زوماتو می‌گوید که اکثر فروشگاه‌های Blinkit پس از اعتراضات دستمزدها و تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفتند

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شرکت حمل و نقل غذای هندی Zomato روز چهارشنبه اعلام کرد که اکثر فروشگاه‌های واحد خواربار فروشی Blinkit پس از تعطیلی به دلیل اعتراضات دستمزد، فعالیت خود را از سر گرفته و سهام آن را تا 5 درصد افزایش داده است.

Blinkit حدود 400 فروشگاه در هند دارد که 50 فروشگاه از آنها عمدتا در دهلی نو و اطراف آن در روز جمعه تعطیل شدند، زیرا کارمندان خواستار دستمزدهای بهتر شدند.

برای استفاده از روند «تجارت سریع» که کالاها را در عرض چند دقیقه به کسانی که نیاز فوری به لوازم دارند یا صرفاً خرید فوری دارند تحویل می‌دهد، Zomato سال گذشته Blinkit را به قیمت 550 میلیون دلار (تقریباً 4506 کرور) خریداری کرد.

روز دوشنبه، حدود 50 فروشگاه Blinkit به دلیل توقف کار دوچرخه سواران در اعتراض به درخواست برای دستمزد بهتر، تعطیل شدند. زوماتو در ایمیلی گفته بود که ساختار جدیدی را برای سوارکاران معرفی کرده است که بر اساس تلاش آنها غرامت را جبران می کند و در حال تعامل با آنها برای بازگشایی فروشگاه های بسته است.

ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی صدها دوچرخه‌سوار Blinkit را نشان می‌دهد که اعتراض و شعارهایی را علیه معرفی ساختار پرداختی که می‌گویند درآمد هر سفارش آنها را کاهش می‌دهد، سر می‌دهند. اپلیکیشن Blinkit روز جمعه نشان داد که چندین فروشگاه آن در دهلی نو “به طور موقت در دسترس نیستند”.

Blinkit با سایر شرکت‌های بزرگ تحویل، از جمله خرده‌فروشی برتر دانزو با پشتیبانی Reliance، BigBasket تاتا، و Swiggy تحت حمایت سافت‌بانک در بازار خواربارفروشی هند که به سرعت در حال رشد است، رقابت می‌کند.

زوماتو پس از ایجاد تغییراتی در ساختار پرداخت شرکای تحویل Blinkit، برخی از فروشگاه‌ها را برای چند روز تعطیل کرد تا از ایمنی کارکنان خود در فروشگاه‌ها و شرکای تحویل اطمینان حاصل کند.

زوماتو روز چهارشنبه گفت: تغییرات در پرداخت به منظور «بررسی نیازهای شرکای تحویل، بهبود تجربه مشتری و کاهش تقلب‌های لغو/رد سفارش توسط تعداد کمی از شرکای تحویل در سیستم» انجام شده است.

شرکت مستقر در Gurgaon در یک پرونده نظارتی گفت که این اختلالات کمتر از یک درصد بر درآمد Zomato تأثیر گذاشته است. Blinkit که سال گذشته Zomato آن را به قیمت 550 میلیون دلار (تقریباً 4506 کرور) خریداری کرد، 12.7 درصد از کل درآمد Zomato را در سه ماهه سوم به خود اختصاص داد.

به گفته یک منبع آگاه، Blinkit حدود 400 فروشگاه در هند دارد که 50 فروشگاه از آنها، عمدتا در دهلی نو و اطراف آن، در روز جمعه تعطیل شدند.

در یکی از فروشگاه‌های Blinkit در نویدا، یک افسر کارکنان امنیتی به رویترز گفت که از 11 آوریل هیچ تحویل‌دهنده‌ای سفارش دریافت نکرده و فروشگاه بسته شده است.