رگولاتور ضد انحصار کره جنوبی، گوگل را به دلیل مسدود کردن بازی‌های موبایل در پلتفرم رقیب ۳۲ میلیون دلار جریمه کرد.

گوگل اعلام کرد تصمیم نهایی KFTC را برای ارزیابی روند بعدی بررسی خواهد کرد.

اوایل این ماه، استارت‌آپ‌های برتر در هند از ناظر رقابت این کشور خواستند تا تحقیقاتی را در مورد گوگل به دلیل دور زدن یک دستورالعمل ضد انحصار با دریافت هزینه خدمات بالا برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای آغاز کند.

یکی از سخنگویان گفت: “گوگل سرمایه گذاری قابل توجهی در موفقیت توسعه دهندگان انجام می دهد و ما با احترام با نتیجه گیری های KFTC مخالفیم.”

گوگل که از اظهار نظر خودداری کرد، قبلاً گفته بود که هزینه خدمات از سرمایه گذاری در فروشگاه برنامه گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید پشتیبانی می کند و تضمین می کند که آن را به صورت رایگان توزیع می کند و ابزارهای توسعه دهنده و خدمات تحلیلی را پوشش می دهد.

KFTC گفت این اقدام علیه غول فناوری ایالات متحده بخشی از تلاش های دولت برای تضمین بازارهای منصفانه است.

کمیسیون تجارت منصفانه کره (KFTC) روز سه‌شنبه اعلام کرد که گوگل تسلط خود بر بازار را تقویت کرده و به درآمد و ارزش بازار اپلیکیشن‌های محلی One Store به عنوان یک پلتفرم لطمه می‌زند، زیرا از سازندگان بازی‌های ویدیویی می‌خواهد در ازای ارائه به‌صورت انحصاری عناوین خود را در Google Play منتشر کنند. قرار گرفتن در معرض درون برنامه بین ژوئن 2016 و آوریل 2018.

رگولاتور ضد انحصار کره جنوبی، گوگل آلفابت را 42.1 میلیارد KRW (31.88 میلیون دلار، تقریباً 262 کرور روپیه) به دلیل ممانعت از انتشار بازی های ویدیویی موبایل در پلتفرم رقبا جریمه کرده است.

رگولاتور ضد انحصار افزود، بازی سازانی که تحت تأثیر اقدامات گوگل قرار گرفته اند شامل Netmarble، Nexon و NCSOFT و همچنین سایر شرکت های کوچکتر هستند.

در سال 2021، گوگل بیش از 200 میلیارد وون توسط KFTC به دلیل مسدود کردن نسخه های سفارشی شده سیستم عامل اندروید خود جریمه شد.

© تامسون رویترز 2023


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در شکایت محرمانه 15 صفحه ای ماه مارس توسط ADIF آمده است: «تغییر خط مشی Google در دریافت هزینه خدمات حتی در تراکنش های پردازش شده توسط پردازشگرهای پرداخت شخص ثالث… عواقب زیانباری برای کاربران و توسعه دهندگان برنامه دارد».

تشکیل پرونده Alliance of Digital India Foundation (ADIF) نشان دهنده آخرین درگیری بین گوگل و استارت آپ های هندی است که بارها از شرکت آمریکایی به دلیل اعمال محدودیت های تجاری ناعادلانه که به بازیکنان کوچکتر آسیب می زند انتقاد کرده اند.