ربات‌های انسان‌نما از افزایش رشد هوش مصنوعی رشد می‌کنند

به نظر می رسد یکی از ذینفعان از سرعت تب و تاب توسعه هوش مصنوعی مولد، ربات انسان نما باشد.

بزرگترین مشکل هوش مصنوعی مولد – و در واقع ربات‌های انسان‌نما با پیاده‌سازی هوش مصنوعی مولد – این است که ربات‌ها از نظر ظاهری آنقدر واقعی خواهند بود و گفت‌وگوها آنقدر شبیه انسان خواهند بود که تشخیص یک ربات از یک ربات فوق‌العاده دشوار خواهد بود. انسان، ادعا کرد ونا.

او به TechNewsWorld گفت: «محققان ممکن است ChatGPT را همراه با تشخیص صدا و تولید صدا در سیستم کامپیوتری ربات نصب کنند تا به نظر برسد که ربات انسان نما کاملاً هوشمند است.

مسائل اخلاقی

وینا گفت: «ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که روبات‌های انسان‌نما در سناریوهای شغلی خدمات مشتری ظاهر شوند. کارگران رستوران های فست فود را می توان با این نوع ربات ها جایگزین کرد.

با این حال، فیگور استدلال می‌کند که هوش مصنوعی و روبات‌ها در سال‌های آینده برای رفع کمبود روزافزون نیروی کار مورد نیاز خواهند بود.

“مردم قرار است برای کار چه کنند؟” پردی پرسید.

ربات انسان نما NEO

از جمله کاربردهای بالقوه EVE، ارائه همراهی برای افراد مسن، کمک به آنها در انجام وظایف خانه و احتمالاً ارائه مراقبت های پزشکی است.

او به TechNewsWorld گفت: «برای اینکه ربات‌های انسان‌نما به‌عنوان «انسان» در نظر گرفته شوند، ابزارهای هوش مصنوعی مولد می‌توانند قابلیت مکالمه واقعی و بی‌درنگ را در زمینه‌های مختلف ارائه دهند.

یک شرکت نروژی به نام 1X Technologies، که قبلا Halodi Robotics نام داشت، که خود را تولید کننده و مخترع اندروید معرفی می‌کرد، اخیراً 23.5 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری صندوق راه‌اندازی OpenAI جذب کرد – همان OpenAI که گلوله برفی هوش مصنوعی را با ChatGPT خود به دست آورد. ربات هوش مصنوعی مولد

او به TechNewsWorld گفت: “این نسخه ای از Westworld است که به وجود آمده است.”

او خاطرنشان کرد: «این نوع مشاغل در معرض خطر بالایی قرار دارند، زیرا شرکت‌ها این را به عنوان ابزاری واقعی برای کاهش هزینه‌ها درک می‌کنند.» امنیت بالقوه در ساختمان‌ها و حتی خانه‌های شخصی نیز می‌تواند مکان‌هایی باشد که شاهد ظاهر شدن این روبات‌ها باشیم.»



منبع

یک مسئله اخلاقی بلندمدت که جامعه با ورود روبات‌های انسان‌نما به جریان اصلی مواجه می‌شود، جابه‌جایی شغل خواهد بود. گزارش اخیر گلدمن ساکس تخمین زده است که هوش مصنوعی مولد می تواند بر 300 میلیون شغل در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

قبل از اینکه روبات‌های انسان‌نما به مقبولیت عمومی دست یابند، باید بر چالش‌هایی که ربات‌های هوش مصنوعی مولد اکنون با آن‌ها مواجه هستند، غلبه کنند. ونا گفت: «پاسخ‌های مغرضانه و نادرست خطرات واقعی هستند.

چقدر زود می توان انتظار داشت که روبات های انسان نما را در میان خود ببینیم؟

با این بودجه، 1X اعلام کرد که قصد دارد توسعه مدل اندرویدی دوپا NEO خود را تسریع بخشد و تولید اولین اندروید مبتنی بر چرخ تجاری خود، EVE، را در نروژ و آمریکای شمالی گسترش دهد.

به نظر می رسد فناوری به نقطه محوری در توسعه ربات های انسان نما رسیده است. گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، اظهار داشت: «نرم‌افزار و سخت‌افزار تا حدی پیشرفت کرده‌اند که ربات‌های به ظاهر انسان می‌توانند تعاملات طبیعی بیشتری با مردم داشته باشند، به روش‌هایی که قبلاً ممکن نبود. ، و وب سایت تجزیه و تحلیل.

او ادامه داد: «حداقل باید مقررات و الزاماتی وضع شود که به وضوح نشان دهد که روباتیک انسان نما، صرف نظر از اینکه چقدر واقعی است، از فناوری هوش مصنوعی مولد استفاده می کند تا مردم بدانند که با یک ربات تعاملی ندارند. انسان.”


وی ادامه داد: «در نتیجه، رشد عرضه نیروی کار در این قرن ثابت خواهد بود. اگر ما خواهان رشد مداوم هستیم، به بهره وری بیشتری نیاز داریم – و این به معنای اتوماسیون بیشتر است.

او ادامه داد: “زندگی من به عنوان یک تحلیلگر صنعت قرار نیست جایگزین شود، اما بسیاری از کلاس های کار ممکن است جایگزین شوند.” ممکن است مجبور شویم نوعی درآمد پایه یکسان را در نظر بگیریم تا افراد جامعه بر لذت بردن، بازدید و گفتگو و داشتن سفرهای عالی با هم برای دیدن دنیا تمرکز کنند.»

مشاغل خدمات مشتری در معرض خطر

J. Gerry Purdy، تحلیلگر اصلی در Mobilocity، یک شرکت مشاوره تلفن همراه در Boca Raton، فلوریدا، افزود: نرم افزار مولد هوش مصنوعی، همراه با سایر فناوری ها، می تواند برای بهبود عملکرد یک ربات انسان نما مورد استفاده قرار گیرد.

“ChatGPT آنقدر درباره اقدامات نیست، بلکه درباره گفتگو درباره جهان است.” هنگامی که ربات های انسان نما شروع به ورود به جمعیت عمومی می کنند، مسائل اخلاقی نیز به وجود می آیند. استرلینگ معتقد است تمام مسائل اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی و GPT برای روبات‌های انسان‌نما قابل اجرا هستند.

برد لایت کپ، مدیر اجرایی OpenAI و مدیر صندوق راه اندازی OpenAI، در بیانیه ای گفت: “1X با استفاده از فناوری های ایمن و پیشرفته در رباتیک در خط مقدم افزایش نیروی کار قرار دارد.” “صندوق راه اندازی OpenAI به رویکرد و تاثیری که 1X می تواند بر آینده کاری داشته باشد اعتقاد دارد.”

ماموریت فیگور جاه طلبانه است: توسعه انسان نماهای همه منظوره که تأثیر مثبتی بر بشریت بگذارد و زندگی بهتری برای نسل های آینده ایجاد کند. این روبات‌ها می‌توانند نیاز به مشاغل ناایمن و نامطلوب را از بین ببرند و در نهایت به ما اجازه می‌دهند تا زندگی شادتر و هدفمندتری داشته باشیم.

به Westworld خوش آمدید

او افزود: «یک انسان در تعامل با ربات در زمان واقعی ممکن است نتواند تشخیص دهد که چه پاسخ هایی واقعاً مبتنی بر واقعیت یا نتیجه برخی الگوریتم های مغرضانه هستند.

او گفت: «ما در حال حاضر با پیاده‌سازی‌های غیر رباتیکی که شرکت‌ها استفاده از این ابزارها را در وب‌سایت‌های خود یا خروجی‌هایی که تولید می‌کنند فاش نمی‌کنند، مشکل داریم.

چالش‌های دیگر ممکن است ناشی از نقش‌هایی باشد که روبات‌ها در آن قرار می‌گیرند. استرلینگ توضیح داد: «آن‌ها برای انجام نقش‌ها یا وظایف خاص مهندسی خواهند شد». «چالش‌ها مربوط به حوزه یا کار خاص خواهند بود، اما من گمان می‌کنم که بتوان بر بیشتر آنها غلبه کرد.»