او گفت که تیم های متا بین سال های 2020 تا 2022 27 شبکه توهین آمیز را از بین برده اند در حالی که در ژانویه امسال بیش از 490000 حساب کاربری را به دلیل نقض خط مشی های ایمنی کودکان غیرفعال کرده است.
ما به طور مداوم در حال بررسی راههایی برای دفاع فعال در برابر این رفتار هستیم و یک کارگروه داخلی برای بررسی این ادعاها و رسیدگی فوری به آنها تشکیل میدهیم.»
تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، در 23 ژوئن با مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms ملاقات خواهد کرد و از او میخواهد که فوراً برای مقابله با محتوایی که کودکان را هدف قرار میدهد، اقدام کند، زیرا به نظر میرسد کد داوطلبانه حفاظت از کودکان متا کار نمیکند.
برتون گفت که متا همچنین باید اقداماتی را که قصد دارد برای پیروی از قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) پس از 25 آگوست انجام دهد، نشان دهد، در غیر این صورت با تحریم های سنگین مواجه خواهد شد.
جریمه های DSA برای تخلفات می تواند تا 6 درصد از گردش مالی جهانی یک شرکت برسد.
DSA انواع خاصی از تبلیغات هدفمند را در پلتفرم های آنلاین ممنوع می کند، مانند تبلیغاتی که برای کودکان در نظر گرفته شده است یا زمانی که از دسته های خاصی از داده های شخصی استفاده می کنند، مانند قومیت، دیدگاه های سیاسی و گرایش جنسی.
یکی از سخنگویان متا گفت که سیاست ها و فناوری های سختگیرانه ای برای جلوگیری از یافتن یا تعامل شکارچیان با نوجوانان در برنامه های خود دارد.
او با تایید آنچه که یک مقام اتحادیه اروپا پیشتر به رویترز گفته بود، گفت: مارک زاکربرگ اکنون باید توضیح دهد و اقدامات فوری انجام دهد. من در 23 ژوئن در مقر متا در منلو پارک (کالیفرنیا) با او گفتگو خواهم کرد.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند Instagram Meta، TikTok از ByteDance، Snapchat اسنپ، و YouTube Alphabet نگرانیهایی را در میان رگولاتورها و کاربران در مورد محتوایی که کودکان خردسال را هدف قرار داده است، برانگیخته است.
برتون در یک پست توییتری گفت: “به نظر می رسد کد داوطلبانه #متا در مورد حمایت از کودکان کار نمی کند.”
© تامسون رویترز 2023