مدیر عامل رنو، لوکا دی میو، گفت: ما در حال طراحی یک سازمان چابک و نوآور هستیم تا نوسانات و تحولات تکنولوژیکی شتابان زمان خود را مدیریت کند.
رنو همچنین قصد دارد فعالیت های فناوری، تولید و تحقیق و توسعه خود را برای خودروهای هیبریدی و احتراق داخلی خود در یک شرکت تابعه به نام «هورس» ترکیب کند.
اتحادیه اروپا ماه گذشته موافقت کرد که تا سال 2035 خودروهای جدید منتشر کننده CO2 را کنار بگذارد، اقدامی که برای تولید نمونه های اولیه الکتریکی در این قاره به صورت توربو شارژ است.
انتظار میرود بازار خودروهای الکتریکی در پاسخ به نگرانیهای مصرفکنندگان در مورد تغییرات آب و هوایی به سرعت رشد کند و تولیدکنندگان را برای تولید محصولات کمآلاینده تحت فشار قرار دهد.
ارزش خودروسازان سنتی در مقایسه با بازیگران جدید بازار متخصص در خودروهای الکتریکی مانند تسلای ایلان ماسک یا شرکت چینی BYD کمرنگ است.
غول آمریکایی فورد اقدامات مشابهی را انجام داده و در اوایل سال جاری از ساخت “فورد مدل E” خبر داده است.
رنو طبق برنامههایی که در سال 2020 ارائه کرده است، همچنان برای تسریع تحول الکتریکی خود به سرمایهگذاری بزرگ نیاز دارد.
فروش خودروهای سنتی احتراق داخلی رنو در حال کاهش است. در 9 ماه اول سال 2022، خودروهای هیبریدی و الکتریکی 38 درصد از ثبت نام های این برند در اروپا را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت.
در روز سرمایه گذار در پاریس در روز سه شنبه، انتظار می رود رنو تحول سبز خود را تشریح کند.
انتظار می رود این شرکت فرعی حدود 19000 نفر را در سراسر اروپا، چین و آمریکای جنوبی استخدام کند.
این شرکت در سال 2020 متحمل زیان تاریخی شد و بهبود آن با خروج از روسیه در پی حمله مسکو به اوکراین بیثبات شد.
خودروساز فرانسوی رنو روز سهشنبه سرمایهگذاران را برای بازسازی سبز برنامهریزیشده خود، با دو منشعب: یک واحد جدید خودروهای الکتریکی و یک شرکت تابعه برای داراییهای حرارتی و هیبریدی، معرفی خواهد کرد.
جداسازی برنامه ریزی شده تولید برقی و معمولی رنو، اتحادیه های کارگری را پس از چندین موج کاهش مشاغل نگران کرده است.