او گفت که شرکت های رسانه های چاپی و الکترونیکی هزاران کرور روپیه برای تولید محتوای خبری هزینه می کنند.
او گفت: “این فناوری های بزرگ برای تولید محتوا پول خرج نمی کنند. اما محتوای آماده را به صورت رایگان نشان می دهند.”
وی با مطرح کردن این موضوع در ساعت صفر در مجلس گفت که روزنامه ها و کانال های تلویزیونی پس از ورود شرکت های بزرگ فناوری، درآمد تبلیغاتی خود را از دست داده اند.
مقرراتی در این رابطه باید در قانون پیشنهادی هند دیجیتال در نظر گرفته شود.
او با استناد به دادهها گفت که درآمد گوگل هند از تبلیغات در طول سالهای 2021-2022 روپیه بود. 24927 کرور و فیس بوک روپیه بود. 16189 کرور که 75 درصد بیشتر از سال قبل بود.
سوشیل کومار مودی، عضو BJP Rajya Sabha، روز جمعه پیشنهاد کرد که فناوریهای بزرگی مانند فیسبوک، گوگل و یوتیوب باید برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغاتی که از ارسال گزارشهای خبری به دست میآورند، با شرکتهای رسانهای که تولیدکنندگان اصلی محتوا هستند، به اشتراک بگذارند.
V Sivadasan (CPI-M) در اشاره به ساعت صفر خود، دولت مرکزی را به عدم ایجاد شغل در کشور متهم کرد. او گفت که تعداد زیادی بست های خالی در بخش های مختلف معلق است و حتی تعداد کارمندان در شرکت های سکتور دولتی مرکزی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
رهبر ارشد BJP تاکید کرد که باید چنین شرکت هایی را موظف کرد تا درآمد خود را با سازندگان محتوای خبری اصلی تقسیم کنند.
وی گفت: منبع اصلی درآمد رسانههای مکتوب و الکترونیکی سنتی، درآمد تبلیغاتی است و با ظهور شرکتهای فناوری، بخش زیادی از درآمد تبلیغاتی به سمت آنها میرود.
وی همچنین گفت: قوانینی در این زمینه قبلاً توسط کشورها از جمله استرالیا وضع شده است.