رضایت مصرف‌کننده برای رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌ها «بالا» باقی می‌ماند


در گزارشی که روز سه شنبه توسط «شاخص رضایت مشتری آمریکا» منتشر شد، رایانه های شخصی و تلویزیون ها امتیاز بالایی از مصرف کنندگان دریافت کردند.

مطالعه لوازم خانگی و الکترونیک ACSI برای 2021-2022، بر اساس مصاحبه با بیش از 9000 مصرف کننده، طیفی از محصولات را در مقیاس صفر تا 100 رتبه بندی می کند.

ACSI در یک انتشار خبری خاطرنشان کرد که رضایت مشتری از تلویزیون ها “بالا” است و امتیاز 80 را پایین آورده است.

فارست مورجسون، مدیر تحقیقات بازنشسته ACSI، گفت: «تلویزیون – و به طور گسترده‌تر لوازم الکترونیکی مصرفی – مدت‌هاست که یکی از صنایع رضایت‌بخش‌تر اندازه‌گیری شده در ACSI بوده‌اند.

مورجسون، که همچنین استادیار بازاریابی است، “وقتی موج بی پایان نوآوری های تکنولوژیکی در صنعت را در نظر می گیریم، همراه با کاهش مداوم قیمت این کالاها – با وجود تورم اخیر – دشوار نیست.” در دانشگاه ایالتی میشیگان، به TechNewsWorld گفت.

جریان رضایت

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTechResearch در سن خوزه، کالیفرنیا، اضافه کرد: جای تعجب نیست که رضایت کلی مصرف کنندگان از تلویزیون ها تا این حد بالا باشد.

او به TechNewsWorld گفت: «تقریباً یک دهه است که تلویزیون‌های دارای رابط‌های هوشمند تعبیه‌شده سهم کلی را به دست آورده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند تنظیمات را راحت‌تر و راحت‌تر تغییر دهند و همچنین از طریق جهت‌گیری «برنامه» به محتوا دسترسی داشته باشند. . “رضایت مصرف کننده افزایش یافته است زیرا استفاده از تلویزیون ها آسان تر بوده است.”

پخش برنامه های جاری نیز به رضایت مصرف کنندگان از تلویزیون ها کمک کرده است. راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی در گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore، گفت: “با توجه به اینکه تلویزیون ها از پخش جریانی استقبال می کنند، در طول زمان بسیار توانمندتر شده اند و از نظر لوازم خانگی نسبتاً بدون مشکل هستند.” .

او به TechNewsWorld گفت: «با پخش جریانی، تلویزیون دوباره مرکز سرگرمی‌های خانگی است و به نظر می‌رسد که مردم از پیشرفت‌ها در طول زمان راضی هستند و نگران قدیمی شدن زودرس نیستند.

دسکتاپ ها از لپ تاپ ها، تبلت ها برتری دارند

رایانه‌های شخصی که شامل رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها می‌شوند نیز با امتیاز 79 در این شاخص امتیاز بالایی کسب کردند. در میان فاکتورهای فرم، رایانه‌های رومیزی با 80 امتیاز بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها کسب کردند که هر دو رتبه 79 را به خود اختصاص دادند، اگرچه میزان رضایت تبلت سه امتیاز بود. در سال 2022 بیشتر از سال 2021 بود.

مورجسون گفت: «این که رایانه‌های شخصی رضایت مشتری بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی داشتند، کمی شگفت‌آور است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که رایانه های شخصی نسبت به دو مورد دیگر سهم بازار بسیار کمتری دارند و مصرف کنندگان رایانه های شخصی مصرف کنندگان متفاوتی هستند که به دنبال ویژگی ها و عملکردهای متفاوت در رایانه های خود هستند. این نیازهای متفاوت احتمالاً مقدار زیادی از شکاف در بین انواع محصول را توضیح می دهد.

با این حال، نه Vena و نه Enderle از رضایت مصرف کنندگان از رایانه های رومیزی شگفت زده نشدند.

وینا توضیح داد: «تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها اغلب برای تنبیه تنظیمات موبایل استفاده می‌شوند که آنها را بیشتر در معرض آسیب‌های تصادفی قرار می‌دهد. رایانه‌های شخصی رومیزی – به‌ویژه مدل‌های همه‌کاره – به دلیل ماهیت ثابت‌شان، از قابلیت اطمینان قوی‌تری برخوردارند زیرا حرکت نمی‌کنند.»

Enderle افزود: «دسکتاپ‌ها معمولاً نیازی به حمل ندارند، می‌توانند به اندازه‌ای که می‌توانید صفحه نمایش بزرگی داشته باشند، مشکلات اتصال کمتری داشته باشند و مشکلات عمر باتری نداشته باشند.

اپل محبوبیت بالایی دارد

در میان سازندگان رایانه شخصی، اپل با امتیاز 82 بالاترین رتبه رضایت مشتری را داشت، اگرچه سامسونگ با امتیاز 81 در رده دوم قرار گرفت.

مورجسون گفت: «رایانه‌های رایانه‌های شخصی اپل مدت‌هاست که در بین مشتریان خود محبوب بوده‌اند و اغلب از دیگر سازندگان رایانه‌های شخصی بهتر عمل کرده‌اند.

او ادامه داد: «برای سال‌ها، این محبوبیت ناشی از بازاری بود که اپل ایجاد کرده بود و برای طراحان وب و گرافیک جذاب بود. اخیراً، محبوبیت زیاد آیفون اپل و ادغام یکپارچه آن با رایانه های شخصی اپل – مانند مک بوک – باعث شده است که گروه وسیع تری از مشتریان که واقعاً این محصول را دوست دارند، جذب کند.

شاخص رضایت مشتری آمریکایی: مطالعه لوازم خانگی و الکترونیک برای 2021-2022


ونا توضیح داد که اپل در رضایت کلی مصرف کنندگان پیشرو است زیرا آنها کل “پشته” سخت افزار و نرم افزار را کنترل می کنند.

او گفت: «این به اپل اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری کلی را به شیوه‌ای بسیار فشرده‌تر و منسجم‌تر مدیریت کند، کاری که مایکروسافت نمی‌تواند انجام دهد زیرا بر یک مدل OEM متکی است.»

او ادامه داد: «محصولات اپل معمولاً «فقط کار می‌کنند» زیرا به طور کلی به اندازه محصولات مبتنی بر مایکروسافت از دیدگاه دستگاه‌های جانبی و جانبی باز نیستند.

او افزود: «مایکروسافت تمایل دارد به طور قابل توجهی بیشتر بر روی سازگاری با دستگاه‌هایی که مشتریان سازمانی درخواست می‌کنند تمرکز کند.

خدمات مشتری ستاره ای

خدمات مشتری روش دیگری است که اپل مشتریان را مجذوب خود می کند. تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، یک شرکت مشاوره فناوری در کمپبل، کالیفرنیا، اظهار داشت: اپل خدمات بسیار خوبی دارد.

او به TechNewsWorld گفت: «در طول 20 سال گذشته، آنها یک مدل خدمات درجه یک را توسعه داده‌اند که شامل خدمات فیزیکی در فروشگاه‌های Apple و Genius Bars می‌شود.

او ادامه داد: «وقتی با یک محصول اپل مشکلی دارید، می‌دانید که چگونه با آن برخورد کنید. “این یک سرویس آنلاین عالی برای رسیدگی به مشکلات دارد و اگر در شهری هستید که دارای Apple Store است، می توانید با Genius Bar یک قرار ملاقات بگذارید و 90٪ مواقع به شما کمک می کند تا مشکل را برطرف کنید.”

او گفت: «این یک تفاوت واقعاً بزرگ برای اپل است. «هیچ یک از شرکت‌های دیگر شبکه مشابهی برای مدیریت خدمات مشتریان به روش اپل ندارند.»

در مقابل، نقشه‌برداران دریافتند که رضایت از نرم‌افزار مایکروسافت چهار امتیاز کاهش یافته و به 73 رسیده است.

مورجسون گفت: «مایکروسافت طیف وسیعی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری بسیار متفاوت را به مشتریان خود ارائه می‌کند، و بنابراین سخت است که کاهش آنها را به یک محصول نرم‌افزاری نسبت دهیم.

او ادامه داد: «با این حال، افزایش در دسترس بودن جایگزین‌های رقابتی برای بسیاری از محصولات آنها – از جمله برنامه‌های کم‌هزینه یا بدون هزینه که اکنون در دسترس مصرف‌کنندگان است – احتمالاً بر ادراک مصرف‌کنندگان با ارائه نرم‌افزار به طور کلی تأثیر می‌گذارد.»

ال‌جی در دسته خانگی پیشرو است

Vena افزود: «برنامه‌های نان و کره مایکروسافت مانند PowerPoint، Outlook، Word و Excel همچنان به ویژگی‌های جدیدی دست می‌یابند که احساس نفخ را ایجاد می‌کنند که لزوما به سهولت استفاده کمک نمی‌کند.

بعد از آن ویندوز 11 وجود دارد. Enderle گفت: «به طور کلی وقتی یک سیستم‌عامل جدید منتشر می‌شود، رضایت کاهش می‌یابد، زیرا مردم از ارتقاء خوششان نمی‌آید، حتی اگر این روند در طول سال‌ها به طور قابل توجهی بهبود یافته باشد».

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رضایت مصرف کنندگان از لوازم خانگی اصلی – ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی، یخچال، اجاق، و مایکروویو – نسبت به سال گذشته اندکی با یک امتیاز افزایش یافته و به 79 رسیده است. LG Corp. به 81 اشاره می کند.

برندت وارنر، معاون مدیریت محصولات لوازم خانگی ال‌جی گفت: «عملکرد ما در رتبه‌بندی ACSI 2022 نشان می‌دهد که ال‌جی برندی نوآور است که محصولات و ویژگی‌هایی را با مزایای واقعی مصرف‌کننده ارائه می‌کند، اما مهم‌تر از آن، بدون به خطر انداختن کیفیت محصول».

او به TechNewsWorld گفت: «از آنجایی که ما همچنان به گوش دادن به مشتریان و اولویت‌بندی توصیه‌های آنها ادامه می‌دهیم، کیفیت محصول ما همچنان تمرکز اصلی ما است تا مصرف‌کنندگان بدانند که دستگاه ال‌جی آن‌ها با در نظر گرفتن نیازهایشان عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.



منبع