رنو معماری نرم افزاری را پیش از رسیدن به هدف همتراز با تسلا تا سال 2026 بازسازی می کند

این خودروساز فرانسوی، مانند بسیاری از خودروسازان، ماه هاست که تحت تهدید کاهش قیمت های منظم و شدید از سوی رقیب آمریکایی خود به سر می برد. در فرانسه، لیست قیمت تسلا مدل 3 اکنون از همان سطح رنو مگان الکتریکی، حدود 42000 یورو (تقریباً 3794988 روپیه) شروع می شود.

© تامسون رویترز 2023


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع ژیل لو بورگن، رئیس مهندسی رنو، در جمع خبرنگاران و تحلیلگران گفت: ما نمی‌خواهیم کاری را که در گذشته انجام می‌دادیم انجام دهیم، می‌خواهیم اتومبیل‌هایمان را بفروشیم، نمی‌خواهیم اتومبیل‌هایمان را بدهیم. همان رویداد

لو بورگنه افزود: «در سال 2026، ما در خودروهای نرم افزاری در سطح تسلا خواهیم بود».

فردریک وینسنت، مدیر ارشد دیجیتال رنو می‌گوید: «این مشابه با تسلا است، در سال 2026 آن‌ها همان رویکرد را خواهند داشت، همان رویکرد معماری EV را دارند.

همچنین به‌روزرسانی‌ها از راه دور بدون دست زدن به سخت‌افزار امکان‌پذیر می‌شود.

این خودروساز فرانسوی گفت: طراحی «وسیله نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار» در قلب خودروهای الکتریکی آینده رنو، «آمپر» قرار خواهد گرفت. این پردازنده که با گوگل و کوالکام آلفابت توسعه یافته است، پیچیدگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به جای صد پردازنده مورد نیاز، تنها 20 پردازنده برای کارکرد خودرو در آن وجود دارد.

با ایجاد امکان به روز رسانی مداوم ویژگی های رانندگی و سرگرمی، معماری باید ارزش فروش مجدد خودروها را بهبود بخشد، از قدرت قیمت گذاری شرکت حمایت کند و از 1.5 میلیارد یورو (تقریبا 13547 کرور) هزینه تحقیق و توسعه (R&D) جلوگیری کند. در یک دهه

لو بورگن گفت، با این حال، تراز کل هزینه باید پس از در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای معماری جدید و قیمت پردازنده‌های پیشرفته‌تر موجود، خنثی باشد.

برنامه ون برقی “Flexevan” برای تحویل در آخرین مایل، معماری جدید رنو را در اواسط سال 2026 افتتاح می کند و پس از آن برند اسپرت آلپاین و سپس تمام مدل های برند رنو را افتتاح می کند.

اگرچه مدیر عامل رنو، لوکا دی میو، در یک سخنرانی اذعان کرد که تسلا همچنان یک “چالش کوتاه مدت” باقی می ماند، او گفت که شرکت او وارد جنگ قیمت خودروهای الکتریکی نخواهد شد.

رنو روز دوشنبه جزئیات معماری نرم افزاری جدید خودروهای آینده خود را ارائه داد که به گفته وی تا سال 2026 با معماری پیشرو صنعت خودروهای الکتریکی تسلا برابری خواهد کرد.