سازمان دیده بان استرالیا در تلاش برای تنظیم بخش، نظر ذینفعان را در مورد کارگزاران داده مانند اوراکل می خواهد

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) محصولات و خدمات ارائه شده توسط کارگزاران داده بزرگ از جمله Oracle، Equifax، Experian مقر ایرلند و شرکت فناوری جهانی LiveRamp را در میان چندین ارائه دهنده دیگر در نظر خواهد گرفت تا گزارشی در مورد این بخش تهیه کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شعبه پلتفرم‌های دیجیتال رگولاتور یک تحقیق پنج ساله را تا سال 2025 برای بررسی بازارهای عرضه خدمات دیجیتال انجام داده است.

کارگزاران داده معمولاً اطلاعاتی مانند جزئیات شخصی مشتریان از جمله رفتار مرور و خرید آنها را از طیف گسترده ای از منابع مانند برنامه های کاربردی تلفن همراه، سایت های رسانه های اجتماعی و ارائه دهندگان پرداخت کارت جمع آوری می کنند.

ACCC در بیانیه‌ای گفت: این گزارش چگونگی جمع‌آوری و استفاده کارگزاران داده‌های شخص ثالث از اطلاعات را برای ایجاد محصولات و خدمات و اینکه آیا ممکن است رقابت و مشکلات مصرف‌کننده ناشی از این موضوع وجود داشته باشد، بررسی خواهد کرد.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس ACCC، گفت: «شفافیت و آگاهی کمی در مورد نحوه عملکرد کارگزاران داده در استرالیا وجود دارد، علیرغم حجم وسیعی از اطلاعاتی که آنها در مورد مصرف کنندگان استرالیایی جمع آوری می کنند و نقش اصلی آنها در تبادل اطلاعات بین مشاغل بازی می کنند.

این گزارش بر کسب‌وکارهایی تمرکز می‌کند که اطلاعات را از منابع شخص ثالث جمع‌آوری می‌کنند و داده‌ها را به سایر سازمان‌ها به اشتراک می‌گذارند یا به فروش می‌رسانند و به احتمال زیاد رقابت و مشکلات مشتری ناشی از آن وجود دارد. ACCC اضافه کرد که در مارس 2024 به خزانه دار تحویل داده می شود.

ناظر رقابت استرالیا روز دوشنبه از مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و سایر ذینفعان مرتبط خواست تا نظرات خود را در مورد شیوه‌های تجاری کارگزاران داده در تلاش برای تنظیم بخش خدمات پلتفرم دیجیتال این کشور ارائه کنند.