علائم تجاری و حق ثبت اختراع، اطلاعات نادرست، جعل هویت افراد دیگر و محتوای تهدید کننده وحدت و یکپارچگی کشور باشد.

این پنل ها با تغییراتی در قوانین فناوری اطلاعات (رهنمودهای میانجی و کد اخلاق رسانه های دیجیتال) در سال 2021 تشکیل خواهند شد.

پس از آنکه دولت در ماه ژوئن پیش نویس قوانین را پیرامون این موضوع منتشر کرد، از سوی صنعت و برخی از ذینفعان مخالفت هایی در مورد پیشنهاد کمیته استیناف شکایت وجود داشت. وزارت فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر، “هیچ سازوکار استینافی توسط واسطه‌ها ارائه نشده است و هیچ مکانیسم خودتنظیمی معتبری وجود ندارد”.

به گفته مقامات، دولت قصد دارد کمیته های استینافی را برای رسیدگی به شکایاتی که کاربران ممکن است از نحوه رسیدگی اولیه رسانه های اجتماعی به شکایات خود در مورد محتوا و سایر مسائل داشته باشند، تشکیل دهد.

اصلاحات ممکن است برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفته شود که ظرف ۲۴ ساعت شکایات کاربران را بپذیرند و ظرف ۱۵ روز آن‌ها را حل کنند.

هر کمیته استیناف ممکن است متشکل از یک رئیس و دو عضو دائمی باشد که توسط دولت مرکزی منصوب می‌شوند که یکی از آن‌ها به صورت رسمی و دو عضو مستقل خواهد بود.

هیأت استیناف به سرعت به چنین تجدیدنظری رسیدگی می کند و تلاش می کند تا ظرف 30 روز از تاریخ وصول درخواست تجدید نظر به شکایت رسیدگی کند.