دونالد ترامپ به عنوان اولین پست فیس بوک خود پس از ممنوعیت دو ساله نوشت: «من برگشتم».

ترامپ به همراه یک ویدیوی 12 ثانیه ای که به نظر می رسد سخنرانی پیروزی او پس از پیروزی در انتخابات 2016 باشد، منتشر کرد و همچنین سعی کرد در آن ویدئو کمپین خود را برای انتخابات 2024 به نمایش بگذارد.

یوتیوب افزود: «این کانال مانند هر کانال دیگری در YouTube، همچنان تابع خط‌مشی‌های ما خواهد بود.

آخرین پست ترامپ در فیس بوک قبل از تعلیق از مردم خواسته بود تا ساختمان کنگره را ترک کنند. ترامپ در این پست در فیس بوک اعلام کرد: “من از همه در ساختمان کنگره ایالات متحده می خواهم که صلح آمیز بمانند. بدون خشونت! به یاد داشته باشید، ما حزب قانون و نظم هستیم – به قانون و مردان و زنان بزرگ آبی پوش ما احترام بگذارید. متشکرم!”

ترامپ با به اشتراک گذاشتن این پست در اینستاگرام، آن را اینگونه توضیح داد: “من فردا در راهپیمایی SAVE AMERICA در Ellipse در ساعت 11 صبح به وقت شرقی (8:30 بعد از ظهر به وقت شرقی) سخنرانی خواهم کرد. PM IST). جمعیت زیادی!”

پیش از این، در ماه فوریه، متا حساب های فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را بازیابی کرد. به گزارش ان بی سی نیوز، اندی استون، مدیر ارتباطات سیاستی در متا، این توسعه را تایید کرده است.

ترامپ در زمان نوشتن این مقاله هیچ پست جدیدی را در حساب های کاربری فیس بوک یا اینستاگرام خود به اشتراک نگذاشته است. آخرین پست اینستاگرام او به تاریخ 6 ژانویه 2021، راهپیمایی “نجات آمریکا” را تبلیغ کرد که در آن او هواداران خود را به راهپیمایی در کاپیتول تشویق کرد.

طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز، این ممنوعیت ابتدا به‌عنوان یک ممنوعیت نامحدود اعلام شد که شامل دو هفته آخر ریاست‌جمهوری وی می‌شد. ممنوعیت حساب کاربری ترامپ بعداً به مدت دو سال به طور رسمی تمدید شد.

یکی از منابع داخلی یوتیوب در توییتر گفت: “از امروز، کانال دونالد جان ترامپ دیگر محدود نیست و می تواند محتوای جدید را آپلود کند. ما خطر ادامه خشونت در دنیای واقعی را به دقت ارزیابی کردیم، در حالی که فرصت رای دهندگان برای شنیدن یکسان از آنها را متعادل کردیم. نامزدهای اصلی ملی در آستانه انتخابات».

پس از آن که نیک کلگ، رئیس امور جهانی فیس بوک در ماه ژانویه گفت که طبق این گزارش، تعلیق برداشته خواهد شد، انتظار می رفت که این بازگردانی به کار گرفته شود. اکانت های ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام پس از شورش در 6 ژانویه 2021، توسط متا به حالت تعلیق درآمد.

در همین حال، روز جمعه، یوتیوب حساب ترامپ را بازیابی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه پس از دو سال محرومیت از شبکه‌های اجتماعی، اولین پست فیسبوک خود را نوشت.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پس از ویدئوی سال 2016، ترامپ شعار معروف خود را “Make America Great Again” یا MAGA را مطرح کرد که در آخرین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری او محبوب شد.