دیوان عالی از MeitY می‌پرسد که آیا «پروتکل» برای قطع اینترنت وجود دارد یا خیر: گزارش

بر اساس گزارش PTI، روز جمعه، یک هیئت متشکل از قاضی ارشد Uday Umesh Lalit و قاضی S Ravindra Bhat و PS Narasimha از MeitY خواستند تا به PIL ارائه شده توسط Software Freedom Law Center پاسخ دهد. این ادعا ادعا می کند که خدمات اینترنتی در ایالت هایی مانند آروناچال پرادش، گجرات، راجستان و بنگال غربی بسته شده است.

طبق این گزارش، دادگاه اعلام کرد که می‌توان از دادگاه‌ها خواست تا از سابقه‌ای که در پرونده Anuradha Bhasin در سال 2020 ایجاد شده بود، پیروی کنند، که در آن دادگاه عالی حکم کرد که دستورات برای خاموش کردن اینترنت باید آزمایش‌های ضرورت و تناسب را برآورده کند و محدودیت تعریف‌نشده وجود دارد. خدمات اینترنتی غیرقانونی است




منبع

بر اساس گزارشی، دادگاه عالی روز جمعه از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) خواست تا به درخواستی مبنی بر قطع خودسرانه دسترسی به اینترنت در ایالات مختلف پاسخ دهد. دادگاه عالی پیش از این در سال 2020 حکم داده بود که محدودیت تعریف نشده خدمات اینترنتی غیرقانونی است و دستورات برای خاموش کردن اینترنت باید آزمایش‌های ضرورت و تناسب را برآورده کنند. دولت های ایالتی به طور مرتب دسترسی به اینترنت را در مناطقی که امتحانات برگزار می شود، با هدف جلوگیری از تقلب قطع می کنند.

قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب در امتحانات برگزار شده در برخی ایالت ها استفاده شده است، و وکیل مدافع وریندا گروور به دادگاه عالی اطلاع داد که قبلاً دادخواست هایی در دادگاه های عالی راجستان و کلکته ثبت شده است.

طبق گزارش ها، دادگاه عالی از مرکز خواسته است تا جزئیاتی در مورد وجود پروتکلی برای رسیدگی به این موضوع داشته باشد، در حالی که اعلام کرد که تصمیم دارد به جای ایالت هایی که در آن قطع اینترنت رخ داده، اخطاریه ای برای MeitY صادر کند.

PIL به قطع اینترنت در راجستان در بحبوحه تنش های اخیر اجتماعی و در ایالت های مختلف در تلاش برای جلوگیری از تقلب در طول امتحانات رقابتی اشاره دارد. این مدافع همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا تناسب اجازه می‌دهد تا دسترسی به اینترنت برای این منظور قطع شود یا خیر، در حالی که یک کمیته پارلمانی گفته است که این اقدامات نباید برای جلوگیری از تقلب انجام شود.