راهنمای مسائل مربوط به اندیشکده برای سیاستگذاران هوش مصنوعی

سیاست گذاران چگونه باید با نگرانی های بسیاری که با ورود هوش مصنوعی به جامعه ایجاد می شود، برخورد کنند؟ مرکز نوآوری داده ها (CDI) در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد، پاسخ هایی برای این سوال دارد.

این سند 56 صفحه ای بر بیش از دوجین نگرانی مطرح شده توسط هوش مصنوعی متمرکز است که هر کدام همراه با شرحی از موضوع همراه با پاسخ سیاست توصیه شده در صورت لزوم است.

نگرانی ها حول هشت موضوع سازماندهی می شوند: حریم خصوصی، نیروی کار، جامعه، مصرف کنندگان، بازارها، سناریوهای فاجعه بار، مالکیت معنوی، و ایمنی و امنیت.

هودان عمر و دانیل کاسترو، نویسندگان گزارش نوشتند: «برخی نگرانی‌ها مشروع هستند، اما برخی دیگر اینطور نیستند.

آنها ادامه دادند: «برخی نیاز به پاسخ‌های نظارتی فوری دارند، اما بسیاری نیاز ندارند. و تعدادی از آنها نیازمند مقرراتی هستند که به طور خاص به هوش مصنوعی می پردازند، اما بیشتر آنها این کار را نمی کنند.

آنها افزودند: “تشخیص اینکه چه مواردی مربوط به پاسخ های شایسته و نوع اقدامات سیاستی است که آنها را تضمین می کند، برای ایجاد سیاست های هدفمند، تاثیرگذار و موثر برای مقابله با چالش های واقعی هوش مصنوعی و در عین حال اجتناب از بارهای نظارتی غیرضروری که نوآوری را خفه می کند، ضروری است.”

این گزارش پس از انتشار «نقشه راه برای سیاست‌های هوش مصنوعی در سنای ایالات متحده» منتشر شد، گزارشی 31 صفحه‌ای که اولویت‌ها و توصیه‌های کلیدی را برای کمیته‌های سنا در نظر می‌گیرد تا قوانین و مقررات هوش مصنوعی را در نظر بگیرند.

عمر: «ایالات متحده در مسیر درستی با نقشه راهی است که سنا هفته گذشته منتشر کرد، اما برای تبدیل دستورالعمل‌های کلی به اقدامات ملموس، سیاست‌گذاران باید در مورد نوع قوانینی که برای مقابله با خطرات مختلف ارائه می‌کنند دقت بیشتری داشته باشند.» به TechNewsWorld گفت.

بیکاری انبوه در چشم نیست

از جمله نگرانی‌های نیروی کار این است که هوش مصنوعی ممکن است باعث بیکاری گسترده شود. گزارش این پیشرفت را کم اهمیت جلوه داد.

هوش مصنوعی احتمالاً تغییراتی را در انواع کارهایی که افراد انجام می‌دهند و ایجاد اختلال می‌کند، استدلال می‌کند، اما اقتصاد مکانیسم‌ها و نهادهایی برای تطبیق و حفظ سطوح کلی اشتغال دارد تا زمانی که سیاست‌گذاران به طور مؤثر این انتقال‌ها را مدیریت کنند. بنابراین، چالش هوش مصنوعی، بیکاری انبوه نیست، بلکه سطوح بالاتر انتقال کارگران است.

در این گزارش آمده است که سیاست گذاران نیازی به تمرکز بر نگرانی های مربوط به بیکاری انبوه ناشی از پذیرش سنتی هوش مصنوعی ندارند، زیرا شواهد اقتصادی از تحقق این امر پشتیبانی نمی کند.

مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، افزود: علیرغم نگرانی‌ها در مورد بیکاری گسترده به دلیل پذیرش هوش مصنوعی، شواهد اقتصادی نشان می‌دهد که این سناریو بعید است تحقق یابد.

او به TechNewsWorld گفت: “مطالعات نشان می دهد که در حالی که هوش مصنوعی و اتوماسیون ممکن است جانشین مشاغل خاصی شود، اما فرصت ها و تقاضای جدیدی برای مهارت های مختلف ایجاد می کنند که اغلب منجر به تغییر شغل می شود تا حذف.” روندهای تاریخی نشان می‌دهد که پیشرفت‌های فناوری منجر به افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد مشاغل و صنایع جدید می‌شود.

او گفت: «تخمین‌ها وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند که از ۸۵ میلیون شغلی که ممکن است جابجا شود، پیشی بگیرد.»

باز کردن مشاغل مبتنی بر هوش مصنوعی

مایکل هاس، مشاور امنیت سایبری و فناوری در سیاتل، موافقت کرد که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر اشتغال خواهد داشت، اما با موضع گیری CDI برای سیاست گذاران موافق نبود.

او به TechNewsWorld گفت: «اما در آینده، ما باید فرض کنیم که هوش مصنوعی به تکامل و توسعه در قابلیت‌ها و کیفیت ادامه خواهد داد و در واقع می‌تواند جایگزین اشکال خاصی از کار شود. با این حال، فرصت‌های گسترده‌ای نیز در نتیجه باز شده است.»

در دراز مدت، درست مانند موتور بخار، برق، یا هر یک از شگفتی های مدرن دیگر که هشدارهای مشابهی داشتند، آنچه خواهیم دید تغییر تدریجی بخش آسیب دیده نیروی کار به سمت مشاغل جدید است. که در آن برخی از حمایت‌ها و نظارت‌های دولتی می‌تواند مفید واقع شود، هرچند شکل خاص آن باید مشخص شود.»

برایان پرینس، بنیانگذار و مدیرعامل Top AI Tools، ابزار هوش مصنوعی، منبع و پلت فرم آموزشی در بوکا راتون، فلوریدا، برخی از این مشاغل جدید قبلاً ظاهر شده اند. افسرانی که حتی تا چند سال پیش وجود نداشتند،» او به TechNewsWorld گفت.

او گفت: «این درست است که بیشتر افراد احتمالاً با هوش مصنوعی جایگزین نمی شوند. اما ممکن است کارمند دیگری جایگزین آنها شود که می‌داند چگونه از هوش مصنوعی برای کار هوشمندانه‌تر و نه سخت‌تر استفاده کند.»

ایرینا تسوکرمن، رئیس Scarab Rising، یک شرکت خدمات تجزیه و تحلیل عملی در استراتفورد، افزود: «ما باید برای آموزش اولیه و آموزش مبتنی بر مهارت در استفاده از هوش مصنوعی تلاش کنیم.

او به TechNewsWorld گفت: «به این ترتیب، افرادی که با عملکردهای هوش مصنوعی آشنا نیستند، در مضیقه قرار نخواهند گرفت زیرا هوش مصنوعی در شرکت‌ها و فرآیندها ادغام می‌شود. «افرادی که دانش ابتدایی از هوش مصنوعی دارند، نسبت به کسانی که این اطلاعات را ندارند، برتری قابل توجهی خواهند داشت. آنها نباید شغل هوش مصنوعی باشند، اما کارگران باید بدانند که چگونه عملکردهای شغلی با توسعه هوش مصنوعی تغییر می کند.

AI Job Shuffle

با این حال، راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore.، استدلال می کند که چرخه جابجایی شغلی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می شود با چرخه های فناوری گذشته متفاوت خواهد بود.

او به TechNewsWorld گفت: «پروژه‌هایی مانند Devin، مهندس نرم‌افزار خودکار، و کار برای ایجاد رستوران‌های کاملاً خودکار و کامیون‌های خودران در مسافت‌های طولانی نشان می‌دهد که بیشتر تمرکز روی هوش مصنوعی برای پر کردن مشاغلی است که در حال حاضر تکمیل نشده‌اند.

اندرل ادامه داد: «اما طبقه‌ای از مشاغلی که پر نشده‌تر هستند، مشاغل جدیدی هستند که گذار به هوش مصنوعی در حال ایجاد آن‌ها است. این بدان معناست که برخلاف انقلاب‌های صنعتی قبلی، ما نه تنها مشاغل موجود را حذف می‌کنیم، بلکه از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز جلوگیری می‌کنیم، زیرا این مشاغل نیز توسط هوش مصنوعی پر خواهند شد.

او افزود: «سطح بیکاری حاصل، اگر با رقابتی کردن مردم با ماشین‌آلات کاهش نیابد، این پتانسیل را دارد که بر توانایی دولت‌ها برای کاهش این مشکل آینده در سطح بحران غلبه کند».

ناتالیا فریتزن، متخصص سیاست های هوش مصنوعی و انطباق با Sumsub، یک شرکت تأیید هویت جهانی، خاطرنشان کرد: جامعه قبلاً نگاهی اجمالی به مشکلات هوش مصنوعی داشته است.

او به TechNewsWorld گفت: «ما موارد متعددی را دیده‌ایم که می‌تواند بدون مقررات اتفاق بیفتد – استفاده نادرست از دیپ‌فیک، اطلاعات نادرست گسترده، اطلاعات بسیار حساس به بیرون درز کرده – بنابراین دولت‌ها باید اقدامات لازم را برای تقویت مقررات هوش مصنوعی برای یک مسیر امن‌تر به جلو انجام دهند.

مرکز نوآوری داده گزارش خود را با عنوان «انتخاب راه‌حل‌های خط‌مشی مناسب برای نگرانی‌های هوش مصنوعی» برای دانلود در دسترس قرار داده است. نیازی به پر کردن فرم نیست

منبع