رگولاتورها می گویند که معامله تصاحب Figma ادوبی به تایید ضد انحصار اتحادیه اروپا نیاز دارد

این اقدام کمیسیون اروپا بر نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها در مورد دستیابی Big Tech رقبای نوآورانه کوچک‌تر و تأثیر آن بر رقابت تأکید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: “کمیسیون اکنون از Adobe می خواهد که تراکنش را مطلع کند. Adobe نمی تواند قبل از اطلاع رسانی و اخذ مجوز از کمیسیون، تراکنش را اجرا کند.”

سخنگوی فیگما مستقر در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا گفت: “ما مشتاقانه منتظر همکاری سازنده با کمیسیون اروپا برای رسیدگی به سوالات آن و پایان دادن به بررسی هستیم.”

© تامسون رویترز 2023


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کمیسیون گفت: «این معامله به طور قابل توجهی بر رقابت در بازار طراحی محصول تعاملی و نرم‌افزار تخته سفید تأثیر می‌گذارد، که احتمالاً حداقل در سطح EEA (منطقه اقتصادی اروپا) و بنابراین در کشورهای ارجاع کننده است».

مجری رقابت اتحادیه اروپا گفت: اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نروژ و سوئد از این کشور خواسته اند تا این قرارداد را بررسی کند.

سازنده فتوشاپ Adobe در ابتدا به دنبال تاییدیه آژانس های ضد تراست در اتریش و آلمان برای این معامله بود. اتریش متعاقباً پرونده را به کمیسیون ارجاع داد و سایر کشورهای اتحادیه اروپا را واداشت تا به آن بپیوندند.

ادوبی به رویترز گفت که این شرکت در حال مذاکره با رگولاتورها در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا و سایر مناطق است و انتظار دارد این معامله را در سال جاری ببندد.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفتند که ادوبی برای پیشنهاد 20 میلیارد دلاری خود (تقریبا 1655000 روپیه) برای پلتفرم طراح مبتنی بر ابر Figma نیاز به تایید اتحادیه اروپا دارد. .

این قرارداد به ادوبی مالکیت شرکتی را می‌دهد که پلتفرم مشارکتی مبتنی بر وب برای طراحی و طوفان فکری در بین شرکت‌های فناوری از جمله Zoom، Airbnb و Coinbase بسیار محبوب است.