سازمان دیده بان حریم خصوصی اروپا کارگروه ChatGPT را راه اندازی می کند. قوانین حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد

یک منبع در یکی از ناظران ملی که خواست نامش فاش نشود، زیرا آنها مجاز به صحبت با رسانه ها نیستند، گفت که کشورهای عضو امیدوارند مواضع سیاست خود را هماهنگ کنند اما این کار زمان می برد.

کارشناسان، دولت ایالات متحده و چندین دولت اروپایی دیگر نیز نسبت به رشد سریع پذیرش ChatGPT و محصولات مشابه هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده اند.

آنها گفتند که شرکت کنندگان در جلسه روز پنجشنبه شامل کارشناسان سیاست بودند که به جای تصمیم گیرندگان، نظرات و ایده های خود را مبادله کردند.

بحث ChatGPT به دنبال درخواست اسپانیا برای بحث در مورد این موضوع در اوایل این هفته به دستور کار این نهاد اضافه شد.

سازمان فوراً برای اظهار نظر در دسترس نیست.

EDPB تصمیم گرفت یک کارگروه ویژه را برای تقویت همکاری و تبادل اطلاعات در مورد اقدامات اجرایی احتمالی انجام شده توسط مقامات حفاظت از داده راه اندازی کند.

این منبع گفت که کشورهای عضو به دنبال مجازات یا وضع قوانینی نیستند که بر مالک OpenAI ChatGPT تحت حمایت مایکروسافت تأثیر بگذارد، بلکه به دنبال ایجاد سیاست‌های کلی «شفاف» هستند.

این اقدام هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) به دنبال اقدام یکجانبه ایتالیا در ماه گذشته برای محدود کردن ChatGPT صورت می گیرد – موضعی که کمیسر آلمان برای حفاظت از داده ها گفت که می تواند در بزرگترین اقتصاد اروپا دنبال شود. سازمان دیده بان AEPD اسپانیا روز پنجشنبه گفت که این سازمان نیز تحقیقات مقدماتی را در مورد نقض احتمالی داده ها توسط ChatGPT آغاز خواهد کرد.

EDPB یک نهاد مستقل است که بر قوانین حفاظت از داده ها در اتحادیه اروپا نظارت می کند و از ناظران ملی حفاظت از داده ها تشکیل شده است.

در بیانیه آمده است: «اعضای EDPB در مورد اقدامات اجرایی اخیر انجام شده توسط مقام حفاظت از داده های ایتالیا علیه OpenAI در مورد سرویس ChatGPT بحث کردند.

ChatGPT، یک برنامه هوش مصنوعی که توجه عموم را به دلیل توانایی خود در نوشتن سریع پاسخ به طیف گسترده ای از پرس و جوها به خود جلب کرد، با بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه به سریع ترین برنامه مصرف کننده در تاریخ تبدیل شده است، در حالی که سوالاتی در مورد تهدیدات ایجاد می کند. ممکن است برای ایمنی، حریم خصوصی و مشاغل ایجاد شود.

© تامسون رویترز 2023


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

نهادی که ناظران ملی حفظ حریم خصوصی اروپا را متحد می‌کند، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک کارگروه در ChatGPT راه‌اندازی کرده است، اولین گام بالقوه مهم به سمت سیاست مشترک در تنظیم قوانین حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع